abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81925444
Onlangs begonnen bij een nieuwe werkgever en die heeft graag dat ik Vapro B ga halen.

Ik heb geen idee wat het is, ik heb gewoon gezegd is goed geen probleem en dat halen we wel eventjes

Iemand die me er wat meer over kan vertellen? Wat kan ik verwachten van die "opleiding".

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81925486
Ik heb zelf altijd gedacht dat het meer van een soort van cursusje was zegmaar, maar kennelijk staat er 2 jaar voor om dat in eigen tijd te halen.
vosss is de naam,
pi_81925512
Tijdens de opleiding werkt de operator aan opdrachten die in de praktijk worden uitgevoerd. Onderwerpen die in de opleiding terug komen zijn:
- procestechniek;
- procesbeheersing;
- procesonderhoud;
- veiligheid en milieu;
- wiskunde, natuurkunde;
- scheikunde (proces);
- werktuigbouwkunde (mechanisch).
- communicatie en organisatie;
  woensdag 26 mei 2010 @ 16:15:34 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81925578
Ik denk dat je het niet zo moeilijk gaat vinden .
Het is gewoon een cursusje voor proces en machineoperators
Wordt heel veel gevraagd in die sector, dus wees blij dat je het mag gaan halen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81925735
Vapro-b wordt gebruikt voor operators en technici in de process industrie. Een specifieke beroepsopleiding dus met theorie en praktijk opdrachten, waarbij de praktijkopdrachten meestal aansluiten bij het eigen bedrijf. Hier doen ze het veelal in de baas zijn tijd.

Niet echt een moeilijk opleiding. Maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik je achtergrond niet weet. Vapro-d daarentegen schijnt ook voor de HBO'er pittig te zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_81925821
Geen idee. Ik heb alleen HAVO gedaan; destijds moest dat nog met 6 vakken, ik had er 7 namelijk NED, ENG, WISA, WISB, BIO, NAT, SCH)

Dat is in 96 geweest ofzo. Daarna heb ik nooit geen flikker meer gedaan met natuurkunde, scheikunde, wiskunde of biologie.

Ik heb een paar jaar allerhande kloterige kutbaantjes gedaan en vervolgens via wat cursussen de IT ingerold.

Met bv het MCSE traject had ik geen problemen. Hoe staat dat tot het niveau van deze cursus?
Is dat hoger, lager, vergelijkbaar?

vosss is de naam,
  woensdag 26 mei 2010 @ 16:22:29 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81925952
Op www.vapro.nl kun je ook informatie aanvragen via de mail
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81930333
Vapro-B is ongeveer MBO 3 niveau.
pi_81930631
met jou voorgrond (school en mcse) zou dit een makkie moeten zijn
maar ligt ook aan je affiniteit met techniek
* kwiebuske zegt : ga ervoor
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
pi_81956318
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 16:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
Vapro-b wordt gebruikt voor operators en technici in de process industrie. Een specifieke beroepsopleiding dus met theorie en praktijk opdrachten, waarbij de praktijkopdrachten meestal aansluiten bij het eigen bedrijf. Hier doen ze het veelal in de baas zijn tijd.

Niet echt een moeilijk opleiding. Maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik je achtergrond niet weet. Vapro-d daarentegen schijnt ook voor de HBO'er pittig te zijn.
Klopt Mijn vriend volgt ook een vapro-b opleiding via zijn werkgever. Dit gaat gedeeltelijk in zijn eigen tijd, gedeeltelijk in de baas z'n tijd. Omdat hij ook al vapro-a heeft, heeft hij veel vrijstellingen gekregen en fietst hij er letterlijk doorheen (hij had ook al een mbo-4 opleiding). Heb je een beetje technisch inzicht, dan is deze opleiding wel (goed) te doen.

Volgens mij bestaat vapro niet meer, toch? Is het ondertussen niet MO (a/b) = mechanisch operator geworden?
pi_82238293
Hoi,
Ik werk bij VAPRO en ben verantwoordelijk voor het Platform voor Operators. Als je vragen hebt over de opleiding, dan kan ik deze doorzetten aan een van onze onderwijsconsultans. Mocht je ervaringen willen delen met andere operators dan kan dit door je gratis aan te melden op vapro.nl/operator.

Groet, marvin
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:28:29 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82238350
Hoi Marvin
Een gedicht over Maanvis
pi_82267428
Ik heb jaren gewerkt zonder Vapro, wat nu?
pi_82267970
Marvin, wat tof dat je reageert!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_82281877
Hoi,
Ik heb ook vapro gedaan en ik vond het een makkie eerlijk gezegd.
Ik had helemaal geen affiniteit met techniek maar als proces-operator heb je dat m.i ook niet nodig.
Ik ben een typisch voorbeeld van een theoretisch technicus
Dus ik weet wat er mankeert en hoe het opgelost kan worden en dat vertel ik aan de technische mensen die het gaan oplossen.
Zo ging het toen ik in de industrie werkte iig.
Zoals ik je al eerder vertelde heb ik juist de omgekeerde stap gemaakt.
En dat MCSA of MCSE makkelijk gevonden word is omdat het je ook interreseerd en je er iedere dag mee werkt.
En dat is met vapro iets anders
pi_82314129
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:01 schreef marcosta het volgende:
Ik had helemaal geen affiniteit met techniek maar als proces-operator heb je dat m.i ook niet nodig.
Ik ben een typisch voorbeeld van een theoretisch technicus
Dus ik weet wat er mankeert en hoe het opgelost kan worden en dat vertel ik aan de technische mensen die het gaan oplossen.
Niet ieder bedrijf heeft een (fulltime) technische dienst voor het oplossen van storingen, dus een beetje technisch inzicht komt dan zeker van pas.
Tevens zul je in sommige bedrijven als operator machines moeten kunnen ombouwen, als er een ander produkt geproduceerd moet gaan worden. Zelf sleutelen dus.

ps: ik kreeg m'n Vapro A+B kado bij m'n MBO levensmiddelentechnologie, jaaaaren geleden.
pi_82318706
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:54 schreef Kaza het volgende:

[..]

Niet ieder bedrijf heeft een (fulltime) technische dienst voor het oplossen van storingen, dus een beetje technisch inzicht komt dan zeker van pas.
Tevens zul je in sommige bedrijven als operator machines moeten kunnen ombouwen, als er een ander produkt geproduceerd moet gaan worden. Zelf sleutelen dus.

ps: ik kreeg m'n Vapro A+B kado bij m'n MBO levensmiddelentechnologie, jaaaaren geleden.
Je moet natuurlijk wel iets kunnen sleutelen maar complete installaties ombouwen zit er niet in..
Dan benje een machine operator/mechanisch en dat is iets heel anders dan proces-operator m.i.
Ik heb bijvoorbeeld bij forbo-krommenie gewerkt en dan hoefde je echt niet heel veel zelf te sleutelen.
Dus het ligt er wel een beetje aan welke vapro ze je willen laten doen.
Of maken ze tegenwoordig geen onderscheid meer?
pi_83136623
Heb net mijn Vapro b theorie afgerond. Nu nog stage afmaken ergens.
Het is wel moeilijk te vinden, maar Vapro B valt wel mee als je er een beetje tijd in steekt.

Ik heb gehoord dat Vapro B opleiding vanaf volgend jaar een beetje gaat veranderen.

- Met onder andere extra vakken zoals NE, EN en misschien iets meer.
- Opleiding duurt 3 jaar, wat voorheen 2 jaar was
- Het word iets duurder
- Je kan deze opleiding niet volgen zonder werk in procesindustrie
- Je wordt nu meer richting het werkgebied begeleid
pi_83146135
zoiets ga je toch ook niet doen als je niet werkzaambent in de proces-industrie
pi_83153198
Ik ken heel veel mensen die in een andere tak zitten en die graag in de Procesindustrie willen komen.. Zoals ik dus haha
pi_83160403
Nouja zoals je kunt lezen heb ik het omgekeerde traject gevolgd..
Ik heb jaren in de proces-industrie gewerkt en ben heel erg blij dat dat niet meer hoeft.
Het salaris is prima en je werkdruk is minimaal natuurlijk (5 ploegen lekker weinig uren draaien) en de afwisseling is ook zeker wat voor te zeggen.
MAAR voor mij waren het ontbreken van de sociale contacten na verloop van tijd en toch de nachtdiensten (met kinderen echt geen aanrader) en het feit dat het niveau over het algemeen ook niet bijster hoog ligt ,genoeg redenen om iets anders te gaan zoeken.
Nu is IT ook niet zaligmakend maar past MIJ beter.
Maar ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt natuurlijk.
pi_83167203
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:15 schreef marcosta het volgende:
Nouja zoals je kunt lezen heb ik het omgekeerde traject gevolgd..
Ik heb jaren in de proces-industrie gewerkt en ben heel erg blij dat dat niet meer hoeft.
Het salaris is prima en je werkdruk is minimaal natuurlijk (5 ploegen lekker weinig uren draaien) en de afwisseling is ook zeker wat voor te zeggen.
MAAR voor mij waren het ontbreken van de sociale contacten na verloop van tijd en toch de nachtdiensten (met kinderen echt geen aanrader) en het feit dat het niveau over het algemeen ook niet bijster hoog ligt ,genoeg redenen om iets anders te gaan zoeken.
Nu is IT ook niet zaligmakend maar past MIJ beter.
Maar ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt natuurlijk.
Heb iets langer ervaring, heb 20 jaar als proces-operator aan een grote en snelle papiermachine gewerkt.
5 ploegendienst en vooral de nachtdiensten moet je avondmens voor zijn en inderdaad als je aan het sociale gebeuren om je heen wil deelnemen is het passen en meten.
Ikzelf heb daardoor mijn hobbies dusdanig verder kunnen ontwikkelen dat ik nu al ruim 5 jaar mijn eigen gang kan gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')