Vanwege dit tijdstip zou je het haast wel denken hè?quote:
Ja! Zo zie ik eigenlijk alles inderdaad! Zijn er hier meer mensen die dit hebben? En is er misschien ook iets aan te doen, of kan ik (eigenlijk weet ik het antwoord alquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:58 schreef Henk-B het volgende:
Wat jij hebt heet Visual Snow, misschien in combinatie met een Floater.
Zie :
[ afbeelding ]
Ik heb idd ook veel problemen met mijn zicht in het donker. Heb jij ooit advies ingewonnen bij een arts/opticiën over dit fenomeen?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:56 schreef Syr het volgende:
Die pixels heb ik ook, zo minuscuul dat ze eigenlijk niet te zien zijn, maar toch weer wel. In het donker heb ik dit zo erg dat ik min of meer nachtblind ben. Maarja dat schijnen wel meer mensen te hebben. Die schaduwen ken ik niet, dus kan er weinig over zeggen.
Ik heb het ook en volgens mij is er niks aan te doen.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:01 schreef Juzme het volgende:
[..]
Ja! Zo zie ik eigenlijk alles inderdaad! Zijn er hier meer mensen die dit hebben? En is er misschien ook iets aan te doen, of kan ik (eigenlijk weet ik het antwoord al) dit beter aan de huisarts voorleggen?
Ja, zo ervaar ik het ook. Het is zo gek eigenlijk, ik dacht altijd dat iedereen deze miniscule puntjes waarnam, totdat ik er korte tijd geleden met iemand over sprak en die persoon dat dus helemaal niet zag. En ook anderen daarna hadden hier geen last van.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:03 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ik heb het ook en volgens mij is er niks aan te doen.
Als ik naar een patroon kijk, bijvoorbeeld van een tapijt dan zie ik heel dat tapijt op en neer golven door de Visual Snow.
Ja ik heb zwarte vlekken, maar bij zijn dat Floaters of te wel Mouches Volantes.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:07 schreef Juzme het volgende:
[..]
Ja, zo ervaar ik het ook. Het is zo gek eigenlijk, ik dacht altijd dat iedereen deze miniscule puntjes waarnam, totdat ik er korte tijd geleden met iemand over sprak en die persoon dat dus helemaal niet zag. En ook anderen daarna hadden hier geen last van.
Maar ervaar jij ook één of meerdere zwarte vlekken in je gezichtsveld?
QFT!quote:Op zondag 23 mei 2010 00:08 schreef eleusis het volgende:
Dat lijkt me toch wel iets om mee naar de oogarts te gaan, hoor.
Zelfs al is er misschien niets aan te doen, dan kan hij/zij misschien de zorg wegnemen dat er een ernstige oorzaak aan ten grondslag ligt.
En als je gedachten en gevoelens erover minder negatief worden, zal de prikkel na verloop van tijd uitdoven en is de kans groot dat je het helemaal of bijna niet meer opmerkt.
Ja, ik heb al besloten dat ik eindelijk toch maar eens een afspraak zal maken hiervoor. Maar ik heb niet echt veel angst, omdat ik het al zo lang heb. En de prikkel dooft niet uit, het is niet eens echt een prikkel volgens mij, het is gewoon iets wat constant aanwezig is en meer opvalt in het donker of in het felle licht.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:08 schreef eleusis het volgende:
Dat lijkt me toch wel iets om mee naar de oogarts te gaan, hoor.
Zelfs al is er misschien niets aan te doen, dan kan hij/zij misschien de zorg wegnemen dat er een ernstige oorzaak aan ten grondslag ligt.
En als je gedachten en gevoelens erover minder negatief worden, zal de prikkel na verloop van tijd uitdoven en is de kans groot dat je het helemaal of bijna niet meer opmerkt.
\quote:Op zondag 23 mei 2010 00:10 schreef opastokvis het volgende:
sowieso even langs een opticien gaan.
vooral die vlek kan heel wat anders zijn en beter zeker weten als twijfelen en straks niet meer kunnen kijken
Dat klopt ook bij mij, dan is het waarschijnlijk dus een Mouches Volante. Is het bij jou in de tijd erger geworden?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:11 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ja ik heb zwarte vlekken, maar bij zijn dat Floaters of te wel Mouches Volantes.
Zie links boven in:
[ afbeelding ]
Dat zijn klonteringen in je glasvocht en dat geeft weer een schaduw op je netvlies
[ afbeelding ]
De zwarte vlekken plus puntjes enz. bewegen met je zicht mee en drijven langzaam naar beneden.
Ja het is erger geworden in 1 oog, maar ik ben er al zo aan gewend dat het me niet meer stoort. Mijn Tinnitus heeft al mijn andere klachten doen verbloemen.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:18 schreef Juzme het volgende:
Dat klopt ook bij mij, dan is het waarschijnlijk dus een Mouches Volante. Is het bij jou in de tijd erger geworden?
Ik heb dat af en toe ook. Zie je die dingetjes zo langsvliegen in je oog en dan probeer je ze te volgen maar daar lijken ze met je oog mee weg te 'vliegen'.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:01 schreef Juzme het volgende:
[..]
Ja! Zo zie ik eigenlijk alles inderdaad! Zijn er hier meer mensen die dit hebben? En is er misschien ook iets aan te doen, of kan ik (eigenlijk weet ik het antwoord al) dit beter aan de huisarts voorleggen?
Eh, wat jij bedoelt zijn denk ik van die korte schaduwen die in je blikveld waar te nemen zijn en ook heel snel weer verdwijnen? Wat ik bedoel is eigenlijk de constante aanwezigheid van miniscule puntjes, die je blikveld 'verstoren'. En sinds kort dus ook een zwarte vlek in mijn linker gezichtsveld. Maar het is dus niet iets tijdelijks, het is er altijd. Of zijn de 'dingetjes' die bij jou langsvliegen ook altijd aanwezig?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:23 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Ik heb dat af en toe ook. Zie je die dingetjes zo langsvliegen in je oog en dan probeer je ze te volgen maar daar lijken ze met je oog mee weg te 'vliegen'.
Of bedoel je wat anders?
Jee, dat is wel erg vervelend, dat je zicht en gehoor beide zijn aangetast! Is je tinnitus ook constant aanwezig?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:23 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ja het is erger geworden in 1 oog, maar ik ben er al zo aan gewend dat het me niet meer stoort. Mijn Tinnitus heeft al mijn andere klachten doen verbloemen.
Maar als het ineens veel erger wordt, dan moet je wel naar de dokter want dan kan het ook het begin van een netvliesloslating zijn.
Niks te dankenquote:Op zondag 23 mei 2010 00:33 schreef Juzme het volgende:
[..]
Jee, dat is wel erg vervelend, dat je zicht en gehoor beide zijn aangetast! Is je tinnitus ook constant aanwezig?
Maar ik heb me al verdiept in netvliesloslating, ik vermoed dat dat niet echt het geval is bij mij. Maar goed, ben nog geen arts, dus toch maar even de hulp inroepen van een bevoegde dokter
Bedankt voor de reacties trouwens!
Schaduwen? Nee, vliesachtige streepjes ofzo die bewegen.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:31 schreef Juzme het volgende:
[..]
Eh, wat jij bedoelt zijn denk ik van die korte schaduwen die in je blikveld waar te nemen zijn en ook heel snel weer verdwijnen? Wat ik bedoel is eigenlijk de constante aanwezigheid van miniscule puntjes, die je blikveld 'verstoren'. En sinds kort dus ook een zwarte vlek in mijn linker gezichtsveld. Maar het is dus niet iets tijdelijks, het is er altijd. Of zijn de 'dingetjes' die bij jou langsvliegen ook altijd aanwezig?
De puntjes die ik zie verdwijnen niet, en vliegen ook niet echt mee met mijn richting, maar de zwarte vlek wel.
Nou okay.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:06 schreef Maisnon het volgende:
Die vliesachtige streepjes heeft volgens mij iedereen, ik heb het ook. Vooral goed te zien als je naar bvb de heldere lucht kijkt of een ander egaal vlak, lijken in je oog te drijven en als je ze probeert te volgen gaan ze weg omdat je met je oog beweegt
Toch niet iets wat iedereen heeft hoor. Als ik naar een strak blauwe lucht kijk, zie ik echt geen enkele onzuiverheid daarin.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:06 schreef Maisnon het volgende:
Die vliesachtige streepjes heeft volgens mij iedereen, ik heb het ook. Vooral goed te zien als je naar bvb de heldere lucht kijkt of een ander egaal vlak, lijken in je oog te drijven en als je ze probeert te volgen gaan ze weg omdat je met je oog beweegt
Ik heb het ook. Maar zoveel last heb ik er ook niet van eigenlijk. Ik dacht eigenlijk al jaren dat iedereen gewoon zulk zicht hadquote:Op zondag 23 mei 2010 00:01 schreef Juzme het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook, maar ik heb het als voorbode op een migraineaanval. Gelukkig gaat dat altijd best snel weer overquote:Op maandag 24 mei 2010 17:16 schreef Swetsenegger het volgende:
drijvertjes heb ik ook en soms als ik heel moe of gestressed ben oid heb ik last van iets wat ik uiteindeijk heb kunnen identificeren als oog migraine
Boh, ik ben dus niet gek. Af en toe zie ik inderdaad van die gekke wormpjes in mn gezichtsveld, maar alleen als ik erg moe ben. De pixels en 'mugjes' zie ik altijd, vooral als ik me concentreer zie ik puntjes vliegen...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:58 schreef Henk-B het volgende:
Wat jij hebt heet Visual Snow, misschien in combinatie met een Floater.
Zie :
[ afbeelding ]
Ja, dat is het idd. Overal puntjes, en ik kan niet echt zeggen of ze flitsen of niet, maar ze zijn er eigenlijk gewoon altijd. Toch gek dat best veel mensen hier zo'n zeldzaam verschijnsel hebben !quote:Op maandag 24 mei 2010 20:07 schreef Snowcold het volgende:
[..]
Boh, ik ben dus niet gek. Af en toe zie ik inderdaad van die gekke wormpjes in mn gezichtsveld, maar alleen als ik erg moe ben. De pixels en 'mugjes' zie ik altijd, vooral als ik me concentreer zie ik puntjes vliegen...
Heb je het over de floaters of over de ruis?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:20 schreef Babyduck het volgende:
Ik heb er zelf ook last van. Het word minder als je goed slaapt en je ogen uitgerust zijn.. Ik heb gehoord dat er tegenwoordig in oostenrijk een nieuwe behandeling er tegen met een laser is waar veel minder risicos aan verbonden zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |