Kloptquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
Vapro-b wordt gebruikt voor operators en technici in de process industrie. Een specifieke beroepsopleiding dus met theorie en praktijk opdrachten, waarbij de praktijkopdrachten meestal aansluiten bij het eigen bedrijf. Hier doen ze het veelal in de baas zijn tijd.
Niet echt een moeilijk opleiding. Maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik je achtergrond niet weet. Vapro-d daarentegen schijnt ook voor de HBO'er pittig te zijn.
Niet ieder bedrijf heeft een (fulltime) technische dienst voor het oplossen van storingen, dus een beetje technisch inzicht komt dan zeker van pas.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:01 schreef marcosta het volgende:
Ik had helemaal geen affiniteit met techniek maar als proces-operator heb je dat m.i ook niet nodig.
Ik ben een typisch voorbeeld van een theoretisch technicus
Dus ik weet wat er mankeert en hoe het opgelost kan worden en dat vertel ik aan de technische mensen die het gaan oplossen.
Je moet natuurlijk wel iets kunnen sleutelen maar complete installaties ombouwen zit er niet in..quote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:54 schreef Kaza het volgende:
[..]
Niet ieder bedrijf heeft een (fulltime) technische dienst voor het oplossen van storingen, dus een beetje technisch inzicht komt dan zeker van pas.
Tevens zul je in sommige bedrijven als operator machines moeten kunnen ombouwen, als er een ander produkt geproduceerd moet gaan worden. Zelf sleutelen dus.
ps: ik kreeg m'n Vapro A+B kado bij m'n MBO levensmiddelentechnologie, jaaaaren geleden.
Heb iets langer ervaring, heb 20 jaar als proces-operator aan een grote en snelle papiermachine gewerkt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:15 schreef marcosta het volgende:
Nouja zoals je kunt lezen heb ik het omgekeerde traject gevolgd..
Ik heb jaren in de proces-industrie gewerkt en ben heel erg blij dat dat niet meer hoeft.
Het salaris is prima en je werkdruk is minimaal natuurlijk (5 ploegen lekker weinig uren draaien) en de afwisseling is ook zeker wat voor te zeggen.
MAAR voor mij waren het ontbreken van de sociale contacten na verloop van tijd en toch de nachtdiensten (met kinderen echt geen aanrader) en het feit dat het niveau over het algemeen ook niet bijster hoog ligt ,genoeg redenen om iets anders te gaan zoeken.
Nu is IT ook niet zaligmakend maar past MIJ beter.
Maar ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |