Oh en dat hele paardengedoe van Alberto was een hoax. Dit is de echte uitzending van vanavond.
quote:
Met de verborgen camera als het perfecte wapen worden allerlei duistere zaken ontmaskerd door Alberto Stegeman en zijn team. Vele strafbare feiten die overal en dagelijks onopgemerkt plaatsvinden, zijn door Undercover in Nederland blootgelegd. Alberto haalt wederom zaken boven water die de verbazing te boven gaan.
Uitzending over malafide undercoverjournalistenwebsitehackersEnkele weken geleden was het al uitgebreid in het nieuws, maar vanavond laat Alberto Stegeman de confrontatie zien tussen hem en de undercoverjournalistenwebsitehacker die in de nacht van zondag op maandag zijn eigen website hackte. Alberto Stegeman: “In het bier dat ik de hacker eerder stuurde zat een verborgen camera. Met de beelden die hiermee gemaakt zijn heb ik de hacker kunnen confronteren.” De hacker die opereerde onder de pseudoniem Bereaap spande vorige week een kort geding aan om de uitzending van Undercover in Nederland tegen te houden. Uit verschillende verklaringen die in het bezit zijn van Alberto Stegeman blijkt dat deze undercoverjournalistenwebsitehacker de beruchtste is van Nederland.
De rechter was bij de eerste rechtsspraak van mening dat Stegeman een uitzending mocht maken over deze hacker als een behoorlijk weerwoord in mee wordt genomen, maar omdat het geen maltbier betrof kwam de hacker niet verder dan uitspraken als “Dat dit kan in Nederland!” Verder verbood de rechter het gebruik van de verborgen camera waarop onder andere te zien is hoe de hacker direct uit een pak melk drinkt, zonder een glas te pakken. Rob Geus: “Ik heb zelf niks met dit programma te maken, maar ik wilde even aangeven dat ik hier niet vrolijk van word.” Alberto Stegeman heeft de desbetreffende uitzending in zijn geheel (red. inclusief reclame) aan de rechter getoond en die besliste in het voordeel van de undercoverjournalist.
Alberto Stegeman: “Het recht heeft gezegevierd. Ik ben zeer tevreden met de uitspraak van de rechter. Dit is de uitkomst waar we op gehoopt hadden en waarom we ook in versneld hoger beroep zijn gegaan. De hacker benadeelt vele undercoverjournalisten die eindelijk hun website zouden krijgen, maar uiteindelijk alweer snel afscheid moeten nemen van de server omdat het te ziek en zwak is om te beveiligen. Deze uitspraak laat zien dat het gelukkig nog steeds mogelijk is in Nederland om dit soort misstanden aan de kaak te stellen.”
Alberto Stegeman pwnt hackerBron:
DDV
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)