Oh, dat is erg handig om te weten! Ik wil daar sowieso wat dingen bestellen, dus dat kan dan in één keer.quote:Op zondag 4 september 2011 00:12 schreef Marijevdh het volgende:
Ik heb uiteindelijk tonkabonen online bestelt ( www.brouwersmarkt.nl). Ik kon ze ook nergens anders vinden. Ik heb ze nu binnen en ze ruiken super lekker! Ik ben benieuwd!
Ook, en santenblok. Moet het nog een keer met enkel santen doen om het resultaat te zien.quote:Op maandag 10 oktober 2011 00:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hoe doedde ge da?
gewoon kokosrasp uit een zakje in een fles wodka knallen?
Ik had het idee om het geheel straks gewoon door de zeef te halen,quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:40 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb mijn literfles nu ook wel klaar. Hoe zorgen jullie dat er geen losse zooi meer in zit? Gewoon door een keuken zeef of zou een papieren thee- of koffiefilter ook werken of zou dat weer te fijn zijn?
Een tijd geleden deze al gefilterd en in de vriezer gelegd.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:28 schreef DrukVout het volgende:
[ afbeelding ]
Naar Recept van PietVerdriet.
Nu wachten dus!
Volgende keer misschien meer citroen schil gebruiken (en iets minder suiker). Mijn limoncello is meestal knal geel; vergeleken met jouw foto komt bij mij de alcohol amper boven de schillen uit.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:16 schreef DrukVout het volgende:
Smaakt wel echt anders dan Limoncello uit de winkel. Het is iets minder geel en wat minder naar citroen. Vind hem misschien iets te zoet. Maar zeker voor herhaling vatbaar (naja heb nog een grote fles vol)
Ik heb voor die van mij een dun laagje van 2 limoentjes afgeraspt (Veel dunner en veel minder dan wat op die foto staat) en het sap van 1 limoentje erdoor gedaan. Smaakt meer dan prima.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Volgende keer misschien meer citroen schil gebruiken (en iets minder suiker). Mijn limoncello is meestal knal geel; vergeleken met jouw foto komt bij mij de alcohol amper boven de schillen uit.
Ik moet alleen nog 2 maanden wachten voor de citroenen aan mijn boom rijp zijn.
Goed idee Ik ken wel iemand die een kumquat struik heeft. Schil jij ze of stop je ze helemaal in de alchohol. De schil is redelijk zoet, maar de vrucht zelf kan behoorlijk bitter zijn. Maar om nou 20 van die kleine dingetjes te schillen ....quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |