quote:Tweants promoveert 'gemeudelik'
t Kleenkt apart, zeg Harry Nijhuis, strektaalkonsul bie TwentseWelle. "Mer feaitelik veraandert der nit zo völle, as t Neersassies ne heugere erkenning krig."
De proveensies dee't metdoot, doot feaitelik allens al wa'j doon mut um dee heugere stoatus te verdenen.
Tellevisie in t Tweants? Noasynchroniseerde programma's in t Tweants? Plaatsnaambrödjes in t Tweants? Les oawer Tweantse sproake en kultuur of vuur n rechter oew verhaal in t plat doon? Voort ma'j det, mer t kon ook al wal. "t Grote vuurdeel van ne heugere stoatus is det de bestoande regels better 'eborgd' wordt", meant Nijhuis. "En det der voort wörd ezeen of de oawerheden öare egene regels noaleawt."
Stoatssekretoaris Bijleveld van Binnenlandse Zaken zea vurige wekke det he de Neersassiese sproaken, woer't t Tweants ook bie heurt, met eankele moanden vuur wil dreagen vuur stoatusverheuging noar Deel 3 van t Europese Haandvest vuur Meenderheaidssproaken.
Niet weer deze discussie.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:38 schreef WillFerrell het volgende:
Nedersaksisch en het Tweants worden gewoon als taal erkend.
BOEIEND, MET JE KANKERMINDERWAARDIGHEIDSCOMPLEXquote:Op zondag 23 mei 2010 18:38 schreef WillFerrell het volgende:
Nedersaksisch en het Tweants worden gewoon als taal erkend.
Zullen wij ook het Nederlands verkrachten?quote:Op zondag 23 mei 2010 18:40 schreef Otis2.0 het volgende:
Het is gewoon Nederlands, waarna die boertjes het raar gingen uitspreken en toen alles gingen opschrijven op de rare manier zoals ze het uitspreken. En dan noemen ze het een taal.
Verder wel schattig hoor.
Ik pas.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:41 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
Zullen wij ook het Nederlands verkrachten?
quote:Op zondag 23 mei 2010 18:41 schreef Mozy het volgende:
Maar WF.
Je hebt dus iemand gehosseld. Heb je haar al gezoend? of heeft ze je haar msn gegeven?
quote:Op zondag 23 mei 2010 18:41 schreef Mozy het volgende:
Maar WF.
Je hebt dus iemand gehosseld. Heb je haar al gezoend? of heeft ze je haar msn gegeven?
Limburgs vind ik niet zo mooi, afgezien of het een taal of dialect is.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:41 schreef Potloodvis het volgende:
Ik geef eerlijk toe dat Limburgs enkel een dialect is.
Dit zal WF ontkennen, anders is zijn zogenaamde taal toch ineens geen taal.
Dat laatste dus.quote:
Je gebrek aan smaak keert terug, na de dames nu ook bij dialecten.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:44 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Limburgs vind ik niet zo mooi, afgezien of het een taal of dialect is.
Heb ik wel hoor.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:45 schreef Mozy het volgende:
[..]
Dat laatste dus.
Maar je hebt haar dus gezoend, je hebt geen naam, hyves of msn ofzo?
Weet je uberhaupt nogwel hoe ze eruit ziet?
quote:Op zondag 23 mei 2010 18:45 schreef Potloodvis het volgende:
[..]
Je gebrek aan smaak keert terug, na de dames nu ook bij dialecten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |