Nu ik dankzij Static het juiste topic te pakken heb zal ik maar even kort m'n verhaal doen.
Ik ga vanaf eind september 3-6-? maanden naar Hong Kong voor een soort...werk stage bij het team van OpenCog, van Ben Goertzel. Het is in de Hong Kong Polytechnic University, in Hung Hom.
Zou fijn zijn als ik iets in de buurt kon vinden, heb er voor gespaard dus het mag wel wat kosten voor zo'n ervaring. Zie op squarefoot.com van alles tussen de 13000 en 30000 HKD, dus daar moet wel wat bij zitten.
Maar het plan is eigenlijk om een weekje of wat in een hotel te verblijven en dan met hulp van collega's iets te gaan vinden. Schijnbaar wonen zij meer in de 'rural villages' a 9000 HKD per maand ongeveer. En dat lijkt me eigenlijk ook prima

Ga in blokken van < 90 dagen (automatisch ingeplande vakantie in NL dus) en als ik het goed begrepen heb is er daardoor geen gedoe met visa? Zag wel dat je moet kunnen vertellen waar je verblijft, en dat weet ik dus nog niet bij de landing. Zal wel net als die disembarquement kaartjes naar Japan toe zijn of niet? Oftewel: doen ze niks mee? Dan krijgen ze het adres van de universiteit.
Heb er wel heel veel zin in, jammer dat het nog 2 maanden duurt eer ik ga. Ik weet nog helemaal niks van Hong Kong, dus heb de Lonely Planet guide maar besteld. Als jullie zo nog tips of aanvullingen hebben hoor ik het natuurlijk heel graag!