Dat is denk het vervelende van autisme, het is vaag. Niet zoals bij bijv. schizofrenie ofzo, dat er symptomen die iedereen met die ziekte heeft.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:53 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Autisme betekent vaak dat je je bij niemand thuis voelt, bij geen enkele groep. Afhankelijk van hoe je er voor staat: soms biedt het troost dat het slechter kan, maar dat zie je niet zo vaak. Ik heb nog goed nieuws (een beetje offtopic): ik las pas dat in Spanje de werkloosheid 20% is, waarvan bijna 50% onder jongeren. Haha, dan hebben we het hier zo gek nog niet
Autisme is zo ongrijpbaar. De een kan gewoon in voltijd werken, terwijl de ander bij het minste of geringste al overprikkeld raakt. Het komt ook voor in combinatie met ADHD. Dan wordt het leven bijna onmogelijk.
Je slaat de spijker op zijn kop. Precies dat interesseert mij zo enorm. Waarom is het zo gemakkelijk om ongelukkig te zijn (of je zo te voelen) als je autistisch bent? Het is ook moeilijk uit te leggen, want feitelijk is er iets mis met de prikkelverwerking. Autisme kan ook vele terreinen doorwerken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:16 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dat is denk het vervelende van autisme, het is vaag. Niet zoals bij bijv. schizofrenie ofzo, dat er symptomen die iedereen met die ziekte heeft.
Autisme is een heel ondoorgrondbare afwijking, wat bij iedereen net anders is en dat maakt het ook zo lastig te begrijpen. En doordat het bij iedereen anders is, zorgt het ervoor dat je niet echt heel veel herkenning vindt, en dat zorgt er weer voor dat je je heel moeilijk ergens bij anderen thuis voelt
Welkomquote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:16 schreef Wasmachinemann het volgende:
Dat ik nu pas deze reeks ontdek![]()
Ben zelf ook autistisch, Wat een kutziekte, Echt.
Oh, ik ben er eigenlijk wel blij mee. Het geeft toch een heel andere kijk op de wereld.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:16 schreef Wasmachinemann het volgende:
Dat ik nu pas deze reeks ontdek![]()
Ben zelf ook autistisch, Wat een kutziekte, Echt.
Wegen de voordelen op tegen de nadelen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:14 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Oh, ik ben er eigenlijk wel blij mee. Het geeft toch een heel andere kijk op de wereld.
ABSOLUUT! Het moet alleen nog even blijken voor de buitenwereld, maar dat komt vanzelf.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wegen de voordelen op tegen de nadelen?
Ik denk al jaren dat iedereen is gek behalve ik.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:11 schreef Satsuma het volgende:
sar·cas·me het; o bittere, bijtende spot![]()
Ach, ik zou nu niet meer normaal willen zijn denk ik, ik ben er zo aan gewend. Of misschien ook wel. Op dit moment maakt het me even niet zo uit.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:13 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik denk al jaren dat iedereen is gek behalve ik.
Herkenbaar. Behalve op mijn werk, om ongetwijfeld duidelijke reden, vertel ik het wel gewoon aan mensen eigenlijk. Als het zo uitkomt dan he.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:27 schreef Autidude het volgende:
Trots is een groot woord. Ik ben trots op bepaalde kwaliteiten die ik heb, of die autisme gerelateerd zijn is niet relevant. Een beter woord is schaamte.. Ik schaam mij er niet meer voor, dat is een ander verhaal als trots.
Heideroosjesquote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:29 schreef Autidude het volgende:
[..]
sinds dit nummer?
of al eerderOf is dit je ook onbekend? Nee toch?
Oh god, ik stel me toch niet aan hequote:Op donderdag 27 mei 2010 07:03 schreef Cassandra87 het volgende:
Valt me wel op dat er soms gedacht wordt dat een aandoening of tic oid erger lijkt dan de omgeving vind. Apart.
Heeft toch wel wat. Voor tokkies hoef je niet zoveel respect te hebben. Als ze vervelend doen, denk ik altijd maar: die zal gezien kledingstijl en kapsel toch wel van minder goede huize zijnquote:
Mensen die 1 dag naar Pinkpop gaanquote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:13 schreef robuust89 het volgende:
WOOHOO!
Pinkpop was fucking vet! Dikke moshpit met RammsteinWel chille gasten die gingen moshen hoor, als dr iemand valt wordt ie *gelijk* op zn voeten geholpen, dus iedereen blij, en na afloop een knuffel
![]()
Volgende keer blijf ik een weekend, want de bus is kut![]()
[..]
Oh god, ik stel me toch niet aan heHeb een hekel aan aanstellers:P
Ook wel raar dat ik mijn gevoelens die ik heb, niet vind kloppen en niet "cool" vind, volgens mijn rationele gedeelte. Rationeel heeft wel gelijk, anders laat ik me zo meeslepen en blaas ik dingen op. Het gaat beter de laatste tijd, met dat onder controle houden, en slechte gedachten (automatische) verdrijven en vervangen door goeieOptimist tot in de kist!
![]()
![]()
Kwa relaties heb ik wel het idee dat ik moet voldoen aan een bepaald profiel, om in het "leuke" deel van de normaalkromme te komen. Zie het zo: je kan ene huis op palen bouwen, of het stevig is, is een tweede. Ik ga liever voor beton en staal, dankuwel![]()
Dat betekent veel oefenen!wat ik ook gelezen heb, is dat de beste manier om je te ontwikkelen is, dat je steeds iets doet wat je nog niet kan. Dit kan dus idd ontmoedigend werken jah, en mijn stapkes zijn perhaps wat kleiner. Ik kom er wel!
*mosh*
En mensen die maar een halve dag gaan?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:46 schreef tijnbrein het volgende:
Mensen die 1 dag naar Pinkpop gaanSorry
![]()
Rammstein
Er zijn zelf mensen die alleen voor de headliner naar zo'n festival gaanquote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:32 schreef Autidude het volgende:
[..]
En mensen die maar een halve dag gaan?
Trouwens weer heerlijk voorspelbaar maar tegelijk weer in en in triest en ongelovelijk.
Het regent hier, lekker flink. Weet je wat er gebeurt als het een paar dagen super mooi weer en warm is geweest en het gaat dan regenen?
Dan worden de wegen erg glad, houden de meeste mensen nog steeds geen rekening mee of hebben er zelfs geen weet van.
Dus het regent nog geen 10 minuten... en toen hoorde ik ze al, de jongens, TATTUU TAATTUU..
en ja hoor ff checken op de monitor en uiteraard; VKO met beknelling..
Hoe krijgen ze het voor elkaar??Als ik zie waar het gebeurt is zal het nog een beste klap zijn geweest ook..
Maar ook heel druk. Maar ik wil het wel een keer meemaken, een stukje.. 3 dgn is sowieso al teveel. Maar je mag volgens mij ook wel van het terein af toch? Gewoon pauzes nemen zeg maar.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:41 schreef tijnbrein het volgende:
Er zijn zelf mensen die alleen voor de headliner naar zo'n festival gaan![]()
Daar is niets mis alleen festivals zijn zo veel meer dan die ene headliner. Sfeer etc.
Ja je kan het terrein van bij pinkpopquote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:51 schreef Autidude het volgende:
[..]
Maar ook heel druk. Maar ik wil het wel een keer meemaken, een stukje.. 3 dgn is sowieso al teveel. Maar je mag volgens mij ook wel van het terein af toch? Gewoon pauzes nemen zeg maar.
Ik wil ook DanceValley een keer bekijken/meemaken, is vlakbij mij. Maar kost 60 euro geloof ik en dan mag je niet weg. Maar ik ken ook weer mensen![]()
dus kan ik misschien wel een plekje vinden dat ik even kan pauzeren.
Maar dat is voor volgend jaar, denk ik..
Weet je wat ik wel weer zou kunnen en ook graag een keer heen wil?, CampZone!!!![]()
Dat dan weer wel
Dat is inderdaad leuk ja.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:53 schreef Bos81 het volgende:
Maar ik ga nooit naar festivals, omdat ik te bang ben dat het mis gaat daar. Te onbekende omgeving, te lang van huis, te druk..
Hoewel ik 11 jaar geleden wel naar Dynamo OPen Air ben geweest, al waren toen mijn autisme klachten nog niet zo erg als nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |