quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:24 schreef _GdR_ het volgende:
1. Koop eerst een los digitenne kastje. (100euro ofzo)
2. Zoek iemand op die al digitenne heeft.
3. Bel naar kpn en geeft het adres door van de gene die al digitenne heeft (mogen volstrekt onbekende mensen zijn). En zeg ze dat je een extra kastje wil aanmelden voor b.v. op de camping oid.
4. gratis digitenne,
Dat 'gratis' verhaal gaat niet op, tenzij je medewerking en toestemming kunt krijgen van iemand die al Digitenne heeft en bereid is jou mee te laten liften op zijn of haar abonnement. Je zult namelijk niet alleen de NAW gegevens moeten hebben van iemand met Digitenne, maar ook het nummer van de op dat adres reeds in gebruik zijnde smartcard.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:58 schreef Oksel het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoe weet je of iemand digitenne heeft..?
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:25 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik heb al 1,5 jaar digitenne, bevalt prima.
woon wel 3 hoog, wellicht dat dat scheelt???
had ik niet nodig toen ik m'n 2e kaart moest aanmelden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:23 schreef Riparius het volgende:
Dat 'gratis' verhaal gaat niet op, tenzij je medewerking en toestemming kunt krijgen van iemand die al Digitenne heeft en bereid is jou mee te laten liften op zijn of haar abonnement. Je zult namelijk niet alleen de NAW gegevens moeten hebben van iemand met Digitenne, maar ook het nummer van de op dat adres reeds in gebruik zijnde smartcard.
Storing door regen mist onweer etc etc.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:41 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Storing door scooters idd, verder geen problemen.
Dit dus. Ik verwachtte geen wonderen voor het geld, maar toch was het wonder er: 20 kanalen extra (veelal Waalse en Duitse zenders) en betere ontvangst dan wat je met extra kabels in huis leggen zou bereikenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:24 schreef Gras_eter het volgende:
Voor het geld is het gewoon goed,
Hier zelden storing, terwijl 30 meter voor mijn flatje (woon begane grond) een weg loopt met redelijk wat verkeer
Op mijn 42" is het anders prima. Zo lang je niet 50cm van je scherm af zit is het goed te doen hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:19 schreef Salatrel het volgende:
op een fatsoenlijk formaat TV zou ik er niet aan beginnen
Ze kunnen wel overdrijven met die tabelquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:41 schreef funrider het volgende:
Kijk eens naar de verschillen hier tussen kabel, digitenne en kpn interactieve tv:
http://www.upc.nl/televisie/digitale-tv/vergelijk-digitenne/
Ja het is tenslotte ook een tabel van UPC en niet van KPN. Echt volledige onafhankelijk is het niet nee. Maar algemeen bekend is dat je bij KPN Digitenne enige storing kan ervaren afhankelijk waar je woont. Alhoewel ik recent las dat veel zaken problemen veroorzaken voor het beeld (fohn, magnetron, brommers, garagedeuren). Mij gaat het met name ook om de bitrate (kwaliteit) waarin ze uitzenden dat is wel +/- 3x minder dan bij de kabel uitgaande van de 10 populairste zenders die in 8Mbps worden uitgezonden op de kabel en bij Digitenne 2,5 > 3 mbps zijn. Ben benieuwd hoe de bal eruit ziet op een 42inch scherm.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:02 schreef Jerkmaine het volgende:
Ze kunnen wel overdrijven met die tabel. Ik heb nooit last van een mobieltje wanneer deze afgaat en idem geldt voor weersomstandigheden. Wél merk ik het wel eens als er een scooter voorbij komt rijden, maar daarvoor schijn je kosteloos of voor een kleine vergoeding een buitenantenne voor te kunnen krijgen als je KPN even belt.
* Ou-Tannu heeft dinsdag naar t Eurovisie zitten kijken met een bitrate van 35mbit :]quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:18 schreef funrider het volgende:
[..]
Ja het is tenslotte ook een tabel van UPC en niet van KPN. Echt volledige onafhankelijk is het niet nee. Maar algemeen bekend is dat je bij KPN Digitenne enige storing kan ervaren afhankelijk waar je woont. Alhoewel ik recent las dat veel zaken problemen veroorzaken voor het beeld (fohn, magnetron, brommers, garagedeuren). Mij gaat het met name ook om de bitrate (kwaliteit) waarin ze uitzenden dat is wel +/- 3x minder dan bij de kabel uitgaande van de 10 populairste zenders die in 8Mbps worden uitgezonden op de kabel en bij Digitenne 2,5 > 3 mbps zijn. Ben benieuwd hoe de bal eruit ziet op een 42inch scherm.
Zolang je maar ver genoeg zit "lijkt" de bal rondquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:18 schreef funrider het volgende:
[..]
Ja het is tenslotte ook een tabel van UPC en niet van KPN. Echt volledige onafhankelijk is het niet nee. Maar algemeen bekend is dat je bij KPN Digitenne enige storing kan ervaren afhankelijk waar je woont. Alhoewel ik recent las dat veel zaken problemen veroorzaken voor het beeld (fohn, magnetron, brommers, garagedeuren). Mij gaat het met name ook om de bitrate (kwaliteit) waarin ze uitzenden dat is wel +/- 3x minder dan bij de kabel uitgaande van de 10 populairste zenders die in 8Mbps worden uitgezonden op de kabel en bij Digitenne 2,5 > 3 mbps zijn. Ben benieuwd hoe de bal eruit ziet op een 42inch scherm.
dan nog blijft digitenne een wan product :pquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:17 schreef zoalshetis het volgende:
wat heel veel mensen vergeten is dat digitenne al een tijdje een nieuwe ontvanger heeft, met bijna geen storing. de eerste vertoonde idd wat kuren bij bepaalde omstandigheden.
ja maar het bankje dat je nu krijgt is zo leuk!!quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan nog blijft digitenne een wan product :p
Werk jij voor KPN ofzo?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja maar het bankje dat je nu krijgt is zo leuk!!
die koop ik over een week voor 50 cent bij de kringloop ofzo man!quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja maar het bankje dat je nu krijgt is zo leuk!!
als ik voor kpn zou werken zou ik natuurlijk geen abonnement hoeven nemen voor zo'n bankjequote:Op donderdag 27 mei 2010 11:28 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Werk jij voor KPN ofzo?
"De rest is kut, maar dat bankje! BOH! Daar moet je gewoon lid voor worden!!!! EINZ"
volgens mij kan dat alleen als je interactieve tv neemt. werkt alleen via een kpn internetabonnement.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:03 schreef Osramp het volgende:
Ik heb veel problemen gehad met Ziggo, toen we overgingen van @Home naar Ziggo. Ineens zowat alle zenders slecht beeld (ondanks opnieuw instellen) en geen radio meer. Lag volgens Ziggo aan onze binnenbekabeling, die was in 1 nacht van goed naar slecht gegaan. Versterker er tussen en zo opgelost. Maar ik ben dus per week 1,7kWh kwijt omdat Ziggo me op digitale TV wil hebben en daarom analoog slechter maakt.
Nou wil ik best over naar Digitenne, maar zit met de volgende vragen:
- Ik woon in een flat, TV staat 4m van het raam. Moet ik de antenne korter bij het raam zetten?
- Wat kost een digitenne tuner die kan opnemen?
Kijk ik toch nooit dus.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:08 schreef Mylene het volgende:
Geen BBC1 en 2 toch?
@Osramp, met digitale tv heb je ook decoders nodig, onder iedere tv die je wilt aansluiten op digitale tv, dat kost ook stroom.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij kan dat alleen als je interactieve tv neemt. werkt alleen via een kpn internetabonnement.
In principe is een decoder met duotuner en een ingebouwde harddisk prima mogelijk bij Digitenne. Dan kom je bijvoorbeeld uit bij deze Topfield receiver. Maar ik heb de indruk dat KPN dit niet meer propageert omdat ze met hun zogenaamde interactieve TV meer kunnen verdienen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij kan dat alleen als je interactieve tv neemt. werkt alleen via een kpn internetabonnement.
nee, maar wel wk via ned. dus leuk om aan te schaffen, want je kunt zelfs voor je tent voetbal kijken. als je maar een stopcontact hebt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:08 schreef Mylene het volgende:
Geen BBC1 en 2 toch?
kan je ontvangen op je DVB-T ontvanger hoorquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
wie weet eigenlijk hoe dat zit met de duitse zenders.
zijn die ook wel op de 1 of andere manier te ontvangen op een digitale decoder?
of is duitsland nog niet zover met digitale kanalen?
Gewoon de meuk aansluiten.. Volgens mij heb je ook zoiets als een tijdelijke activatie..quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:39 schreef Oksel het volgende:
Heb het pakket.. maar nog niet iemand kunnen vinden die even mijn smartcard als 2e zijnde registreerd..
Ik zit al op max...quote:
Eenmalig 25 euro en daarna 8,50 per maand en je kunt TV kijken. Krijg je de ontvanger in bruikleen en de eerste maand is ook nog eens gratis (vrijblijvend). Je kunt ook nog eens maandelijks opzeggen volgens mij.quote:
Ik moet zeggen dat het op een ouderwetse TV nog wel een aardig beeld gaf, maar op mijn huidige TV is het soms het aanzien niet waard. Vandaar dat we ook sinds kort overgestap zijn op digitale/HD TV.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:29 schreef Henno het volgende:
Digitenne: Leuk voor op van die pocket apparaatjes, en vreselijk op een normaal TV-scherm. Aardige camping oplossing dus.
dat was het orgineel ook.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:29 schreef Henno het volgende:
Digitenne: Leuk voor op van die pocket apparaatjes, en vreselijk op een normaal TV-scherm. Aardige camping oplossing dus.
Heb je alles doorgelust of toch echt 6x Digitenne kastje dat lijkt me een duur grapje. Kabel is beter van kwaliteit en goedkoper. Voor hetzelfde geld kun je HD kijken en gigantisch zenderaanbod krijgen op de kabel (UPC/Ziggo e.d.)quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:27 schreef T42 het volgende:
heb 6 tv's met digitenne. werken altijd goed. alleen als ik ga flipperen storen ze
op me beamer werkt het ook goed.
3 kaartjes en 3 tv vast (woonkamer, slaapkamer, hobbykamer) dan heb ik 2 kastjes op oude tv's zitten zonder kaart die ik nu straks buiten zet voor wk, en 1 tv met kastje in me camper ook zonderkaart.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:29 schreef funrider het volgende:
[..]
Heb je alles doorgelust of toch echt 6x Digitenne kastje dat lijkt me een duur grapje. Kabel is beter van kwaliteit en goedkoper. Voor hetzelfde geld kun je HD kijken en gigantisch zenderaanbod krijgen op de kabel (UPC/Ziggo e.d.)
Uitgaande van doorlussen dan mag je officieel 3 tv's op 1 kastje aansluiten "Je mag op één abonnement van Digitenne drie tv's aansluiten. Per tv heb je een digitale ontvanger nodig. De eerste krijg je gratis in bruikleen, de tweede en derde kun je huren voor maar ¤ 4,- per ontvanger per maand."
kosten 8,50 + 4,00 euro = 12,50 p/mnd
Als je op iedere tv iets afzonderlijks wilt kijken dan wordt het een dure grap..
1 digitenne abo = 8,50 p/mnd
extra digitenne kastje 4,00 p/mnd
Bij 6 kastjes kom ik op 28,50 p/mnd
http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm
slecht afgeschermde magneet ontstekingquote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:56 schreef Dwan het volgende:
Telkens als er bij ons in de straat zo'n pizzakoerier met een wheelie weg trekt valt mij beeld op blokjes.
Wel gek dat het alleen bij brommertjes is?
12,50? extra ontvanger erbij gehuurd dus. dan is het niet verhoogt...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik heb vaak storing als bijv. een brommer of scooter voorbij rijd.
Alsof de geluidsgolven het verstoren.
Oh en het begint altijd leuk op 8.50 euro ..bij ons werd dat bijna meteen verhoogt naar 12,50 in 2 maanden tijd.
Dat klopt idd!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik heb vaak storing als bijv. een brommer of scooter voorbij rijd.
Alsof de geluidsgolven het verstoren.
Oh en het begint altijd leuk op 8.50 euro ..bij ons werd dat bijna meteen verhoogt naar 12,50 in 2 maanden tijd.
de ontvanger heeft er niks mee te maken.. het zit um in de antennesquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:53 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Dat klopt idd!
Ik werk bij KPN, en het is daar ook bekend dat kleine brommertjes / scootertjes kunnen storen. Maar het is niet het geluid, maar iets in de motor die precies met dezelfde frequentie trilt oidhet fijne weet ik er ook niet van
Bij vrachtwagens heb je daar bv helemaal geen last van.
het enige wat je kan doen is de ontvanger zo ver mogelijk van de straat zetten (moet je wel ergens een langere kabel vandaan halen)
Volgens je collega's van de KPN winkel schijn je, als je veel klachten hebt, een buitenontvanger te kunnen krijgen. Kosteloos nog wel. Klopt dit?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:53 schreef ShiroYasha het volgende:
het enige wat je kan doen is de ontvanger zo ver mogelijk van de straat zetten (moet je wel ergens een langere kabel vandaan halen)
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:10 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Volgens je collega's van de KPN winkel schijn je, als je veel klachten hebt, een buitenontvanger te kunnen krijgen. Kosteloos nog wel. Klopt dit?
Nee. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je je ontvanger buiten in de regen zet. Het gaat om een buitenantenne. In andere Europese landen (bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk) is het heel normaal om een buitenantenne te gebruiken voor DVB-T, vaak is een bestaande UHF Yagi op het dak daar heel goed voor te gebruiken (zij het dat deze een kwart slag moet worden gedraaid vanwege de verticale polarisatie). Alleen in Nederland probeert KPN iedereen wijs te maken dat je met binnenantenne altijd goede ontvangst hebt, terwijl dat vaak niet zo is.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:10 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Volgens je collega's van de KPN winkel schijn je, als je veel klachten hebt, een buitenontvanger te kunnen krijgen. Kosteloos nog wel. Klopt dit?
Blijft het hier goed doen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
digitenne heeft ook last van een onweersbui
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:48 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Blijft het hier goed doen.
mischien als je zo`n zendmast in je tuin hebt jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |