silenthill | woensdag 26 mei 2010 @ 14:00 |
Is rijden zonder luchtfilter slecht? Dan bedoel alleen zonder luchtfilter. De behuizing waar het filter in zit, heb ik niet verwijderd. Reden, hij rijdt nu beter en heeft een gunstiger verbruik. | |
mvdejong | woensdag 26 mei 2010 @ 14:08 |
En je krijgt een gruwelijke hoop vuil in je motor, die de levensduur leuk zal beinvloeden. 't Wordt echt leuk als je eens in de buurt van een strand of bouwplaats komt bij een stevige wind, en je al dat zand in je motor krijgt. Als je het echt vind uitmaken, investeer dan in een sport-filter, dat filtert nog steeds goed, maar laat meer lucht, en met een hogere doorstroming, toe. | |
Barcaconia | woensdag 26 mei 2010 @ 14:08 |
Wat mvdejong zegt. Je krijgt gewoon veel zooi in je motor. Een open luchtfilter is gemaakt voor precies wat jij wilt, dus monteer dat. | |
RemcoDelft | woensdag 26 mei 2010 @ 14:10 |
Ja dat is slecht. Wellicht tijd voor een nieuw luchtfilter? | |
silenthill | woensdag 26 mei 2010 @ 14:14 |
Dat van het zand zal denk ik wel meevallen, aangezien hij zijn lucht van boven het blok binnenhaalt, op een plek waar zand nauwlijks of niet kan komen. Mijn blok ligt achterin en ik heb met een slang de lucht toevoer van achter verplaatst naar de voorkant van het motorblok. Dit gedeelte van mijn blok is vrij van vuil. | |
silenthill | woensdag 26 mei 2010 @ 14:16 |
Okay, dan zal ik maar voor een openluchtfilter gaan kijken. Nadeel vind ik wel dat ie dan meer herrie maakt tijdens het rijden. Hij klinkt nu precies goed. | |
silenthill | woensdag 26 mei 2010 @ 14:17 |
@RemcoDelft Nieuw gewoon luchtfilter heeft geen zin, aangezien die binnen 3 a 4 weken helemaal vies is door de carterdampen. | |
Barcaconia | woensdag 26 mei 2010 @ 14:21 |
Als een nieuw luchtfilter helemaal vies wordt, waarom denk je dan dat zonder luchtfilter geen vuil in de motor komt? | |
Herr.Flick | woensdag 26 mei 2010 @ 14:22 |
quote:Carterventilatie aanpassen | |
silenthill | woensdag 26 mei 2010 @ 14:33 |
@Barcaconia Het zijn de caterdampen, filter heeft olie aanslag. @Herr Flick Ik heb gehoord dat je ook een extra filter kan plaatsen voor de carterdamp. | |
oshiro | woensdag 26 mei 2010 @ 16:40 |
quote:Kijk eens of je de slang van de carterventilatie kunt verplaatsen naar achter het filter. Daar zit die bij elke auto zo'n beetje. | |
Herr.Flick | woensdag 26 mei 2010 @ 17:06 |
quote:Carterdamp gewoon afvoeren naar buiten, dan blijft je inlaat ook schoon. ![]() | |
blup | woensdag 26 mei 2010 @ 17:24 |
Ga jij eens je complete schuur schuren zonder mondkapje. ![]() Als je klaar bent, peuter dan eens in je neus. | |
Sounddragon | woensdag 26 mei 2010 @ 23:01 |
Filter erop zetten en die carterventilatie laten vervallen; wat Herr flick zegt ![]() Eén te groot deeltje is genoeg om je hele cilinder en zuiger te vernaggelen.. wees gewaarschuwd. | |
Turquaz52 | woensdag 26 mei 2010 @ 23:11 |
tvp ![]() | |
T42 | donderdag 27 mei 2010 @ 10:20 |
quote: ![]() | |
Sounddragon | donderdag 27 mei 2010 @ 10:24 |
quote:Waarmee begint hij dan ?? ![]() | |
T42 | donderdag 27 mei 2010 @ 10:26 |
quote:tjoenen door zonder luchtfilter te rijden.. | |
T42 | donderdag 27 mei 2010 @ 10:27 |
quote:http://kalecoauto.com/index.php?main_page=product_info&products_id=8 quote: | |
Sounddragon | donderdag 27 mei 2010 @ 10:31 |
quote:Hij plaatst een tvp ![]() | |
T42 | donderdag 27 mei 2010 @ 10:44 |
quote:daarom ideeën op doen ![]() TVP is toch TurQ's Vele Paardekrachten. ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door T42 op 27-05-2010 12:05:27 ] | |
Bartholomeus | donderdag 27 mei 2010 @ 14:00 |
quote: ![]() | |
T42 | donderdag 27 mei 2010 @ 15:03 |
quote:check de reviews dan ook eens ![]() | |
2cv | donderdag 27 mei 2010 @ 16:21 |
quote:Waarom zit dat filter daar ? Om mooi schoon te blijven zodat je het over 10 jaar in een museum kan zetten ? Of om te filteren ? En een filter waar wat olie-troep op zit is 10.000 keer beter dan geen filter. Mijn advies: bouw het terug naar hoe het orgineel was en blijf er verder met je takken van af. Wel onderhouden natuurlijk. Mensen die het beter weten dan de ingenieurs die het spul ontworpen hebben ![]() | |
T42 | donderdag 27 mei 2010 @ 16:29 |
quote:juist ![]() ![]() waarom werd de oude filter dan zo vies? (in elke andere auto) | |
Turquaz52 | donderdag 27 mei 2010 @ 22:30 |
![]() ![]() 2 tientjes, zelfde effect.. maar 20x beter ![]() | |
T42 | donderdag 27 mei 2010 @ 23:09 |
quote:juist nu ben je goed bezig ![]() en zoveel meer herrie komt er bij zo'n filter ook niet bij | |
Turquaz52 | donderdag 27 mei 2010 @ 23:18 |
Nu ben ik nog beter bezig met me 318 met K&N 57i kit & Freeflow uitlaat tot aan demper ![]() Zo'n filter helpt veel, als je ook de uitlaat mee veranderd ![]() | |
Spamblik | vrijdag 28 mei 2010 @ 00:03 |
200pk in een 318 door een uitlaat en een filter? ![]() Sprintje? | |
Turquaz52 | vrijdag 28 mei 2010 @ 00:08 |
quote:Kom maar op ![]() ![]() | |
Spamblik | vrijdag 28 mei 2010 @ 00:10 |
Heel erg langzaam frans hok.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 mei 2010 @ 00:10 |
Zeg het es.. ![]() | |
Spamblik | vrijdag 28 mei 2010 @ 00:22 |
Ja we moeten het wel spannend houden.. Heeft ongeveer de helft van je 200pk.. stukken sneller en niet eens een free-flow demper ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 mei 2010 @ 01:08 |
oh ja? Mijn 318:![]() ![]() SPOILER | |
Turquaz52 | vrijdag 28 mei 2010 @ 01:09 |
![]() | |
Barcaconia | vrijdag 28 mei 2010 @ 01:14 |
Hoeveel topics ga je nu nog verkrachten voordat je dit alles in je eigen topic plaatst? | |
Sounddragon | vrijdag 28 mei 2010 @ 01:38 |
quote:Eensch ![]() Kappen met die bagger TurQ.. | |
silenthill | maandag 31 mei 2010 @ 18:20 |
Gelukkig ligt mijn motorblok achterin en is de kans dus zeer klein ( denk ik ) dat daar ooit zand in terecht komt. Blok maak ik nooit schoon en er zweet alleen wat olie. Probleem is niet zozeer dat als ik er een filter inzet dat ie zo snel van de carterdampen vuil wordt, maar dan gaat ie ook meer verbruiken. rijdt dan 1 op 10. Zonder luchtfilter haal ik 1 op 16 op de snelweg, dus daarom rij ik vooral zonder filter. Zowel op Benzine als lpg. | |
Robin__ | maandag 31 mei 2010 @ 20:22 |
Dat iemand die wel weet wat 'carterdampen' zijn ook maar 1 seconden denkt dat het slim is om te gaan rijden zonder luchtfilter vind ik best apart. 6km per liter meer door zonder filter te gaan rijden.. dan neem ik dus aan dat je auto 6km per liter meer verbruikt dan de fabrieksopgave, misschien een idee om 'het probleem' eens op te lossen ipv noodgrepen om dat hok op de weg te houden? | |
silenthill | maandag 31 mei 2010 @ 21:23 |
Het is suzuku gx 100 van 30 jaar oud. originele blok er nog in. Met het filter eruit rijdt ie perfecht. Die vervuilde luchtfilters, zorgen dat ik te weinig lucht had. Te rijk mengesel, veel verbruik. | |
ibaneX | maandag 31 mei 2010 @ 22:16 |
Kwestie van je gasmenger afstellen en je carb ook | |
slashyou | maandag 31 mei 2010 @ 22:56 |
carb afstellen en nieuwe zuigerveren erin. 3x raden waarom je zoveel carterdruk hebt. Oh ja, en gewoon met luchtfilter rijden. Eventueel kun je als je geen zin hebt in revisie een stuk spons in je carterontluchting plaatsen en deze buiten het luchtfilterhuis houden. | |
2cv | maandag 31 mei 2010 @ 23:56 |
Ik zou vanaf je luchtinlaat een buis maken naar het wegdek toe en de opening daarvan naar voren. Zo 'blaas' je door het rijden extra lucht in de motor waardoor deze niet meer te rijk loopt.SPOILER | |
Robin__ | dinsdag 1 juni 2010 @ 17:15 |
quote:Wel met S bocht he, zodat er geen zand in kan komen | |
2cv | dinsdag 1 juni 2010 @ 17:50 |
Een S bocht zorgt voor meer luchtweerstand waardoor je minder vermogen hebt. Zou ik niet doen. | |
Robin__ | dinsdag 1 juni 2010 @ 18:17 |
Lijkt me logisch dat je aan de voorkant een grote trechter monteert om nóg meer lucht te vangen. ram air ftw |