abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81984953
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:19 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ga je nog een keer je excuses aan bieden?
omdat je me 4x voor hufter, 100x voor zeikerd, 100x voor zeurpiet heb uitgemaakt ?

Ja hoor, sorry
pi_81984988
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

omdat je me 4x voor hufter, 100x voor zeikerd, 100x voor zeurpiet heb uitgemaakt ?

Ja hoor, sorry
Leaf
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:22:26 #78
168739 Red_85
'echt wel'
pi_81985037
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En dat van diegene die mij onterecht voor leugenaar uitmaakt en niet durft toe te geven dat die fout zat....
Wat ook lezers irriteerd, onder andere ikzelf, is dat je argumenten van tegenstanders als pure kul weg zet. Er IS een probleem betreffende de privacy, waarom moet dit 7 jaar worden opgeslagen met naam en ID, en jij wuift dat weg.
Je lijkt de Goebels van de OV chip wel in dit topic.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_81985103
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En nu graag ook een keer antwoord dan, waarom je anonieme chipkaarten krijgt van de NS
Voordeelurenkaarten gaan alleen op persoonlijke chipkaarten
pi_81985163
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat ook lezers irriteerd, onder andere ikzelf, is dat je argumenten van tegenstanders als pure kul weg zet. Er IS een probleem betreffende de privacy, waarom moet dit 7 jaar worden opgeslagen met naam en ID, en jij wuift dat weg.
Je lijkt de Goebels van de OV chip wel in dit topic.
Of het een probleem is, is een persoonlijke mening.
En mensen die er een probleem van maken kunnen met de anonieme OV chipkaart reizen.

En het wordt niet 7 jaar met naam en toenaam opgeslagen. Als de gegevens in het grote archief verdwijnen, dan worden de persoonsgegevens verwijderd. Er wordt alleen maar opgeslagen dat persoon X ergens in en uit checkte.
Leaf
pi_81985190
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

En nu graag ook een keer antwoord dan, waarom je anonieme chipkaarten krijgt van de NS
Voordeelurenkaarten gaan alleen op persoonlijke chipkaarten
Ik heb nergens gezegd dat ik anonieme chipkaarten van de NS krijg.
Leaf
pi_81985260
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Van allerlei bedrijven en instellingen komen er wel eens gegevens op straat. En wat voor een toegevoegde waarde hebben die reisgegevens voor anderen? Wat is het nut om die te stelen of hacken?
Als ze persoonsgegevens willen kunnen die nu ook al gehackt worden.
Er is ongetwijfeld het een en ander aan persoonlijke gegevens via andere wegen bereikbaar. Maar dat wil niet zeggen dat je daar nog veel meer aan moet toevoegen. Telefoonnummers zijn ook persoonsgegevens, en als een instantie een foutje maakt met de beveiliging van een lijst met namen en nummers van BN'ers dan kunnen al die BN'ers een nieuw nummer aanvragen. En ja, dat is wel eens gebeurd.

Hitler en zijn vriendjes vonden het ook erg makkelijk dat de godsdienst in de GBA-gegevens stond.

Ik vind het niet nodig dat de vervoerders precies kunnen zien hoe laat en wanneer ik welke reis maak. Dat de NS weet tussen welke stations ik mij voornamelijk beweeg, vind ik prima. Dat is handig voor mijn jaartrajectkaart. Dat ze precies kunnen achterhalen hoe vaak ik reis, hoe laat ik reis, waar ik heenga als ik verder reis dan mijn gebruikelijke traject, hoe vaak ik dat doe, hoe ik dan mijn reis voortzet, dat vind ik niet nodig.
pi_81985286
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:16 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zeer vreemd. Ik zie geen enkele reden waarom dat nodig zou zijn.

Ik heb meerdere OV chipkaarten gekregen van de NS. En 2 daarvan heb ik gewoon opgemaakt qua saldo voordat ik ze niet meer gebruikte.
omdat je hier reageert op anonieme chipkaarten ?
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:29:29 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_81985397
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:24 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Of het een probleem is, is een persoonlijke mening.
En mensen die er een probleem van maken kunnen met de anonieme OV chipkaart reizen.

En het wordt niet 7 jaar met naam en toenaam opgeslagen. Als de gegevens in het grote archief verdwijnen, dan worden de persoonsgegevens verwijderd. Er wordt alleen maar opgeslagen dat persoon X ergens in en uit checkte.
kaart x met nummer x,
nummer x hoort bij persoon x met sofinummer x.

Het zal altijd te herleiden zijn, net zoals een kenteken van een auto.

Waarom?
1947-2016
pi_81985484
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:25 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ik anonieme chipkaarten van de NS krijg.
Je anonieme OV chipkaart verloopt pas na 4 jaar. En je kunt gewoon het saldo opmaken en zelfs in de min belanden.
Het overschrijven kan niet eens als het anoniem is.

Een aantal kennissen van mij moesten toch echt hun saldo over laten schrijven.

Zeer vreemd. Ik zie geen enkele reden waarom dat nodig zou zijn.

Ik heb meerdere OV chipkaarten gekregen van de NS. En 2 daarvan heb ik gewoon opgemaakt qua saldo voordat ik ze niet meer gebruikte.

Je hebt geen anonieme chipkaarten gekregen maar toch reageer je dan hierop ? Waar slaat die reactie op dan ?
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:30:53 #86
168739 Red_85
'echt wel'
pi_81985485
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:26 schreef Light het volgende:

[..]

Ik vind het niet nodig dat de vervoerders precies kunnen zien hoe laat en wanneer ik welke reis maak. Dat de NS weet tussen welke stations ik mij voornamelijk beweeg, vind ik prima. Dat is handig voor mijn jaartrajectkaart. Dat ze precies kunnen achterhalen hoe vaak ik reis, hoe laat ik reis, waar ik heenga als ik verder reis dan mijn gebruikelijke traject, hoe vaak ik dat doe, hoe ik dan mijn reis voortzet, dat vind ik niet nodig.
Ik vind het ronduit eng
1947-2016
pi_81985652
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

kaart x met nummer x,
nummer x hoort bij persoon x met sofinummer x.

Het zal altijd te herleiden zijn, net zoals een kenteken van een auto.

Waarom?
Kaartnummer komt er ook niet bij te staan.
Dus het zal niet altijd te herleiden zijn. De OV bedrijven hebben daarover afspraken gemaakt met het CBP.
Leaf
pi_81985682
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

omdat je hier reageert op anonieme chipkaarten ?
Dat wil niet zeggen dat ik anonieme chipkaarten gebruik.
Leaf
pi_81985757
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:26 schreef Light het volgende:

[..]

Er is ongetwijfeld het een en ander aan persoonlijke gegevens via andere wegen bereikbaar. Maar dat wil niet zeggen dat je daar nog veel meer aan moet toevoegen. Telefoonnummers zijn ook persoonsgegevens, en als een instantie een foutje maakt met de beveiliging van een lijst met namen en nummers van BN'ers dan kunnen al die BN'ers een nieuw nummer aanvragen. En ja, dat is wel eens gebeurd.

Hitler en zijn vriendjes vonden het ook erg makkelijk dat de godsdienst in de GBA-gegevens stond.

Voor mensen zoals jij is de anonieme chipkaart bedacht
Leaf
pi_81986144
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat ik anonieme chipkaarten gebruik.
dus je hebt meerdere persoonlijke kaarten gekregen ?
pi_81986206
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik vind het ronduit eng
Ik vind het enger dat een conducteur mijn laatste 10 reizen gewoon kan aflezen ZONDER MIJN TOESTEMMING, waarvan de NS beweert dat dat niet kan
pi_81986447
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus je hebt meerdere persoonlijke kaarten gekregen ?
Heel goed geredeneerd Macca
Leaf
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:46:08 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_81986506
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik vind het enger dat een conducteur mijn laatste 10 reizen gewoon kan aflezen ZONDER MIJN TOESTEMMING, waarvan de NS beweert dat dat niet kan
Zo zat ik ook laatst in de bus bij een controle. Was op Schiphol. Als je een Schiphol-pas hebt mag je tussen p30 en p40 vrij reizen met die pas, dan hoef je hem niet eens te laten zien. Kreeg ik bij p30 controle en liet mn studentenchipkaart zien 'u heeft niet gechipt en ik zie dat u hem precies een week geleden heeft gebruikt'... Que? wat gaat zo'n ov-nsb'er dat aan?
1947-2016
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:47:21 #94
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_81986583
quote:

[..]

Dus het zal niet altijd te herleiden zijn. De OV bedrijven hebben daarover afspraken gemaakt met het CBP.
Dat het er niet bij komt te staan, wil niet zeggen dat het er niet bij opgeslagen is. Dat zijn (helaas) twee heel verschillende dingen.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_81986650
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:47 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Dat het er niet bij komt te staan, wil niet zeggen dat het er niet bij opgeslagen is. Dat zijn (helaas) twee heel verschillende dingen.
Met een dergelijk wantrouwen heeft het geen zin om een discussie te voeren en heb jij toch altijd gelijk.
Denk je.
Leaf
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:48:48 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_81986704
quote:

[..]

Wie controleert dat? De staat? Die partij is al helemaal niet te vertrouwen met persoonsgegevens.
1947-2016
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:49:20 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_81986744
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Met een dergelijk wantrouwen heeft het geen zin om een discussie te voeren en heb jij toch altijd gelijk.
Denk je.
De hamvraag is eigenlijk: WAAROM willen ze die gegevens?
1947-2016
pi_81986869
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

ben benieuwd
pi_81986888
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie controleert dat? De staat? Die partij is al helemaal niet te vertrouwen met persoonsgegevens.
Het CBP. Die hebben de afspraak gemaakt dat er om de zoveel tijd een onafhankelijke controle is.
Leaf
pi_81986943
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zodat ze kunnen zien wanneer het waar druk is en eventueel extra bussen, trams of treinen in kunnen zetten. Of juist minder.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')