abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 mei 2010 @ 21:33:54 #1
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_81846968
Spotify is nog maar net de markt op en men is zeer enthousiast. Echter, men is verontrust of spotify het wel gaat halen, daarom heb ik hier misschien wel een alternatief... Als het hier op FOK! goed ontvangen wordt, kunnen we het misschien doormailen naar grote instellingen, en wie weet.

Ter zake nu, mijn idee houdt in dat je een bibliotheek neemt, zoals je die nu al hebt. Alleen is deze slechts voor muziek. De bibliotheek is daarnaast ook nog op het internet, zoals bol.com. De bibliotheek geeft muziek uit, die je kan beluisteren via de stream. Na 3 weken moet je hier voor betalen, krijg je meteen het album binnen.

Deze weg om aan muziek te komen is misschien een uitweg voor de kleinere bandjes, men kan eerst 3 weken wennen aan het geluid, om vervolgens als echte muziekliefhebber het album te kopen. Websites, als 3voor12, zouden hier op kunnen inspringen, door bijvoorbeeld een bepaalde artiest eruit te lichten, die nieuw in de bibliotheek is.

Op deze manier kan je er voor zorgen dat buma/stemra haar zin krijgt, dat nieuwe bandjes de kans krijgen door te breken en dat de muziekliefhebber weer albums in de kast krijgt. Is dit een idee voor de toekomst? Dat de overheid hier in investeert? Of krijg je te veel rompslomp van gegevens?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  maandag 24 mei 2010 @ 21:37:45 #2
159761 Arn0
Abbey Road
pi_81847226
Ik weet het niet, het vertoont wel erg veel overeenkomsten met Spotify?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 24 mei 2010 @ 21:40:43 #3
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_81847429
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:37 schreef Arn0 het volgende:
Ik weet het niet, het vertoont wel erg veel overeenkomsten met Spotify?
Ik zeg ook in het begin dat het een alternatief is voor spotify, en de titel is niet voor niets 'Muziekbibliotheek, based on spotify'.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  maandag 24 mei 2010 @ 22:07:19 #4
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_81849357
Je wil dus eigenlijk zeggen dat je een album eerst 3 weken gratis mag luisteren, maar 'm daarna moet kopen? Ik denk niet dat dat enig kans van slagen heeft hoor... al helemaal omdat het dan weer een gevecht tegen de hackers wordt om het DRM-gezeik waterdicht te houden.

Ik denk toch echt dat dit een gepasseerd stadium is. Als je een jaar of 5 geleden met dit idee was gekomen was het misschien levensvatbaar geweest...
  dinsdag 25 mei 2010 @ 08:36:50 #5
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_81858521
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:07 schreef Sirolf het volgende:
Je wil dus eigenlijk zeggen dat je een album eerst 3 weken gratis mag luisteren, maar 'm daarna moet kopen? Ik denk niet dat dat enig kans van slagen heeft hoor... al helemaal omdat het dan weer een gevecht tegen de hackers wordt om het DRM-gezeik waterdicht te houden.

Ik denk toch echt dat dit een gepasseerd stadium is. Als je een jaar of 5 geleden met dit idee was gekomen was het misschien levensvatbaar geweest...
Tja, wat hackers betreft, daar kan je niks tegen doen, als mensen nu gratis aan hun album willen komen, dan kunnen ze dat toch wel. Waarom zou het idee 5 jaar geleden wel levensvatbaar zijn en nu niet meer?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 08:44:22 #6
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_81858667
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 08:36 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Tja, wat hackers betreft, daar kan je niks tegen doen, als mensen nu gratis aan hun album willen komen, dan kunnen ze dat toch wel. Waarom zou het idee 5 jaar geleden wel levensvatbaar zijn en nu niet meer?
Nou, ongeveer 5 jaar geleden had je bij al die downloadwinkels nog een hevige DRM-bescherming en kostte afzonderlijke nummers nog best wel veel. De afgelopen jaren is er steeds meer afgestapt van DRM, en is de prijs flink gedaald. Daarnaast zijn er nu meerdere Spotify-achtige systemen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:30:55 #7
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_81867705
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 08:44 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Nou, ongeveer 5 jaar geleden had je bij al die downloadwinkels nog een hevige DRM-bescherming en kostte afzonderlijke nummers nog best wel veel. De afgelopen jaren is er steeds meer afgestapt van DRM, en is de prijs flink gedaald. Daarnaast zijn er nu meerdere Spotify-achtige systemen.
Dat kan ik niet meer dan beamen, maar het punt is dat muziekliefhebbers tegenwoordig moeilijk aan nieuwe muziek kunnen komen. Je hebt dan natuurlijk de luisterpaal, maar daar staan lang niet alle nummers op. Daarom dit, misschien niet 3 weken gratis luisteren, maar bijvoorbeeld 2 keer het album gratis beluisteren, zodat je kan beslissen of je het album neemt, de ja of de nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')