abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101632719
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 00:12 schreef Marijevdh het volgende:
Ik heb uiteindelijk tonkabonen online bestelt ( www.brouwersmarkt.nl). Ik kon ze ook nergens anders vinden. Ik heb ze nu binnen en ze ruiken super lekker! Ik ben benieuwd!
Oh, dat is erg handig om te weten! Ik wil daar sowieso wat dingen bestellen, dus dat kan dan in één keer.
La derecha oprime, la izquierda libera
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2011 @ 17:30:35 #152
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_101637603
Link voor de tonkabonen klopt niet, dat moet vast de Brouwmarkt zijn:
http://www.brouwmarkt.nl/(...)tonkabonen&x=11&y=13

Andere webwinkel met tonkabonen is de Hekserij, even zoeken op tonkabonen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 8 september 2011 @ 16:26:27 #153
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_101713184
Aangezien de tonkabonen even op zich moeten laten wachten, en ik toch bij de kruidenwinkel was heb ik daar maar even bedacht wat ik ging maken.
Links; Wodka met appel, kaneel en kardemom.
rechts; wodka met citroengras, kardemom, steranijs, kruidnagel en schil van een mineola (ik had geen sinaasappel in huis)

Ben heel erg benieuwd naar de appel kaneel. Maar mocht het niks worden dan zijn er altijd nog wel drankspelletjes waar wat voor nodig is ;p

p.s. het lijkt misschien wat weinig, maar het zijn wel literpotten..
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_101716241
Ben wel benieuwd naar die appel. * devzero wacht op updates
pi_101717050
Ik zou zelf die appel eerder met gedroogde appel doen.
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:56:47 #156
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_101743642
Met appel heb ik ook een keer geprobeerd, bij mij was dat geen succes..

Ik ga me binnenkort eens wagen aan de limoncello van Piet denkik..
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 19 september 2011 @ 15:44:35 #157
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_102140561
Wat een leuk topic!

Verder dan marshmallow wodka en aquavit met een voorgemengd specerijen zakje ben ik zelf alleen nog nooit gekomen
pi_102806312
Ik had nog een fles alcohol staan,
maar wat moet je daarmee.

Dus na het lezen van dit topic heb ik er maar een poging tot kruidenbitter van gemaakt,
ik heb 0.4 liter alcohol en 0.6 liter water bij elkaar gedaan.
Als kruiden heb ik een variatie gepakt van de kruiden die ik ook lekker vind in mijn eten.
pi_102808490
Ik heb op dit moment 10 likeuren en bitters staan :) gember-Serreh, koffie, Tonka, tamarinde, limoncello, noten, roos, lavendel en een zacht zoete sinaasappelbitter en een gewoon kruidenbitter.

Oh en kokos, 11dus.
  maandag 10 oktober 2011 @ 00:16:48 #160
281941 Implo
Ontploft niet snel
pi_102902124
Wauw, dat is al een mooie 'oogst'!

Ik ben, na het lezen van dit topic een goede maand terug, ook begonnen. Eerste flesje met kaneel, kruidnagel, zoethout, steranijs, zwarte peper en laurier. Was al lekker, alleen overheerste het zoethout heel erg. Tweede flesje is nu klaar, dezelfde kruiden gebruikt en nu veel beter in balans. Na het filteren nog wat aangezoet met honing, erg lekker icm de kaneel!

Zojuist mijn derde fles (dit keer 1L) geproefd. Dit maal, naast de voorgenoemde kruiden, onder andere sandelhout, gentiaanwortel, duizendguldenkruid, gemberwortel, kardamon, koriander en engelwortel toegevoegd. De smaak is nu wat te bitter, overheersend gentiaanwortel. Dus alles gezeefd en nu alleen kaneel en sandelhout toegevoegd, in de hoop dat de smaak nog wat bijtrekt :)

Binnenkort maar weer een nieuwe fles halen en dan eens een klein flesje met Rooibos maken. Aangezien ik al verslaafd ben aan de thee :9~ Limoncello lijkt me ook zeker lekker! En begrijp ik het goed dat de Tonkabonenvariant veel weg heeft van vanille, maar dan rijker?

En hebben jullie nog een voorkeur voor jenever, brandewijn of vodka?
pi_102902148
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Oh en kokos, 11dus.
hoe doedde ge da?
gewoon kokosrasp uit een zakje in een fles wodka knallen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102907874
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 00:17 schreef Mirjam het volgende:

[..]

hoe doedde ge da?
gewoon kokosrasp uit een zakje in een fles wodka knallen?
Ook, en santenblok. Moet het nog een keer met enkel santen doen om het resultaat te zien.
pi_102911097
Ik heb mijn literfles nu ook wel klaar. Hoe zorgen jullie dat er geen losse zooi meer in zit? Gewoon door een keuken zeef of zou een papieren thee- of koffiefilter ook werken of zou dat weer te fijn zijn?
pi_102911700
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:40 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb mijn literfles nu ook wel klaar. Hoe zorgen jullie dat er geen losse zooi meer in zit? Gewoon door een keuken zeef of zou een papieren thee- of koffiefilter ook werken of zou dat weer te fijn zijn?
Ik had het idee om het geheel straks gewoon door de zeef te halen,
dat lijkt me voldoende
pi_102912083
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 10:28 schreef DrukVout het volgende:
[ afbeelding ]

Naar Recept van PietVerdriet.
Nu wachten dus!
Een tijd geleden deze al gefilterd en in de vriezer gelegd.
Gisteren open getrokken. Lekker!
Smaakt wel echt anders dan Limoncello uit de winkel. Het is iets minder geel en wat minder naar citroen. Vind hem misschien iets te zoet. Maar zeker voor herhaling vatbaar (naja heb nog een grote fles vol)
pi_102918273
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:16 schreef DrukVout het volgende:
Smaakt wel echt anders dan Limoncello uit de winkel. Het is iets minder geel en wat minder naar citroen. Vind hem misschien iets te zoet. Maar zeker voor herhaling vatbaar (naja heb nog een grote fles vol)
Volgende keer misschien meer citroen schil gebruiken (en iets minder suiker). Mijn limoncello is meestal knal geel; vergeleken met jouw foto komt bij mij de alcohol amper boven de schillen uit.

Ik moet alleen nog 2 maanden wachten voor de citroenen aan mijn boom rijp zijn.
pi_102921536
Ik heb mijn fles net overgegoten. Uiteindelijk zag het er zo uit:

pi_102922046
quote:
3s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:21 schreef devzero het volgende:

[..]

Volgende keer misschien meer citroen schil gebruiken (en iets minder suiker). Mijn limoncello is meestal knal geel; vergeleken met jouw foto komt bij mij de alcohol amper boven de schillen uit.

Ik moet alleen nog 2 maanden wachten voor de citroenen aan mijn boom rijp zijn.
Ik heb voor die van mij een dun laagje van 2 limoentjes afgeraspt (Veel dunner en veel minder dan wat op die foto staat) en het sap van 1 limoentje erdoor gedaan. Smaakt meer dan prima.
pi_103711920
Kumquatlikeur.
pi_103797568
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kumquatlikeur.
Goed idee Ik ken wel iemand die een kumquat struik heeft. Schil jij ze of stop je ze helemaal in de alchohol. De schil is redelijk zoet, maar de vrucht zelf kan behoorlijk bitter zijn. Maar om nou 20 van die kleine dingetjes te schillen ....
pi_103812863
Ik heb ze gekonfijt, en het restproduct (siroop) in de likeur gedaan :)
pi_103952597
En als je eens zoekt op "limoncello recept wodka"? :)

http://www.mijnreceptenbo(...)oenlikeur-13017.html
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:11:59 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_103958294
Is dit nou wel of niet illegaal (zonder vergunning) in NL?

Wel goed bezig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_103959204
Dit is legaal; er is immers gewoon accijns over de alcohol betaald. Thuisstook mag niet, maar wordt in de praktijk niet actief tegen opgetreden. Thuis vergisten mag wel mits voor eigen gebruik.
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:41:18 #175
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_103959530
Oh dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat je de alchohol ook zelf maakte en dus eigenlijk het hele proces zelf deed. Ik was in dit topic al aan het zoeken hoe je de alcohol 'produceerde'. 8)7
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')