Ja, dat is het hele punt, je moet reizen op saldo bij NS eerst activeren. Met mijn NS Jaartrajectkaart kan ik (als er saldo op staat) met bus, tram en metro in Amsterdam en Rotterdam. Ik hoef niets te activeren. Wil ik reizen op saldo in de trein dan moet ik dat wel eerst activeren. Da's toch vreemd?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
Omdat veel mensen een jaartrajectkaart hebben of een voordeeluren kaart, hierop kun je al gratis op saldo reizen alleen moet je dat even activeren en hoef je niet voor 7,5 een kaart te kopen
Dat is gewoon een security check. En het is een eenmalig iets.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:46 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, dat is het hele punt, je moet reizen op saldo bij NS eerst activeren. Met mijn NS Jaartrajectkaart kan ik (als er saldo op staat) met bus, tram en metro in Amsterdam en Rotterdam. Ik hoef niets te activeren. Wil ik reizen op saldo in de trein dan moet ik dat wel eerst activeren. Da's toch vreemd?
Was ook eigenlijk alleen op de NS gericht idd, hoe het verder zit echt geen id, krijgen we wel info over maarja gewoon te weinig mee te maken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
er gaan genoeg dingen goed, alleen jij en VF hebben wat moeite met begrijpend lezen, dat is zo vermoeiend
Missen the point so to speak
Ik zeg toch dat het bij NS juist wel makkelijk is, die OV chipkaart ? Alleen je mag wel kritische vragen stellen over het hoe en waarom
Een security check doe maar duur, je moet die kaart voor het apparaat houden en op product ophalen klikken en klaar ben je. Dat heeft niets met security te maken, alleen maar het de klant moeilijker maken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is gewoon een security check. En het is een eenmalig iets.
Maar natuurlijk wel iets waar je over kunt zeuren.
voordeelurenkaart (die je had zei je) moet je elk jaar opnieuw activeren, Niet eenmaligquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is gewoon een security check. En het is een eenmalig iets.
Maar natuurlijk wel iets waar je over kunt zeuren.
Nou poepoe. Wat een moeite heeft die klant toch.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een security check doe maar duur, je moet die kaart voor het apparaat houden en op product ophalen klikken en klaar ben je. Dat heeft niets met security te maken, alleen maar het de klant moeilijker maken.
Dank, dank.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja , wel apart kaartje kopen he voor hun, ze kunnen niet op jouw chipkaart inchecken ofzo
het is ook onzin ook, want een persoonlijke RET kaart of persoonlijke NS kaart, whats the difference, ze staan allebei op naam, dus dan zouden ze allebei geactiveerd moeten wordenquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een security check doe maar duur, je moet die kaart voor het apparaat houden en op product ophalen klikken en klaar ben je. Dat heeft niets met security te maken, alleen maar het de klant moeilijker maken.
Omdat je zodoende ook je saldo etc automatisch kan laten bijvullen, wat ik heb gelezen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:46 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, dat is het hele punt, je moet reizen op saldo bij NS eerst activeren. Met mijn NS Jaartrajectkaart kan ik (als er saldo op staat) met bus, tram en metro in Amsterdam en Rotterdam. Ik hoef niets te activeren. Wil ik reizen op saldo in de trein dan moet ik dat wel eerst activeren. Da's toch vreemd?
Ja kan bij persoonlijke chipkaart van RET of andere vervoerder ook zonder te activerenquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Omdat je zodoende ook je saldo etc automatisch kan laten bijvullen, wat ik heb gelezen.
Opnieuw activeren? Ja je kunt ook gewoon kiezen voor automatische verlenging.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
voordeelurenkaart (die je had zei je) moet je elk jaar opnieuw activeren, Niet eenmalig
Zou ik maar gauw doen
Ja je moet je voordeelurenkaart elk jaar opnieuw activeren voor reizen op saldoquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Opnieuw activeren? Ja je kunt ook gewoon kiezen voor automatische verlenging.
Daar komt dat gezeur door, ja maar er staat toch 2013 op de kaart???
Ja
Oke dan,quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja kan bij persoonlijke chipkaart van RET of andere vervoerder ook zonder te activeren
Wat ik begrepen heb, is dat je moet kiezen voor 1e of 2e klasse, dat het daarvoor is
Waarom zijn al die vd kaarten dan geldig tot 2012/2014?quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja je moet je voordeelurenkaart elk jaar opnieuw activeren voor reizen op saldo
dat je dat niet weet als hc
Jij hebt het nu over reizen op saldo ik had het alleen over reizen met kortingquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja je moet je voordeelurenkaart elk jaar opnieuw activeren voor reizen op saldo
dat je dat niet weet als hc en dan klanten weer zeurpieten noemen
Klant heeft wel gelijk![]()
wel een brief van de NSquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom zijn al die vd kaarten dan geldig tot 2012/2014?
Heb je een link?
discussie ging over Ja, dat is het hele punt, je moet reizen op saldo bij NS eerst activerenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jij hebt het nu over reizen op saldo ik had het alleen over reizen met korting
Jup die verwarring begrijp ik, daarom kunnen klanten kiezen tussen een doorlopend voordeel abbo dus alleen reizen op korting na 09.00 en in het weekend en zomer, en jaarlijks contract.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
wel een brief van de NS![]()
Waarom ? Chipkaarten zijn 5 jaar geldig, dus voordeelurenkaarten ook
Begrijp je nu de verwarring ? Op de chipkaart staat de geldigheidsdatum van de kaart itself, niet van het voordeelurenabonnement. Dat kan je nergens meer vinden, zelfd niet op OV chipkaart.nl
als er een andere datum staat op jouw voordeelurenkaart met geldig tot 20-12-2014 kan ik me die verwarring wel voorstellen. Je kan ook gewoon de geldigheidsdatum van het abonnement er op zettenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jup die verwarring begrijp ik, daarom kunnen klanten kiezen tussen een doorlopend voordeel abbo dus alleen reizen op korting na 09.00 en in het weekend en zomer, en jaarlijks contract.
Vooral dat jaarlijks contract geeft blijkbaar nog al wat problemen vooral bij mensen die de post dus niet lezen.
Wel 2 of 3 jaar met korting reizen maar verder nergens van af weten![]()
En dat staat totaal los van reizen op saldo.
Ik heb het id dat we aardig op het zelfde spoor zitten alleen de omschrijving wat anders, goh misschien is het daar misgegaanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
discussie ging over Ja, dat is het hele punt, je moet reizen op saldo bij NS eerst activeren
Volgens VF een eenmalig iets, waarop ik reageerde met elk jaar
Ik kan zonder activatie dus ook niet reizen met korting hoor. Alleen met papieren kaartje
Kom op je weet toch wel of je voor een jaar een voordeelabbo hebt afgesloten of doorlopend?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
als er een andere datum staat op jouw voordeelurenkaart met geldig tot 20-12-2014 kan ik me die verwarring wel voorstellen. Je kan ook gewoon de geldigheidsdatum van het abonnement er op zetten
tuurlijk, jij en ik welquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:20 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kom op je weet toch wel of je voor een jaar een voordeelabbo hebt afgesloten of doorlopend?
Daar heeft die datum op je kaart niks mee te maken.
Die mensen krijgen gewoon een brief thuis, maar toen werden die kaarten nog niet zo intensief gescand, mag je best weten vorig jaar had je er elke dag gewoon 2 of 3. Enja allemaal lekker simpel wijzen op de datum van de kaartquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
tuurlijk, jij en ik wel![]()
maar de gemiddelde NL is niet zo slim
En dat kan je simpel oplossen door de geldigheidsdatum van het abbo er op te zetten, net zoals voor het OV chipkaart tijdperk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |