Op het moment dat wij nu naar de zon kijken, zien wij toch de zon van 8 minuten eerder?quote:
Ja das mogelijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:17 schreef Jappiie het volgende:
[..]
Op het moment dat wij nu naar de zon kijken, zien wij toch de zon van 8 minuten eerder?
Op dezelfde manier, maar dan richting de aarde.
Ik heb trouwens geen wetenschappelijke achtergrond, dus niet afkraken bitte.
Hoe kom je van 8 minuten eerder naar 7000 jaar eerder?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:17 schreef Jappiie het volgende:
[..]
Op het moment dat wij nu naar de zon kijken, zien wij toch de zon van 8 minuten eerder?
niemand heeft t over tijdreizen.quote:
Heel versimpeld:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:17 schreef Jappiie het volgende:
[..]
De afstand van de aarde naar de zon is blijkbaar 8 min. Als je dan verder van de aarde verwijdert bent, lijkt het me dat meer is dan 8 min. En aangezien het heelal oneindig zou moeten zijn, is er vast ook wel een plek waarbij je 7000 (licht?)jaren verwijdert bent van de aarde.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hoe kom je van 8 minuten eerder naar 7000 jaar eerder?
En daarvan wist ik dus niet zeker of het mogelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:20 schreef Oproerkraaier het volgende:
Maar het licht dat 7000 jaar geleden van de Aarde vertrok, kun je toch nooit meer onderscheppen? Dan zou je dus sneller dan het licht moeten reizen, zodat je het inhaalt zeg maar..
Ja, dat betekent dat licht dat nu vertrekt over 7000 jaar aankomt op die plek. Dat betekent dat jij binnen 7000 jaar op die plek moet zijn om ook maar iets te zien van wat er gebeurde voor je vertrok. Dat betekent dat je sneller dan het licht moet, wat dus niet mogelijk is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:20 schreef Jappiie het volgende:
[..]
De afstand van de aarde naar de zon is blijkbaar 8 min. Als je dan verder van de aarde verwijdert bent, lijkt het me dat meer is dan 8 min. En aangezien het heelal oneindig zou moeten zijn, is er vast ook wel een plek waarbij je 7000 (licht?)jaren verwijdert bent van de aarde.
Photoshop skillssssquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:19 schreef insanergy het volgende:
Dat is al een keer gedaan:
The crossing of the red sea:
[ afbeelding ]
The cucifixion:
[ afbeelding ]
Adam and Eve in the Garden of Eden (goed kijken)
[ afbeelding ]
De Ark van Mozes:
[ afbeelding ]
Waarom dan niet? Het heelal is toch een vaccuum en zolang je snelheid blijft opbouwen, zou je er toch ooit wel boven moeten komen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:22 schreef Dzy het volgende:
[..]
Ja, dat betekent dat licht dat nu vertrekt over 7000 jaar aankomt op die plek. Dat betekent dat jij binnen 7000 jaar op die plek moet zijn om ook maar iets te zien van wat er gebeurde voor je vertrok. Dat betekent dat je sneller dan het licht moet, wat dus niet mogelijk is.
Je botst kapot tegen de atomen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:23 schreef Jappiie het volgende:
[..]
Waarom dan niet? Het heelal is toch een vaccuum en zolang je snelheid blijft opbouwen, zou je er toch ooit wel boven moeten komen?
Omdat je dan de ruimtetijd gaat verstoren, iets wat niet uit te leggen is in een paar regels.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:23 schreef Jappiie het volgende:
[..]
Waarom dan niet? Het heelal is toch een vaccuum en zolang je snelheid blijft opbouwen, zou je er toch ooit wel boven moeten komen?
Ja dat viel pas op toen we het licht van 7000 geleden opvingen. Ook had maria gewoon met een boer lopen neuken achter jozef zijn rug om maar dat vonden ze nog iets te schokkend om nu al te melden.quote:
Nee. Vergelijk het maar eens met een functie 1/x, waarbij x een eindig getal is. Hoe groot je x ook maakt, 1/x zal nooit 0 worden. Alleen in de limiet x --> oo wordt 1/x gelijk aan 0.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:23 schreef Jappiie het volgende:
[..]
Wat hij zegt, en ik ook al zei, beetje mij negeren, neukberen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
Om sneller dan licht kunnen reizen is binnen huidige natuurwetten onmogelijk, omdat je dan oneindig energie nodig heeft.
Er is echter andere theorie. wormgat en of bekende uit star trek met WARP.
Echter hebben niemand 1 deze theorie weten breken.
laten staan dat je er ooit 1 gat te vinden!
Wel zijn er vreemde dingen waargenomen met telescoop.
ik verwijs je naar deze link. http://news.nationalgeogr(...)away-star-tarantula/
Een ontsnappende ster
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:31 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ja dat viel pas op toen we het licht van 7000 geleden opvingen. Ook had maria gewoon met een boer lopen neuken achter jozef zijn rug om maar dat vonden ze nog iets te schokkend om nu al te melden.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:36 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Wat hij zegt, en ik ook al zei, beetje mij negeren, neukberen.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:32 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Over een aantal jaartjes, als de mens weer wat slimmer is, is het vast wel mogelijk om dat aan te tonen. Maar dan zit je weer met het probleem dat wanneer de mens slimmer is, deze niet meer gelooft, en het dus niet meer nodig is om aan te tonen
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:39 schreef highRr het volgende:
[..]
Wie zegt dat?
Wie zegt dat men juist niet bewijst dat God bestaat?
Mwah, wanneer je het geloof neerzet als een sprookje is het even geloofwaardig.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:40 schreef Jappiie het volgende:
[..]
![]()
Serieus?
Het verhaal van narnia is nog geloofwaardiger
Als je de satelliet/ruimteschip in een mum van tijd 7000 lichtjaar de ruimte in zou kunnen sturen....quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:14 schreef Jappiie het volgende:
Oke, ik weet geen precieze getallen, maar volgens de gelovigen is de aarde zo rond de 6-7000 jaar oud.
Stel dat je een ruimte schip de ruimte in stuurt met een camera daarin, dan zou het mogelijk kunnen zijn om de aarde 7000 jaar geleden te bekijken. Is het dan niet mogelijk om aan te tonen dat de gelovigen geen gelijk hebben in de oudheid van de aarde?
Dan is het gedaan ja, in theorie mogelijk, praktijk helaas nog niet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:01 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als je de satelliet/ruimteschip in een mum van tijd 7000 lichtjaar de ruimte in zou kunnen sturen....
Met een ????????? keer optische zoom.
quote:
Eens. Maar... Een paar 100 jaar? Vergelijk de wereld van 1910 eens met die van 2010. Bijna alsof je op een andere planeet woont. Mensen die zeggen dat iets niet kan werken als ballast op de vooruitgang, zo ver gaat het zelfs.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:43 schreef rsmits het volgende:
Precies,
Paar 100 jaar geleden zei men :
Je kan alleen licht maken met vuur.
Paar 10-tallen jaren geleden :
Je kan niet sneller dan het geluid reizen.
etc etc ....
Kijk maar eens naar de telefoon, computers, internet, televisie, auto ....
Allemaal dingen die een paar 100 jaar geleden als idioot werden bestempeld.
Elke keer weer blijkt dat de mens zo kortzichtig is om iets aan te nemen.
Ja, maar er zijn praktischer manier om de ouderdom van de aarde vast te stellen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:14 schreef Jappiie het volgende:
Oke, ik weet geen precieze getallen, maar volgens de gelovigen is de aarde zo rond de 6-7000 jaar oud.
Stel dat je een ruimte schip de ruimte in stuurt met een camera daarin, dan zou het mogelijk kunnen zijn om de aarde 7000 jaar geleden te bekijken. Is het dan niet mogelijk om aan te tonen dat de gelovigen geen gelijk hebben in de oudheid van de aarde?
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:19 schreef insanergy het volgende:
Dat is al een keer gedaan:
De Ark van Mozes Noach:
[ afbeelding ]
Daar is heel makkelijk achter te komen, stel jezelf de vraag: "heeft iemand al ooit eerder de snelheid van het licht bereikt?"quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:21 schreef Jappiie het volgende:
[..]
En daarvan wist ik dus niet zeker of het mogelijk zou zijn.
Men gaat geen bewijs van een god vinden om de doodsimpele reden dat ie niet bestaat, duidelijk toch ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:39 schreef highRr het volgende:
[..]
Wie zegt dat?
Wie zegt dat men juist niet bewijst dat God bestaat?
Dat is echt een hele goede manier om te bepalen of iets mogelijk is.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:26 schreef sentiao. het volgende:
[..]
Daar is heel makkelijk achter te komen, stel jezelf de vraag: "heeft iemand al ooit eerder de snelheid van het licht bereikt?"
succes verder
En zelfs als ie wel bestaat.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:15 schreef dontcare het volgende:
[..]
Men gaat geen bewijs van een god vinden om de doodsimpele reden dat ie niet bestaat, duidelijk toch ?
In de tig duizend jaar dat wij leven (en zelfs dat ontkennen sommige gelovigen) en dingen bijhouden is er geen enkel bewijs van het bestaan van welke god (pagan , natuurgoden, joodse , cristelijk , islamitische , hindoe - noem ze allemaal maar op) dan ook gevonden , niks, nada , njet , het bewijs dat er geen 'god' is blijft zich daarintegen maar opstapelen
Er zijn 100 tot 200 miljard galaxies in het universum , elk van deze heeft honderden mijarden sterren en dan denken wij dat er een dude met een witte baard op een wolkje speciaal voor ons in dit uithoekje met onze minister van het universum zit ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |