abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 mei 2010 @ 21:52:52 #26
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_81806835
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:50 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Als ze met computers/digitaal draaien oid wel. Die zoeken het 'sync' knopje op en daarmee houdt het op.
Het gaat om het mixen, als je daar verstand van hebt, beetje tracks kiest naar je publiek kom je al aardig ver.

Platen dj's of cd dj's weten echt wel wat ze doen. Digitaal met platen is acceptabel
Natuurlijk heeft mixen op het herkennen van maat na ook niet gek veel met theorie te maken. Respect voor DJ's die echt toffe platen bij elkaar zoeken, het publiek weten te vermaken en de boel echt goed door elkaar mixen hoor. Maar over arpeggio's, een portamento of akkoorden hoef je bij vele niet aan te komen volgens mij. ( Heb ik het natuurlijk puur over de plaatjesdraaiers. De daadwerkelijke producers zullen vast wel theorie kennis hebben. )
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_81807440
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft mixen op het herkennen van maat na ook niet gek veel met theorie te maken. Respect voor DJ's die echt toffe platen bij elkaar zoeken, het publiek weten te vermaken en de boel echt goed door elkaar mixen hoor. Maar over arpeggio's, een portamento of akkoorden hoef je bij vele niet aan te komen volgens mij. ( Heb ik het natuurlijk puur over de plaatjesdraaiers. De daadwerkelijke producers zullen vast wel theorie kennis hebben. )
Nou, dj's en producers zijn idd 2 dingen. Maar die laatstgenoemde dingen, ik zeg, kijk hoe deze kerel piano speelt en je weet denk ik genoeg. Maar stiekem maakt die wel hele dikke tracks dus no problem!

pi_81809807
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:43 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Nou moet ik ook wel even zeggen dat er volgens mij ook wel genoeg hedendaagse DJ's zijn die een theorie lesje muziek kunnen gebruiken.
"Ik ben een betere DJ want ik kan [de bas] sneller gelijk zetten". Deze types herken je op feesten door het constant naar de booth staren en enthousiast worden wanneer een mix out of sync loopt.
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')