Parijs vergeet ik ook niet meer, wat een smerige overrated stad zeg (ik moet er alleen helaas af en toe voor het werk heen).quote:Op maandag 24 mei 2010 03:49 schreef Karzai het volgende:
Ben zelf in Parijs, Barcelona, Berlijn en Brussel geweest
Brussel viel mij het meeste tegen, Barcelona was leuk, Berlijn was ik van onder de indruk, maar Parijs is toch een ervaring die je nooit meer zal vergeten.
Parijs smerig?quote:Op maandag 24 mei 2010 10:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Parijs vergeet ik ook niet meer, wat een smerige overrated stad zeg (ik moet er alleen helaas af en toe voor het werk heen).
Stockholm en München zijn nog steeds favorieten van me.
Er hangen allemaal putluchten en urinedampenquote:Op maandag 24 mei 2010 10:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Parijs smerig?De straten worden elke ochtend volledig schoongespoten! Hier kunnen de NEderlandse steden nog wat van leren hoor... Vind het juist één van de schonere steden van Europa.
quote:Op maandag 24 mei 2010 10:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Parijs smerig?De straten worden elke ochtend volledig schoongespoten! Hier kunnen de NEderlandse steden nog wat van leren hoor... Vind het juist één van de schonere steden van Europa.
Dat wou ik al zeggen. Ik vond het daar ook heel smerig.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Parijs vergeet ik ook niet meer, wat een smerige overrated stad zeg (ik moet er alleen helaas af en toe voor het werk heen).
Kijk met jou valt te pratenquote:Op maandag 24 mei 2010 18:05 schreef Ringo het volgende:Praag
en dan het liefst ergens op een terrasje in Vinohrady.
Uit de TT kan je afleiden dat de intentie het laatste lijkt te zijn. Maargoed, dan ben je vrij snel klaar, want zowat alle steden zijn mooierquote:Op maandag 24 mei 2010 18:23 schreef ETA het volgende:
wat is dit voor topic? een opsomtopic van (hoofd)steden waar je bent geweest? welke stad het mooist is? opsommen van alle steden die mooier zijn dan Parijs??
Ik zat eraan te denken om dit najaar naar die regio te gaan, erg aan te raden dus?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:15 schreef Drassss het volgende:
Ik moet zeggen dat ik New Orleans erg indrukwekkend vond. De ramp maar toch de ontzettende relaxte sfeer en de geweldige muziek op je heen. Tevens de swamps buiten de stadPrachtig. 1 van de betere steden in de USA moet ik zeggen.
Dat zijn toch sukkels die in hun onnozelheid een keertje van de Périphérique zijn afgeraakt en teleurgesteld zijn dat ze niet onder de Eiffeltoren konden picknicken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:03 schreef Lemans24 het volgende:
Ben toch enigszins verbaasd over de harde kritieken op Parijs. Ik had geen hoge verwachtingen (didn't believe the hype), maar het viel me 100% mee, het ene dagje dat ik er tot nu toe ben geweest.
Wat is er volgens meneer de Peter Langhout woordvoerder zelf (jij dus) dan zo enorm fantastisch aan Parijs?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zijn toch sukkels die in hun onnozelheid een keertje van de Périphérique zijn afgeraakt en teleurgesteld zijn dat ze niet onder de Eiffeltoren konden picknicken.
Combinatie van natuur, ellende ( Katrina ) en muziek is amper te omschrijven. Echt een aanrader ja.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zat eraan te denken om dit najaar naar die regio te gaan, erg aan te raden dus?
Los van mijn persoonlijke voorkeuren. Een stad met de statuur van Parijs in één halfzin afdoen met "smerige bende, helemaal niks,quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is er volgens meneer de Peter Langhout woordvoerder zelf (jij dus) dan zo enorm fantastisch aan Parijs?
Overigens wel grappig dat vooral als het over Parijs gaat er altijd wel een paar gepassioneerde malloten om de hoek komen die "hun stad" proberen te verdedigen.
Tip: Leer er mee leven dat smaak iets subjectiefs is.
De stad heeft een rijke historie en interessante musea, maar dat maakt de stad op zich nog steeds niet mooi.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Los van mijn persoonlijke voorkeuren. Een stad met de statuur van Parijs in één halfzin afdoen met "smerige bende, helemaal niks," geeft vooral aan dat je niet de tijd hebt genomen om de stad goed te zien en te ervaren. Of je hebt ter plekke een trauma opgelopen.
Dat soort uitspraken neem ik net zo serieus als iemand die door het Louvre is gehold en beweert: "allemaal ouwe kankerzooi." Of een plat de fruits de mer terug naar de keuken stuurt met de opmerking: "ik lust geen vis".
Ja!! Hoewel het zich absoluut niet kan meten met de grandeur van Parijs (wat ik overigens echt een geweldige stad vind), ben ik echt verliefd op Edinburgh! Die stad heeft zo'n geweldige sfeerquote:
Dat heb je mij niet horen zeggen. Al vind ik Parijs welzeker mooi. Maar dat is mijn punt niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
De stad heeft een rijke historie en interessante musea, maar dat maakt de stad op zich nog steeds niet mooi.
Je vind dat Parijs geen interessante musea heeft?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat heb je mij niet horen zeggen. Al vind ik Parijs welzeker mooi. Maar dat is mijn punt niet.
Alle vier nog nooit geweest, ik heb nog heel wat om naar uit te kijkenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Maar echt mooi of leuk: Stockholm, Valencia, Granada, Nimes.
Ik vind Parijs mooi.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je vind dat Parijs geen interessante musea heeft?
Ongeveer op dezelfde manier waarop je Peter Langhout reizers afkeurt dus?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Het ging mij om de manier waarop mensen een stad afkeuren. Alsof ze het over een bedorven haring hebben.
Maar dat zijn touringcartoeristen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ongeveer op dezelfde manier waarop je Peter Langhout reizers afkeurt dus?
Zo platvloers is het leven soms. De wereld is groot zat. Laat iemand Parijs lekker afkraken. Niets wat Frans is behoeft nog meer veren in de reet. Anders wordt het de Franse pauw ipv de haan.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Los van mijn persoonlijke voorkeuren. Een stad met de statuur van Parijs in één halfzin afdoen met "smerige bende, helemaal niks," geeft vooral aan dat je niet de tijd hebt genomen om de stad goed te zien en te ervaren. Of je hebt ter plekke een trauma opgelopen.
Dat soort uitspraken neem ik net zo serieus als iemand die door het Louvre is gehold en beweert: "allemaal ouwe kankerzooi." Of een plat de fruits de mer terug naar de keuken stuurt met de opmerking: "ik lust geen vis".
Liever tien Franse pauwen in mijn tuin dan één Hollandse meeuw die het balkon onderschijt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Zo platvloers is het leven soms. De wereld is groot zat. Laat iemand Parijs lekker afkraken. Niets wat Frans is behoeft nog meer veren in de reet. Anders wordt het de Franse pauw ipv de haan.
Prima, zolang het maar geen Franse vrouwen zijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Liever tien Franse pauwen in mijn tuin dan één Hollandse meeuw die het balkon onderschijt.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Liever tien Franse pauwen in mijn tuin dan één Hollandse meeuw leeuw die het balkon onderschijt.
En Parijs is een stad voor dat soort reizigers. Dus...quote:
Ik weet niet voor wie Parijs géén stad is. Dat is nou net het leuke van een stad hè.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
En Parijs is een stad voor dat soort reizigers. Dus...
Je (blijkbaar) favoriete stad is een hoofddoel van reizigers van het type wat je (blijkbaar) verafschuwd. Het lijkt alsof je je eigen wansmaak wil aantonen hiermee, maar je hebt het zelf nog niet helemaal begrepenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik weet niet voor wie Parijs géén stad is. Dat is nou net het leuke van een stad hè.
Wat wil je nou nog kwijt? Je begint een beetje vermoeiend te worden in je poging een keihard punt naar mij te maken. Als ik in Parijs ben, zoek ik mijn eigen plekken wel op. Geen behoefte aan een picknick onder de Eiffeltoren.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je (blijkbaar) favoriete stad is een hoofddoel van reizigers van het type wat je (blijkbaar) verafschuwd. Het lijkt alsof je je eigen wansmaak wil aantonen hiermee, maar je hebt het zelf nog niet helemaal begrepen
Weer een droom in duigenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:50 schreef Ringo het volgende:
Geen behoefte aan een picknick onder de Eiffeltoren.
Ik vond Barcelona ook tegenvallenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Londen, Berlijn... Barcelona is mooi maar wmb overrated.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |