Socios | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:08 |
BP heeft een grote natuurramp veroorzaakt. Vooralsnog lukt oplossen maar mondjesmaat en probeert het bedrijf de schade te verbloemen. Het is absurd. Ik tonk al niet vaak bij BP, maar nu ga ik er helemaal niet meer looien!
[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 22-05-2010 17:17:49 ] |
TNA | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:09 |
Nee, Shell is milieuvriendelijk  |
TNA | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:10 |
Overigens is 'tonk' geen Nederlands  |
Norther | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:12 |
Dat zal ze leren! 
Alsof jij 1..2..3 een oplossing hebt voor het probleem. Oke, ze zouden gewoon moeten kappen met het oppompen van olie op zee... |
VancouverFan | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:13 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:08 schreef Socios het volgende:BP heeft een grote natuurramp veroorzaakt. Vooralsnog lukt oplossen maar mondjesmaat en probeert het bedrijf de schade te verbloemen. Het is absurd. Ik tonk al niet vaak bij BP, maar niet ga ik er helemaal niet meer looien! Bewaarpost  |
Karina | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:15 |
Tonk, weer een nieuw woordje geleerd (en ik tank nog steeds bij BP).
Hoe TS ooit zijn rijbewijs heeft gehaald, is mij een raadsel (vooral theorie dan). |
Socios | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:18 |
quote: Eerste ´niet´ vervangen door ´nu´. |
Socios | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:19 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:12 schreef Norther het volgende:Dat zal ze leren!  Alsof jij 1..2..3 een oplossing hebt voor het probleem. Oke, ze zouden gewoon moeten kappen met het oppompen van olie op zee... Ja, maar ze deden en doen ook alsof er nauwelijks schade is, hè! Alsof de natuur er niet of nauwelijks last van zou hebben. Het is gewoon een grof schandaal. |
Socios | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:20 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:15 schreef Karina het volgende:Hoe TS ooit zijn rijbewijs heeft gehaald, is mij een raadsel (vooral theorie dan). Allemaal in één keer gehaald. Theorie na paar dagen 18de verjaardag met 0 fout en praktijk na 19 lessen. |
Socios | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:20 |
quote: Ik tank ook niet bij Shell btw! Maar dat om andere redenen.  |
Barcaconia | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:21 |
Ja, want Shell of Texaco is veel beter voor het milieu. Pff, als ik een pomp tegenkom en mijn tank is leeg ga ik tanken, of er nu BP, Shell, Texaco of Tinq op staat. |
j95 | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:26 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:21 schreef Barcaconia het volgende:Ja, want Shell of Texaco is veel beter voor het milieu. Pff, als ik een pomp tegenkom en mijn tank is leeg ga ik tanken, of er nu BP, Shell, Texaco of Tinq op staat. Dat. |
Socios | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:30 |
Nu is BP veel slechter voor het milieu, hoor. Niet alle oliemaatschappijen laten onnodig MILJOENEN liters olie per dag de zee in stromen. En dat al 1,5 maand lang ofzo.  |
VancouverFan | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:31 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:30 schreef Socios het volgende:Nu is BP veel slechter voor het milieu, hoor. Niet alle oliemaatschappijen laten onnodig MILJOENEN liters olie per dag de zee in stromen. En dat al 1,5 maand lang ofzo. Ja dat doen ze ook voor de lol bij BP. Ze geven met liefde miljoenen dollars per dag uit om die zooi op te ruimen. |
Socios | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:33 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:31 schreef VancouverFan het volgende:Ja dat doen ze ook voor de lol bij BP. Ze geven met liefde miljoenen dollars per dag uit om die zooi op te ruimen. Waarom handelen ze dan niet adequaat en vooral WAAROM ZIJN ZE DAN NIET EERLIJK? |
Pupp3t | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:34 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:21 schreef Barcaconia het volgende:Ja, want Shell of Texaco is veel beter voor het milieu. Pff, als ik een pomp tegenkom en mijn tank is leeg ga ik tanken, of er nu BP, Shell, Texaco of Tinq op staat. |
VancouverFan | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:43 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:33 schreef Socios het volgende:[..] Waarom handelen ze dan niet adequaat en vooral WAAROM ZIJN ZE DAN NIET EERLIJK? Hoezo zijn ze niet eerlijk?
En hoe kun je een dergelijke oliebron stoppen? Na de oorlog in Irak werden veel boor installaties gesaboteerd en in de fik gezet, het duurde telkens maanden om die te bestrijden. Hier kun je niet even een kurk instoppen... |
Parkinson_XTC | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:46 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:31 schreef VancouverFan het volgende:[..] Ja dat doen ze ook voor de lol bij BP. Ze geven met liefde miljoenen dollars per dag uit om die zooi op te ruimen. misschien moet je dit eens lezen:quote:Getuigen van olieramp in Golf van Mexico: "Alles is dood" Onthuld: hoe BP al drie weken lang de oceaan met gevaarlijk gif besproeit uit puur winstbejag
Het ecologische drama dat het dagelijks weglekken van miljoenen liters olie in de Golf van Mexico veroorzaakt is al niet in woorden te vatten, maar daar blijkt het niet mee op te houden. Obama heeft BP bevolen onmiddellijk te stoppen met z'n voornaamste wapen in de bestrijding van de olievlek: het besproeien met Corexit. Dat goedje blijkt niet eens goed te werken voor het verdunnen van de olie, en het is veel giftiger dan vermoed en tout court dodelijk voor al het leven in de oceaan. Het ergst van al: BP wist dat van dag één maar koos ervoor om het product te gebruiken uit winstbejag.
Obama's beslissing om te stoppen met Corexit komt er na "bijzonder storende" getuigenissen van BP-directieleden en gereputeerde toxicologen. De president van de VS was naar verluidt "compleet ondersteboven" van wat hij had vernomen over het spul waarvan BP al 2,5 miljoen liter gebruikte om de olievlek te bestrijden. Corexit, zo blijkt, is in veel landen zelfs verboden, wegens aangetoond dat het kankerverwekkend, mutagenetisch (het verandert de genen van een organisme, of, om het simpel te stellen leidt tot mutaties bij vissen en zeedieren inclusief koralen) en het is bijzonder toxisch. Er zijn op z'n minst 12 andere middelen die veel effectiever en veiliger zijn.
BP, dat al 15 procent van z'n beurswaarde zag verdwijnen sinds de ramp, heeft er alle belang bij dat naar de buitenwereld toe zo weinig mogelijk te zien valt over de ware schade die de ramp aanricht. Corexit vermindert de kans van storende plaatjes van een dikke oliepasta die de kusten en de daar levende dieren versmacht. Het maakt de olie geenszins minder vervuilend, het ziet er alleen beter uit.
Nalco, met in de raad van bestuur een man die bijna 40 jaar aan de top van BP stond verdient momenteel bakken geld aan Corexit: het heeft al 40 miljoen winst gemaakt alleen op wat er sinds 20 april in de Golf van Mexico is gespoten.
Het komt er simpelweg op neer dat waar Corexit wordt gebruikt, tussen 50 en 100 procent van het marineleven verdwijnt. Bij jong leven is de sterftegraad bijna altijd 100 procent.
De in de natte gebieden aangespoelde olie vormt een logistieke nachtmerrie voor de lokale bestuurders. In de moerassen is voor reddingswerkers niets om op te staan, zwaar materiaal om de olie te ruimen kan het gebied niet in en de dieren kunnen zich makkelijk verstoppen en zijn dus moeilijk te redden.
Experts debatteren inmiddels over de beste manier om de vervuiling te lijf te gaan. Het kan zijn dat de moerassen in brand gestoken moeten worden om de olie uit het systeem te krijgen. Ook de optie om de olie gewoon te laten liggen wordt onderzocht. Dan kan het nog generaties duren voor het fragiele ecosysteem zich heeft hersteld.
Ondertussen heeft de olie die in de Amerikaanse staat Louisiana sinds woensdag aan land spoelt al 38 kilometer moerasland verwoest. "Zeker 24 mijl in Plaquemines Parish is verwoest. Alles is dood. Er is geen leven meer in de moerassen. Dit is niet meer op te ruimen", melden de plaatselijke autoriteiten.
Obama "compleet ondersteboven" Obama's beslissing om te stoppen met Corexit komt er na "bijzonder storende" getuigenissen van BP-directieleden en gereputeerde toxicologen. De president van de VS was naar verluidt "compleet ondersteboven" van wat hij had vernomen over het spul waarvan BP al 2,5 miljoen liter gebruikte om de olievlek te bestrijden.
Kankerverwekkend, mutagenetisch en bijzonder toxisch Corexit, zo blijkt, is in veel landen zelfs verboden, wegens aangetoond dat het kankerverwekkend, mutagenetisch (het verandert de genen van een organisme, of, om het simpel te stellen leidt tot mutaties bij vissen en zeedieren inclusief koralen) en het is bijzonder toxisch. Er zijn op z'n minst 12 andere middelen die veel effectiever en veiliger zijn. Waarom koos BP dan voor Corexit?
Kwestie van public relations Er zijn twee redenen. Een eerste heeft te maken met public relations. BP, dat al 15 procent van z'n beurswaarde zag verdwijnen sinds de ramp, heeft er alle belang bij dat naar de buitenwereld toe zo weinig mogelijk te zien valt over de ware schade die de ramp aanricht. Corexit is op dat gebied handig. Het lost de olie niet op, maar "breekt" die. Lees: het vermindert de kans van storende plaatjes van een dikke oliepasta die de kusten en de daar levende dieren versmacht. Het maakt de olie geenszins minder vervuilend, het ziet er alleen beter uit.
Kwestie van vriendjes onder elkaar Een tweede reden draait rond een man die Rodney Chase heet en die bijna veertig lang een top-executive bij BP was. Na zijn carrière bij BP kreeg Chase een postje in de raad van bestuur van Nalco, het bedrijf dat Corexit maakt. De Nalco Holding wordt gecontroleerd door de grote petroleumjongens, en blijkt een mooie en lucratieve fin-de-carrière voor nogal wat executives. Daniel Sanders, de voormalige topbaas van Exxon Mobil, zetelt er bijvoorbeeld ook in de raad van bestuur. Nalco verdient momenteel bakken geld aan Corexit: het heeft al 40 miljoen winst gemaakt alleen op wat er sinds 20 april in de Golf van Mexico is gespoten.
Tamme excuses Rijst een volgende vraag: waarom liet het EPA, het Amerikaanse federale milieubestrijdingsagentschap, dit toe? Lisa Jackson, die aan het hoofd staat van EPA, had maar een tam excuus voor de senaatscommissie die de olievlek onderzoekt en voor Obama himself: "We wisten ook niet hoe schadelijk het is. U zou verbaasd zijn hoe weinig er wetenschappelijk bekend is over de gevolgen van Corexit. Bovendien verwachtte niemand dat het zo lang en in zulke hoeveelheden zou gebruikt worden."
Dat is op z'n minst gezegd bizar. Want er blijkt geen gebrek te zijn aan studies die de giftigheid van het goedje hebben onderzocht in een oceaanomgeving. Het komt er simpelweg op neer dat waar Corexit wordt gebruikt, tussen 50 en 100 procent van het marineleven verdwijnt. Bij jong leven is de sterftegraad bijna altijd 100 procent.
"Verkeerd begrepen" Daarmee geconfronteerd, vermeldde Lisa Jackson dat ze verkeerd begrepen was: wat ze had gezegd was dat er geen data bestond over zo'n grootschalig en langdurig gebruik. EPA lag al onder vuur. Het werd verweten te veel onder één hoedje te spelen met onder meer BP en bewust te proberen de omvang van de ramp te minimaliseren. EPA zou ook weigeren wetenschappers inzage te geven in de testresultaten van het vervuilde zeewater.
Richard Camelli, een oceanograaf van het befaamde Woods Hole Institute, zegt dat het gebruik van de chemicaliën zowel de gelekte olie als het toxische product om die lek te bestrijden aan een sneller tempo doet meedrijven in de Loop Current, de stroming die na een cirkeltje te hebben gedraaid in de Golf van Mexico via de Florida keys naar de Atlantsche Oceaan gaat.
Zie je wel dat het werkt! Nalco interpreteert het verbod om Corexit nog verder te gebruiken in de Golf op z'n website op een wel erg eigenzinnige manier: volgens het bedrijf toont het aan dat het product werkt en bijzonder effectief is. Bovendien claimt het bedrijf dat het een miljoen opzijgezet heeft om organisaties te steunen die bezig zijn met de redding van het milieu.
Verwoesting Ondertussen heeft de olie die in de Amerikaanse staat Louisiana sinds woensdag aan land spoelt al 38 kilometer moerasland verwoest. "Zeker 24 mijl in Plaquemines Parish is verwoest. Alles is dood. Er is geen leven meer in de moerassen. Dit is niet meer op te ruimen", melden de plaatselijke autoriteiten.
De in de natte gebieden aangespoelde olie vormt een logistieke nachtmerrie voor de lokale bestuurders. In de moerassen is voor reddingswerkers niets om op te staan, zwaar materiaal om de olie te ruimen kan het gebied niet in en de dieren kunnen zich makkelijk verstoppen en zijn dus moeilijk te redden.
De fik erin of laten liggen? Experts debatteren inmiddels over de beste manier om de vervuiling te lijf te gaan. Het kan zijn dat de moerassen in brand gestoken moeten worden om de olie uit het systeem te krijgen. Ook de optie om de olie gewoon te laten liggen wordt onderzocht. Dan kan het nog generaties duren voor het fragiele ecosysteem zich heeft hersteld.
De wetlands in Louisiana zijn de kraamkamers van de Golf van Mexico. Garnalen, oesters, krabben, vissen en vogels leven in het gebied. Ook de bewoners van de kuststeden hebben baat bij een schoon natuurgebied. Vissers verdienen jaarlijks 2,4 miljard dollar voor de kust van Louisiana.
Keys en Cuba De olievlek bedreigt ondertussen ook de Florida Keys, een keten van eilanden ten zuiden van de Amerikaanse staat. Daar zijn de afgelopen dagen al teerklonten gevonden. Na Florida gaat de stroming op in de Golfstroom, die via de oostkust van de VS over de Atlantische Oceaan naar Europa stroomt. Ook Cuba ligt in het spoor en maakt zich klaar voor de olie.
De noodoplossing van BP, het plaatsen van een aftapping op het lek, blijkt minimale impact te hebben en slechts een fractie van de ontsnappende olie op te vangen. Volgens BP zou de opvanginstallatie 60 procent van de ontsnappende olie opvangen. Dat is dan 60 procent van de 800.000 liter die volgens het concern dagelijks lekt. BP baseert zich daarvoor op luchtfoto's en satellietbeelden. In realiteit lekt er 10 à 14 keer meer volgens meer wetenschappelijke metingen. Een definitieve oplossing zou er pas over twee à drie maanden zijn. (mvl) |
Parkinson_XTC | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:46 |
en dan bedoel ik echt helemaal lezen. |
CAP. | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:48 |
ja, ze hebben het geld nu hard nodig. |
Socios | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:50 |
quote: Ze hebben diverse malen beweerd dat het allemaal niet zo erg zou zijn, dat het allemaal wel meevalt, dat er nauwelijks schade aan de natuur is, etc. Pure onzin dus.
Zie ook door ander geplaatste artikel. |
VancouverFan | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:54 |
quote: Dat het geen frisse maar op winst beluste maatschappij is weet iedereen al. Net zoals alle andere oliebedrijven dat zijn. Je moest eens weten wat Shell allemaal doet in Nigeria, Canada en andere plaastsen. |
Parkinson_XTC | zaterdag 22 mei 2010 @ 17:58 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:54 schreef VancouverFan het volgende:[..] Dat het geen frisse maar op winst beluste maatschappij is weet iedereen al. Net zoals alle andere oliebedrijven dat zijn. Je moest eens weten wat Shell allemaal doet in Nigeria, Canada en andere plaastsen. Ja snap ik, was meer een reactie op wat je zei over dat ze het met liefde en miljoenen alles op willen lossen.. want dat is duidelijk niet het geval. |
VancouverFan | zaterdag 22 mei 2010 @ 18:00 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:58 schreef Parkinson_XTC het volgende:[..] Ja snap ik, was meer een reactie op wat je zei over dat ze het met liefde en miljoenen alles op willen lossen.. want dat is duidelijk niet het geval. Die reactie was ook sarcastisch  |
Daywalk3r | zaterdag 22 mei 2010 @ 18:00 |
Tonk80? |
cheqy | zaterdag 22 mei 2010 @ 18:07 |
Tank dan ook geen Fina, Total of wat dan ook. Bij de BP overslag komen er vrachtwagens van verschillende brandstofmerken hun voorraad ophalen. Het enige dat ik daar niet zag was Shell.
Flauwekul-topic dus. |
MaartenGrendel | zaterdag 22 mei 2010 @ 18:13 |
quote: BS, als mensen wereldwijd besluiten om niet meer bij BP te tanken vanwege dit schandaal en de beurswaarde van het bedrijf keldert voelen de CEO's dat wel degelijk waar het pijn doet: in hun portemonnee. |
Thinkk-Pinkk | zaterdag 22 mei 2010 @ 18:27 |
Als ik moet tanken en ik kom een BP tegen op dat moment Tank ik gewoon bij BP.. |
MdMa98 | zaterdag 22 mei 2010 @ 18:34 |
Freebees  |
IbeBen | zaterdag 22 mei 2010 @ 18:35 |
Toevallig vanmiddag nog, omdat de lokale Shell een of andere storing had en dus gesloten was... |
Grielen | zaterdag 22 mei 2010 @ 19:08 |
Morgen zal er weer een litertje of 55 loodvrij ingaan >.> |
Daffodil31LE | zaterdag 22 mei 2010 @ 19:11 |
Ik tank niet bij BP omdat BP duurder is per liter dan de witte pomp om de hoek.
Sterker nog: Ik tank tegenwoordig weer gewoon bij de Aldi. |
Symphonic | zaterdag 22 mei 2010 @ 19:26 |
quote: Op zaterdag 22 mei 2010 17:31 schreef VancouverFan het volgende:[..] Ja dat doen ze ook voor de lol bij BP. Ze geven met liefde miljoenen dollars per dag uit om die zooi op te ruimen. dat dus. BP kan er niet veel aan doen dat dat platform gezonken is, en probeer maar eens onder water zoiets op te lossen. Dat valt niet echt mee. |
gamezz | zaterdag 22 mei 2010 @ 19:34 |
En waarom hebben ze onze hulp afgewezen?
http://nos.nl/audio/15510(...)en-bij-olieramp.html http://nos.nl/audio/15566(...)golf-van-mexico.html |
Grielen | zaterdag 22 mei 2010 @ 19:43 |
Correctie;
Ik heb net getankt bij de BP voor 1,509 per liter, en ik had precies 50 liter  |
HAKIM_1988 | zaterdag 22 mei 2010 @ 20:44 |
Ik ben altijd bij Shell-klant geweest. Je krijgt zegels en dat ben ik nou eenmaal gewend. Stukje liefde voor beatrix hoort er ook bij. Ze heeft aandelen in Shell. |
bijdehand | zondag 23 mei 2010 @ 00:45 |
Ik tank nooit bij de BP en heb er ook nooit getonkt |
Socios | zondag 23 mei 2010 @ 01:38 |
quote: FYP |
nattermann | zondag 23 mei 2010 @ 01:39 |
Ik tank daar waar de euro 95 het goedkoopst is. |
Chau | zondag 23 mei 2010 @ 07:32 |
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:26 schreef Symphonic het volgende:[..] dat dus. BP kan er niet veel aan doen dat dat platform gezonken is, en probeer maar eens onder water zoiets op te lossen. Dat valt niet echt mee. Voordat dit gebeurde hadden ze al een oplossing moeten hebben. En vooral omdat ze hier dieper aan het boren waren wisten ze dat de 'normale' oplossing niet ging werken. Dat is gewoon een fout als je geen oplossing/plan hebt klaar liggen. Als dit wel het geval geweest zou zijn dan hadden ze het al lang opgelost, nu komen ze maar telkens met snelle oplossing niet helemaal doordacht is. |
JJH | zondag 23 mei 2010 @ 07:41 |
quote: Op zaterdag 22 mei 2010 19:43 schreef Grielen het volgende:Correctie; Ik heb net getankt bij de BP voor 1,509 per liter, en ik had precies 50 liter  Dure pomp. 'Mijn' Esso was net 1,469. En 1.169 voor diesel.
Ik heb gister nog bij de BP getankt, puur omdat ik er langs kwam, en het echt nodig was.  |
AnusSoft | zondag 23 mei 2010 @ 16:06 |
quote: Tango? |
tralalala | zondag 23 mei 2010 @ 16:11 |
quote: Hier is de Shell altijd 2 cent goedkoper dan de Tango.  |
AnusSoft | zondag 23 mei 2010 @ 16:17 |
quote:  |
Athmozz | zondag 23 mei 2010 @ 16:33 |
ik denk dat de meeste mensen zich daar niet door laten leiden, zeker de grootverbruikers niet. Ik tank altijd bij Shell / Esso / Total, puur en alleen omdat de brandstof daar gratis is. Als ze nu alledrie een grote milieuramp zouden veroorzaken blijf ik daar tanken, ik ga echt geen 500¤ per maand gaan uitgeven omdat ze wat pech gehad hebben... |
gebrokenglas | maandag 24 mei 2010 @ 11:26 |
Geen BP hier meer.  |
Rookert | maandag 24 mei 2010 @ 11:28 |
BP is hier het goedkoopste, dus wij tanken BP
Alsof TS minder bij Albert Heijn ging kopen toen Ahold een teringzooi van zijn boekhouding had gemaakt en mensen op straat moest gooien  |
nattermann | maandag 24 mei 2010 @ 11:51 |
quote: Meestal wel ja, of er moet zo'n shell express in de buurt zijn. |
Socios | maandag 24 mei 2010 @ 11:57 |
quote: Hèhè, eindelijk iemand die ook inziet hoe slecht het bedrijf met de kwestie omgaat en hen straft! |
Hyman | maandag 24 mei 2010 @ 12:01 |
quote:Op maandag 24 mei 2010 11:57 schreef Socios het volgende:[..] Hèhè, eindelijk iemand die ook inziet hoe slecht het bedrijf met de kwestie omgaat en hen straft! , ja want ze laten voor de lol miljoenen liters weglopen _ |
Compomotive155 | maandag 24 mei 2010 @ 12:04 |
BP Ultimate  |
Socios | maandag 24 mei 2010 @ 12:07 |
quote: LEES TERUG. Daar gáát het niet om. Ik snap ook wel dat ze dat niet voor de lol doen, maar ze proberen de werkelijkheid rooskleuriger te maken dan die is! |
CHiNo4ReaL | maandag 24 mei 2010 @ 12:12 |
Alleen maar  Ultimate 98 + freebies sparen!  |
Mikkie | maandag 24 mei 2010 @ 12:12 |
Tonk  |
Broekpaling | maandag 24 mei 2010 @ 12:46 |
Ik tank niet echt bij een bepaalde pomp.  |
vnomeen | maandag 24 mei 2010 @ 12:47 |
quote: Loodvrij?  |
RealZeus | maandag 24 mei 2010 @ 13:03 |
Ik tank eigenlijk nooit bij BP.
Esso.  |
Hugo__Boss | maandag 24 mei 2010 @ 13:06 |
Volgens mij een keer getankt bij BP, maar toen kon het niet anders... liefste eigenlijk de Tango, goedkoop en lijkt mn auto toch ook het zuinigste op te rijden  |
KomtTijd... | maandag 24 mei 2010 @ 13:28 |
Ik ga juist extra bij BP tanken, zodat ze meer budget krijgen om de ramp na het ongeluk zo goed mogelijk te beperken. |
hoerezooi | maandag 24 mei 2010 @ 17:48 |
ik tank alleen bp ultimate, 1 keer bij de picobello getankt wat een vloeibare kanker was dat zeg bende rijd voor geen meter. Nu alleen nog maar bp ulimate of shell v power |
classpc | maandag 24 mei 2010 @ 18:19 |
Goed idee, iedereen niet meer tanken bij BP.
Gaat die hele tent op de fles en dan kunnen ze die rotzooi nog steeds niet opruimen  |
cheqy | maandag 24 mei 2010 @ 18:50 |
quote:Op maandag 24 mei 2010 17:48 schreef hoerezooi het volgende:ik tank alleen bp ultimate, 1 keer bij de picobello getankt  wat een vloeibare kanker was dat zeg  bende rijd voor geen meter. Nu alleen nog maar bp ulimate of shell v power Denken dat bp ulimate en shell v power echt werkt. Verschil met normale benzine is bewezen minimaal.  |
gebrokenglas | maandag 24 mei 2010 @ 19:03 |
quote: da's rommel. |
geevee | maandag 24 mei 2010 @ 19:13 |
Kwestie van een tankpas van de werkgever,voor de eigen wagen maakt het niet uit.laatst stond in Het Parool een overzicht van de brandstofprijzen in Amsterdam,de Makro bij Diemen was het goedkoopste (op dat moment) maar om daarvoor eerst de hele stad door te rijden dan ben je het weer kwijt aan de verreden kilometers. |
Salatrel | maandag 24 mei 2010 @ 19:37 |
lekker belangrijk ik tank waar het uitkomt. of er nou shell, bp, de haan of tamoil op het dak staat zal mij een zorg zijn |
KomtTijd... | maandag 24 mei 2010 @ 21:41 |
quote: Op maandag 24 mei 2010 19:13 schreef geevee het volgende:Kwestie van een tankpas van de werkgever,voor de eigen wagen maakt het niet uit.laatst stond in Het Parool een overzicht van de brandstofprijzen in Amsterdam,de Makro bij Diemen was het goedkoopste (op dat moment) maar om daarvoor eerst de hele stad door te rijden dan ben je het weer kwijt aan de verreden kilometers. Mensen rijden kilometers om voor een halve cent goedkopere benzine. Dat scheelt 20 cent op een volle tank ofzo. Ofwel ongeveer 1,5 km rijden. |
Compomotive155 | dinsdag 25 mei 2010 @ 17:44 |
quote: Voor een suzuki alto wel ja  |
Skonk | dinsdag 25 mei 2010 @ 17:54 |
Stop dan gewoon meteen met autorijden, dan maak je pas een statement. Maar daar is ie zeker te handig voor he? |
hoerezooi | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:03 |
quote:Op maandag 24 mei 2010 18:50 schreef cheqy het volgende:[..] Denken dat bp ulimate en shell v power echt werkt. Verschil met normale benzine is bewezen minimaal. het is wel bewezen dat het schoner brand. meer power is bij bp ultimate wel bewezen hoewel dat ook dubieus is. Schoner brander langer met een tank meegaan en stiller rijden zijn voor mij bewijs genoeg. |
Dionysiou | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:05 |
Mij boeit het niet zoveel. Ik tank lekker bij de BP. Het moet ergens van betaald worden  |
Sjoegerd | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:10 |
Als ik moet tanken en het eerstvolgende tankstation is een BP, dan tank ik bij de BP. Gelukkig kom ik regelmatig bij de Firezone en gooi ik m daar maar vol. Toch stuk goedkoper  |
nuget | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:12 |
Boeiend waar je tankt, alsof al die andere bedrijfen wel lekker schoon zijn voor het milieu  |
Socios | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:22 |
quote: Ik reis de meeste kilometers per trein, hoor. Alleen indien ik ergens ´s avonds laat of ´s nachts niet meer kan komen, reis ik met de auto. |
Socios | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:23 |
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:12 schreef nuget het volgende:Boeiend waar je tankt, alsof al die andere bedrijfen wel lekker schoon zijn voor het milieu  Nogmaals, dat is het hele punt niet. |
Dionysiou | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:24 |
quote: Wat is het punt dan? Dat BP ontzettend heeft gefaald? Ja, dat hebben ze. Wat wil je dan verder horen?  Dat we met z'n alle BP gaan boycotten in deze tijden? |
Socios | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:26 |
quote: quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:50 schreef Socios het volgende:Ze hebben diverse malen beweerd dat het allemaal niet zo erg zou zijn, dat het allemaal wel meevalt, dat er nauwelijks schade aan de natuur is, etc. Pure onzin dus. quote:Op maandag 24 mei 2010 12:07 schreef Socios het volgende:Ik snap ook wel dat ze dat niet voor de lol doen, maar ze proberen de werkelijkheid rooskleuriger te maken dan die is! |
Dionysiou | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:29 |
Slotje dan. TS heeft het punt al duidelijk gemaakt. |
classpc | dinsdag 25 mei 2010 @ 18:57 |
Van mij mag deze op slot. |