N.B.: navraag leerde dat ik dit topic kan en mag openen, daar het onderzoek daar niet mee verstoord wordt enzo

.
Op 18 juli 2009 heeft er in mijn straat een schietpartij plaatsgevonden, waarbij een 29-jarige man gedood werd. Zie
hier voor meer info. De politie deed uitgebreid onderzoek, maar nu gaan ze vanavond vanaf 23.00 tot ong. 04.00 hier in de straat een reconstructie uitvoeren van de schietpartij!
En ja, nagenoeg recht onder mijn neus. En aangezien TS aan de voorkant van haar huis een balkon heeft, kan TS gewapend met haar camera alles goed bekijken. Hoewel het gebeuren an sich natuurlijk triest is, wil ik vanavond kijken of het mogelijk is live verslag te doen voor jullie.
Wordt het spannend? Who knows. Voor hetzelfde geld wordt een hele grote saaie bedoening (grote kans op) maar wie weet doen ze ook echt de schietpartij na om een realistisch beeld te krijgen van wat er gebeurt is en hoe. En dat is natuurlijk best, ehm, apart.

Oh en er schuilt een gevaar dat TS toch erg moe wordt als alles lang saai blijft, en spontaan in slaap valt als het net spannend zou kunnen gaan worden

Dus help mij wakker blijven vanavond!
We kregen onderstaande brief van de politie. We mogen zelfs de straat niet meer op na 23.00

Als je er toch op uit moet (of net thuis komt) zal je onder politiebegeleiding van en naar je woning gebracht worden. Al met al klinkt het allemaal waarschijnlijk spannender dan het zal zijn, maar hey, niet geschoten (

) is altijd mis.
Drie dagen geleden stonden deze borden al in de straat:

En inmiddels is de straat leeg van auto’s en zijn er al dranghekken klaar gezet door de politie:

De brief die we gekregen hebben van de politie (wat groot, zodat de inhoud leesbaar is):

Naja, beleef het vanavond/vannacht mee als je wil
[ Bericht 2% gewijzigd door BrandX op 25-05-2010 18:10:05 ]