Heb je 'm al gebruikt?quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:25 schreef RiDo78 het volgende:
Vandaag is er weer een zwarte dag in de geschiedenis van het nederlandse OV. Amsterdam is nu ook verplicht om op die ov-shitkaart. Ik heb er nog steeds geen enkel voordeel voor de reizigervan kunnen bedenken. Maar ik schudt zo een hele stapel nadelen uit mijn mouw...
Nu werk ik in de ICT en ben echt niet bang voor verandering... maar die OV-shitkaart vind ik echt 3x niks. Imo. is het gewoon een projectje van onze incompetente regering die er doorheen gedrukt wordt om niet helemaal gezichtsverlies te leiden.
Ik krijg vooral in het westen alleen maar goede reacties, en ja weer van de leeftijdscategorie 45 en ouder.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:25 schreef RiDo78 het volgende:
Vandaag is er weer een zwarte dag in de geschiedenis van het nederlandse OV. Amsterdam is nu ook verplicht om op die ov-shitkaart. Ik heb er nog steeds geen enkel voordeel voor de reizigervan kunnen bedenken. Maar ik schudt zo een hele stapel nadelen uit mijn mouw...
Nu werk ik in de ICT en ben echt niet bang voor verandering... maar die OV-shitkaart vind ik echt 3x niks. Imo. is het gewoon een projectje van onze incompetente regering die er doorheen gedrukt wordt om niet helemaal gezichtsverlies te leiden.
waarom heeft de NS allemaal aparte regeltjes ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:56 schreef Geerd het volgende:
Ik vind het toch wel frappant hoor, 80% van de mensen die op saldo reist is boven de 30.
Merendeel van die 80 % rond de 50/60, die hebben het altijd voor elkaar terwijl je voor reizen op saldo toch aantal stappen moet doen.
Telefonisch of via internet aanvragen dan bij de automaat of loket activeren dan nog geld op zetten.
En studenten hoefden alleen maar hun week of weekend product er op te laden.
Enja in het begin waren daar wat problemen mee en moesten we ook coulant zijn, maar ik kom nu nog studenten tegen die niet eens weten dat de ib groep nu duo is geworden, gewoon lekker in/uit checken bij ns.
En zelfs nog proberen met een week kaart in het weekend te reizen door in te checken.
En dat is niet een keer, dat kom je nu nog steeds elke dag tegen.
Heb zelf een ov gehad en kreeg ik ook alle voorwaarden der bij.
Ik geloof niet dat alle studenten alleen maar een kaart in de bus krijgen.
De kaartautomaten blijven nog gewoon een paar jaar hoor kom al genoeg mensen tegen 1de klas maar via de automaat een overgang gekocht van 2 naar 1.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:58 schreef macca728 het volgende:
sterkte aan de provincies waar nog helemaal geen OV chipkaart is
Sterkte ook aan de NS die binnen een jaar een oplossing moet hebben voor mee laten reizen van anderen op een kortingskaart van 1 reiziger
Omdat veel mensen een jaartrajectkaart hebben of een voordeeluren kaart, hierop kun je al gratis op saldo reizen alleen moet je dat even activeren en hoef je niet voor 7,5 een kaart te kopenquote:Op donderdag 3 juni 2010 22:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom heeft de NS allemaal aparte regeltjes ?
activeren van reizen op saldo bv ? Het is toch 1 systeem ?
je hebt het bericht gemist dat een hele hoop OV studentenkaarten gewoon binnen een paar weken defect waren ?quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik krijg vooral in het westen alleen maar goede reacties, en ja weer van de leeftijdscategorie 45 en ouder.
Echt waar weet niet wat het is met de studenten van nu maar als dat de toekomst van ons is.
wat heeft dat te maken met een OV chipkaart die ik al 3 jaar gebruik en opeens voor de NS moet gaan activeren ? Die ik ook gratis kreeg van de RET trouwens, die hoefde ik helemaal niet te activeren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
Omdat veel mensen een jaartrajectkaart hebben of een voordeeluren kaart, hierop kun je al gratis op saldo reizen alleen moet je dat even activeren en hoef je niet voor 7,5 een kaart te kopen
Er is een verschil tussen een kapotte kaart (krijg ik geen gegevens) en de melding geen reisrecht dus waarbij persoon in kwestie zijn week of maand abbo niet heeft opgehaald.quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
je hebt het bericht gemist dat een hele hoop OV studentenkaarten gewoon binnen een paar weken defect waren ?
dat studenten hun extra reiskosten door alle problemen met de OV studentenkaart standaard niet vergoed krijgen ?? Soms wel tot 600 euro toe
Ik zou er dan ook klaar mee zijn
Veruit het grootste deel van het land is de OV chipkaart niet verplicht. Als dan blijkt dat steeds meer mensen de kaart gebruiken is er niks mis met die zin.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:59 schreef BasOne het volgende:
Ik word schijtziek van de reclame spotjes op de radio
"Steeds meer mensen kiezen voor de OV chip kaart"
Nee, steeds meer mensen worden gedwongen hem te gebruiken.....
Dat is toch hetzelfde dat je steeds in en uit moet checken bij verschillende vervoerders?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat heeft dat te maken met een OV chipkaart die ik al 3 jaar gebruik en opeens voor de NS moet gaan activeren ? Die ik ook gratis kreeg van de RET trouwens, die hoefde ik helemaal niet te activeren.
Vind je dat niet verwarrend ? Het is toch 1 systeem ?
Kaart was te lang verlopen dan?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:12 schreef macca728 het volgende:
Om even wat te delen:
Bij verlenging van korting NS kaart: Oh sorry, U had er al één? Te laat, kunnen uw oude kaart niet meer gebruiken, u krijgt al een nieuwe thuisgestuurd.
En m'n andere OV abbo's dan? Ja jammer, dan maar twee kaarten.
Brief thuis: U heeft al een kaart op naam; twee is illegaal.
NS: Oh, ja we kopieren dan wel die statussen mee. Moet u even naar zo'n automaat.
Automaat: Ok, overgezet, reis tegoed niet. Twee weken geen abbo's beschikbaar, zijn van kaart 1 af; kaart 2 nog niet binnen.
Kaart twee komt binnen, dus die geactiveerd. Maar de 24 eu kan ik nog niet over zetten, dus dan maar met kaart 1 inchecken blijven tot die leeg is.
Kaart 1 schrijft vervolgens bij inchecken geld af van zowel kaart 1 als 2 bij inchecken.
Een nooit gebruikte kaart 2, zit dus meteen al bij het eerste gebruik op -3.81eu
10x controle waarbij ik hoor dat ik mijn traject kaart niet los van m'n saldo mag gebruiken en ik deze zooi moet uitleggen. Twee boetes die ik terug moet vorderen van 35,- omdat de groep van controleurs geen zin heeft in verhaaltjes.
![]()
![]()
![]()
Heb dit nergens ontkent enja zijn veel problemen mee, en die kaarten net zoals die voordeeluren kaarten worden niet geleverd door NS, dusja alleen bij fraude kunnen we die dingen innemen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:12 schreef macca728 het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)atssecretaris-142576
Studenten die hoge (reis)kosten maken door fouten met de studentenchipkaart krijgen hun kosten niet altijd vergoed: vervoersbedrijven blijken in de praktijk deze opdracht van staatssecretaris Van Bijsterveldt te negeren. Dit blijkt uit navraag van Rover bij het OV-Loket.
Declaratieverzoeken van studenten kunnen zonder enige verklaring worden afgewezen, ook zijn er geen voorwaarden bekend voor het indienen van declaraties. Daarnaast worden studenten met defecte chipkaarten op kosten gejaagd. Tot die conclussie komt Rover.
Drama studenten ov-chip
“De invoering van de studentenchipkaart is van het begin af aan al een drama, geen enkele procedure heeft zo veel incompetentie aan het licht gebracht”, stelt Rover. Ook de politiek kon er niet omheen: na de verplichte overschakeling op de studentenchipkaart kwamen vele studenten in de problemen door de chaos bij de invoering. Uiteindelijk besloot staatssecretaris Van Bijsterveldt dat studenten hun gemaakte kosten (treinkaartjes, vele pasfoto’s en dure telefoontjes) konden declareren bij vervoersbedrijven via een speciaal formulier.
Verantwoordelijkheid afschuiven
In de praktijk blijken geen voorwaarden te zijn gebonden aan het indienen van deze declaraties. Vervoersbedrijven kunnen daarom zonder verantwoording de declaraties afwijzen. Ook worden geen kosten vergoed wanneer de fout bij de Dienst Uitvoering Onderwijs ligt. “Het is niet de zaak van de student wie de schuldige is”, aldus Rover, “dit naar elkaar wijzen van de betrokkenen zorgt al tijden voor ellende. Intussen moeten studenten buiten hun schuld honderden euro’s aan kosten maken en ze kunnen naar hun geld fluiten”.
Reiskostenvergoeding
Ook krijgen studenten geen reiskostenvergoeding bij een defecte chipkaart. Dit probleem is groeiende: honderden studentenchipkaarten laten momenteel het leven waardoor de student weer op hoge kosten wordt gejaagd.
toch duidelijk ? voordeelurenkaart werd vervangen door nieuwe, echter daardoor was de (nog geldige) oude kaart niet meer te gebruiken (net als met bankpas blijkbaar) en de nog geldige abonnementen konden ook niet overgezte wordenquote:Op donderdag 3 juni 2010 22:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kaart was te lang verlopen dan?
Kom elke week wel paar verlopen kortingskaarten tegen ja en die zijn mits niet te lang verlopen gewoon weer te verlengen.
Om nog even op het punt van privacy terug te komen...quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
ouderen en kinderen zijn ook vaste klant ?
Reisgegevens mogen ze hebben, alleen niet gekoppeld aan personen
en waarom mag een conducteur mijn laatste 10 reizen zien, terwijl de NS zegt dat dat niet mogelijk is
quote:CBP negeert privacyschending OV-chipkaart
Gepubliceerd: Maandag 25 januari 2010 /// Auteur: Brenno de Winter
Vervoersbedrijven schenden met de OV-chipkaart de privacy van studenten en andere kaarthouders. Prijs mag geen reden zijn anonimiteit op te geven, maar het CBP komt niet in actie.
ik voorzie een pinpas, GSM en creditcard reactiequote:Op donderdag 3 juni 2010 22:37 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Om nog even op het punt van privacy terug te komen...
[..]
Ja zeg het maar, dit soort gevalletjes zou een belletje voldoende moeten zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
toch duidelijk ? voordeelurenkaart werd vervangen door nieuwe, echter daardoor was de (nog geldige) oude kaart niet meer te gebruiken (net als met bankpas blijkbaar) en de nog geldige abonnementen konden ook niet overgezte worden
Gevolg, boetes van de conducteur+ dubbel tarief op saldo reizen (hoe kan dat in hemelsnaam, alle kaarten zijn toch uniek ?)
Ah leulk.... Daar hadden we het nog niet over gehadquote:Op donderdag 3 juni 2010 22:37 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Om nog even op het punt van privacy terug te komen...
[..]
quote:n een reactie laat de voorlichter van het CBP weten dat de problematiek van prijsdruk voor abonnementshouders en kortingskaarten nu niet meer op de radar staat. “Het CBP heeft niet onderzocht of er sprake was/is van prijsdruk, dus kunnen wij hierover geen uitspraken doen.”
Wat een triest figuur ben je ook, want de volgende regel:quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ah leulk.... Daar hadden we het nog niet over gehad
Misschien ook maar eens het HELE artikel lezen:
[..]
Kortom: CBP geeft aan dat het niet zou mogen, en daarna gebeurt het toch.quote:Het is onduidelijk waarom het CBP het niet heeft opgepikt, want de eisen zelf zijn niet komen te vervallen, stelt de organisatie. De woordvoerdster wil niet aangeven of dit een onderwerp zou zijn waar het CBP handhavend bij zou kunnen optreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |