quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:29 schreef wiggahlipz het volgende:[..]
Beste JAM.
Bedankt voor je vraag. Een dergelijke vraag als deze valt niet met chirurgische precisie te beantwoorden zonder toelichting van de setting. Wanneer er een stijgende lijn te ontdekken valt in het proces van informatie accumulatie kan ik de sleutel tot het openen van het slot van het gevangen intellect in bezit krijgen en mijn kunde het karwei laten ondernemen.
Groetjes en de wens van harmonie,
wiggahlipz
Beste wiggahlipz (ik schrijf het nu zonder hoofdletter omdat je dat zelf ook niet doet,- is dat gepast?)
Sta me toe te citeren uit mijn eigen korte samenvatting. Dit is hoe ik mij scène één in zeer globale lijnen voorstel:
Dirk heeft de goesting Julia in haar kut te neuken en naar oud-Hollands gebruik geschiedt dit allen in de keuken. Juist als hij haar slipje onder haar Martin Brillesque zomerrokje vandaan heeft getrokken en haar op het aanrecht heeft geplaatst –
Q. pats, boem, wat gebeurt er nu? A. een ongelukkige sameloop van omstandigheden – glijdt zij uit en valt ze pardoes met haar jonge meisjesderrière in de wasbak alwaar ze vast komt te zitten. In eerste instantie noopt dit tot enige hilariteit maar wanneer blijkt dat zelfs de grootste inspanningen (zo probeert Dirk haar eerst aan haar armen uit de wasbak te trekken, en zo nog wat van die onzin) funest zijn, verandert de sfeer al snel van een melig-geilige naar een geagiteerde zaadloosheid. Er volgt een ruzie over een onderwerp dat geen enkele samenhang heeft met het wasbakincident, zoals dat nu eenmaal gaat met wijven, en Dirk vertrekt,- maar niet, omdat Dirk nu eenmaal een jongen is met het hart op de goede plaats, zonder haar van een kopje koffie en een tijdschrift te voorzien en haar wat aan te kleden.
Scène twee begint met de thuiskomt van haar echtgenoot en om dat karakter wat invulling te geven,- het moet een melige loser worden, leek het me goed hem een mopje te laten vertellen, de clou achterwege latende (net als de clou komt loopt hij de keuken binnen en ziet hij daar zijn vrouw in de wasbak zitten). Het mopje is als volgt (hier niet gebracht zoals ik de mop daadwerkelijk zou vertellen):
Twee oude joden zitten in het park,- hele oude joden. De ene jood zegt tegen de andere jood: 'Jij kan nooit raden hoe oud ik ben.'
'Natuurlijk kan ik dat wel.', aldus de andere jood.
'Ik wed met jou tien euro dat jij niet raadt hoe oud ik ben.'
'Okay, maar dan moet je me wel helpen.'
'Okay.'
'Sta op.'
De oude jood staat op.
'Okay, laat nu je broek zakken.'
'Ik ben daar gek, ik ga toch niet midden in het park m'n broek laten zakken?'
'Kom op, tien euro man.'
De oude jood laat zijn broek zakken.
'Okay, laat je onderbroek nu ook zakken.'
'Ik ben daar helemaal mesjogge!'
'Twintig euro dan!'
De oude jood laat zijn onderbroek zakken en trekt hiermee behoorlijk wat bekijks.
'Okay, nu moet je vooroverbuigen en twee vingers in je anus steken.'
'Ik ben daar helemaal van de wilde ratten bezeken!'
'Vijftig euro,- wat, honderd!'
De oude jood buigt voorover en steek twee vingers in zijn anus. Dit trekt nu zoveel bekijks dat besloten wordt de politie te informeren die al rap arriveren en de oude jood arresteren op verdenking van schennispleging. Juist als hij wordt afgevoerd roept de andere jood hem na: 'Je bent tweeënnegentig!'
'Hoe weet je dat?', roept hij terug.
'Vent, dat heb je me gisteren nog verteld!'
Nu, is dat mopje nu ongepast omdat het a) over joden gaat b) over vingers in anussen gaat c) misbruik maakt van het geheugen van ouderen?
Ik hoop dat ik erin geslaagd ben de setting voldoende toe te lichten, opdat er een stijgende lijn in het proces van informatie-acccumulatie te ontdekken valt en je de sleutel tot het openen van het slot van het gevangen intellect in bezit hebt gekregen en je kunde het karwei ondernemen zal laten kunnen.
Bij voorbaat dank, nogmaals, leuk dat je dit topic hebt geopend!
JAM.
[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 28-05-2010 02:45:50 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."