Mijn standaard zoekmachine in Chrome stond altijd ingesteld op google.nl. Sinds gisteren gebruikt hij ineens google.com als zoekmachine. Dat wil ik niet, omdat ik het handig vind om eerst Nederlandse resultaten te vinden en ook dat de pagina in het Nederlands is opgemaakt enzo. Ook in de Google Reader (rss-reader die je vanuit Gmail kunt bereiken) is de opmaak nu in het Engels. Hoe kan ik dit nou weer veranderen? Onder Opties - Basisinstellingen kun je wel een standaard zoekmachine instellen, maar onder de Standaardzoekopties staat alleen Google.com en nog een zootje andere zoekmachines die ik nooit gebruik. Ik kan wel google.nl toevoegen, maar die komt dan te staan onder Andere zoekmachines en die kan ik niet instellen als standaard.
Ik heb dit akkefietje al eens eerder gehad, toen heb ik op een gegeven moment Chrome maar helemaal opnieuw geïnstalleerd. Dat verhielp het probleem niet, doordat ik alle bladwijzer- en wachtwoordgegevens enzo wel bewaard had. Pas toen ik Chrome nog een keer verwijderde, inclusief bladwijzers enzo, was het probleem verholpen.
Is er echt geen andere manier?

En hoe kan het verdorie dat dit überhaupt gebeurt? En als ik dan echt weer Chrome opnieuw moet installeren, hoe kan ik dan eerst mijn wachtwoorden en bladwijzers enzo veiligstellen?