abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81762460
Hallo lezers,

Ik als liefhebber van de FOK! theater, taal & kunst afdeling heb besloten een topic te openen met het
doel het verspreiden van mijn kennis door middel van het beantwoorden van FOK! vragen.
Mijn bekwaamheid ligt grof gezien meer in de taal & kunst hoek. Desondanks zal elke vraag met betrekking tot theater ook beantwoord worden met de genodigde expertise. Rest alleen nog de vraag waarom
ik hier mijn tijd in wil steken. Hier kan ik expliciet over zijn : personen met échte capaciteit en begaafdheid lijken in dit deel van het FOK! forum nog te ontbreken. Bovendien ontbreekt bij mij tijd nog zin om elk topic door te speuren en daar mijn mening te geven.

Tijd voor de eerste vragen.
wie de lip niet eert is de wiggah niet weert
  zaterdag 22 mei 2010 @ 23:57:14 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_81777190
tvp
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_81787714
Als niet TTK-er, wat maakt jou zo bijzonder, dat ik jou om raad dien te vragen?
dag
pi_81791021
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:10 schreef Peter het volgende:
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik verwijs je graag even naar mijn verleden TTK-posts. Het antwoord komt altijd van binnen en hoeft niet voort te vloeien uit een externe bron zoals mijn kennis.

Groetjes en de wens van harmonie,

wiggahlipz
  zondag 23 mei 2010 @ 15:17:20 #5
251975 kissaa
fka: kissa
pi_81791576
TS schreef: "Bovendien ontbreekt bij mij tijd nog zin om elk topic door te speuren en daar mijn mening te geven."

"nog"

Toevoeging: Als tijd noch zin ontbreken heb je dus tijd en zin om topics door te spitten?

[ Bericht 18% gewijzigd door kissaa op 23-05-2010 15:24:15 ]
  zondag 23 mei 2010 @ 18:01:16 #6
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_81796276
quote:
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_81798256
quote:
Omdat

"in een kroon vol diamanten valt de parel niet meer op " . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_81798742
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:59 schreef wiggahlipz het volgende:

[..]

Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik verwijs je graag even naar mijn verleden TTK-posts. Het antwoord komt altijd van binnen en hoeft niet voort te vloeien uit een externe bron zoals mijn kennis.

wiggahlipz
Ik kan in je geschiedenis zo gauw geen adviezen ontdekken, de laatste reacties zijn allemaal verwijzingen naar dit topic. Zou je een voorbeeld hier kunnen posten? (copy/paste vanuit een ander topic bijv.), dan weet ik of ik je advies op waarde kan schatten.
dag
pi_81811026
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik kan in je geschiedenis zo gauw geen adviezen ontdekken, de laatste reacties zijn allemaal verwijzingen naar dit topic. Zou je een voorbeeld hier kunnen posten? (copy/paste vanuit een ander topic bijv.), dan weet ik of ik je advies op waarde kan schatten.

Hallo Peter,

Wat zit er achter het copy/paste concept? Eventuele gedichten kun je lokaliseren in een aantal dicht-topics.

wiggahlipz
pi_81811133
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:18 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Omdat

"in een kroon vol diamanten valt de parel niet meer op " . . .
In alle redelijkheid en met behandeling van respect, graag deze mening klein belichten.

wiggahlipz
pi_81811181
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:01 schreef DO2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hallo DO2. Zou je iets explicieter kunnen zijn qua vraagstelling?

wiggahlipz
pi_81811798
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:56 schreef wiggahlipz het volgende:

[..]

In alle redelijkheid en met behandeling van respect, graag deze mening klein belichten.

wiggahlipz
Geachte wiggahlipz,

Als u, met al uw bovengenoemde taalkundige kennis, deze simpele verwijzing naar uw eigen arrogantie niet begrijpt, dan rest mij niets anders dan uw kennis af te doen als een slecht stukje theater . . .

Met vriendelijke groet

Spieker Jozef.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  maandag 24 mei 2010 @ 00:28:49 #13
251975 kissaa
pi_81815283
Mijn reactie wordt genegeerd. Waarom?
  maandag 24 mei 2010 @ 01:17:27 #14
241481 herzberg
100% plastic
pi_81816958
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:28 schreef kissaa het volgende:
je avatar toont een kat
they give birth astride of a grave, the light gleams an instant, then it's night once more
pi_81840569
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:28 schreef kissaa het volgende:
Omdat IK wel eerst de gebruiker waarmee ik converseer toets. Op basis van jouw brieven in het TTK subtopic
heb ik vervolgens de conclusie weten te trekken dat aandacht besteden aan leken op TTK gebied met mijn kennis als het droog scheppen van een lege put is. Leeg, niet bij te vullen, en geen samensmelting mogelijk van kennis en onkunde om een karaatse werkelijkheid te scheppen. De rest heeft wellicht wel die potentie. Basta.
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:13:27 #16
251975 kissaa
pi_81903291
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:28 schreef wiggahlipz het volgende:

[..]

Omdat IK wel eerst de gebruiker waarmee ik converseer toets. Op basis van jouw brieven in het TTK subtopic
heb ik vervolgens de conclusie weten te trekken dat aandacht besteden aan leken op TTK gebied met mijn kennis als het droog scheppen van een lege put is. Leeg, niet bij te vullen, en geen samensmelting mogelijk van kennis en onkunde om een karaatse werkelijkheid te scheppen. De rest heeft wellicht wel die potentie. Basta.

Daag!
  woensdag 26 mei 2010 @ 01:26:00 #17
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_81904939
Beste wiggalhipz,

Sindskort ben ik bezig met het schrijven van een theaterstuk over een vrouw die met haar reet in de wasbak komt te zitten omdat ze door haar minnaar in de keuken op het aanrecht geneukt had willen worden. Op een gegeven moment komt haar echtgenoot thuis - die minnaar is dan natuurlijk allang weg - en hij vertelt, zoals altijd, bij thuiskomst een flauw jodenmopje. Ik zat zelf te denken aan dat mopje van die twee oude joden in het park waarvan één zijn broek laat zakken en twee vingers in zijn anus steekt, om geld te verdienen, natuurlijk. Nu wilde ik je vragen, is dat gepast voor een theaterstuk, of is dat toch wat te platvloers?

Bij voorbaat dank voor je reactie. Leuk dat je dit topic hebt geopend!

JAM.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_81934512
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 01:26 schreef JAM het volgende:
Beste wiggalhipz,

Sindskort ben ik bezig met het schrijven van een theaterstuk over een vrouw die met haar reet in de wasbak komt te zitten omdat ze door haar minnaar in de keuken op het aanrecht geneukt had willen worden. Op een gegeven moment komt haar echtgenoot thuis - die minnaar is dan natuurlijk allang weg - en hij vertelt, zoals altijd, bij thuiskomst een flauw jodenmopje. Ik zat zelf te denken aan dat mopje van die twee oude joden in het park waarvan één zijn broek laat zakken en twee vingers in zijn anus steekt, om geld te verdienen, natuurlijk. Nu wilde ik je vragen, is dat gepast voor een theaterstuk, of is dat toch wat te platvloers?

JAM.
Hallo Jam,

Hou me niet voor de maling. Dit is plat, ordinair en niet gepast, in welke setting dan ook.

Groetjes en wachtend op reactie,

Wiggahlipz
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:46:46 #19
241481 herzberg
100% plastic
pi_81943276
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 01:26 schreef JAM het volgende:
Beste wiggalhipz,

JAM.
Als ik een bescheiden opmerking mag maken. Dit is toch gewoon Madame Bovary in een modern jasje. Het moet wat plat zijn. Het verhaal gaat immers over boeren uit de provincie.
they give birth astride of a grave, the light gleams an instant, then it's night once more
pi_81943536
Wil je de Nederlandse taal beoefenen of zo?

snap ik niet
pi_81943861
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:28 schreef wiggahlipz het volgende:

[..]

Wat pruts je toch zo met de Nederlandse taal.
Nu is het mij blijkbaar waarom je dit opent.

En volgens mij stelt DO ook geen vraag.
  donderdag 27 mei 2010 @ 02:00:44 #22
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_81954810
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:37 schreef wiggahlipz het volgende:

[..]

Hallo Jam,

Hou me niet voor de maling. Dit is plat, ordinair en niet gepast, in welke setting dan ook.

Groetjes en wachtend op reactie,

Wiggahlipz
Beste Wiggahlipz,

Dank voor je snelle reactie. Wat ik je dan zou willen vragen: heb je wellicht een ander mopje in gedachten,- en was dit mopje nu ongepast omdat het over joden ging, of omdat het over vingers in een anus ging?

Het beste,
JAM.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_81979751
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:49 schreef wesp40 het volgende:
Wil je de Nederlandse taal beoefenen of zo?

snap ik niet
Beste wesp40.

Deze vraag graag iets concreter brieven, zonder aanwijzer is het chirurgisch richten van mijn kennis een lastige taak.

wiggahlipz
pi_81980015
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 02:00 schreef JAM het volgende:

[..]

Beste Wiggahlipz,

Dank voor je snelle reactie. Wat ik je dan zou willen vragen: heb je wellicht een ander mopje in gedachten,- en was dit mopje nu ongepast omdat het over joden ging, of omdat het over vingers in een anus ging?

Het beste,
JAM.
Beste JAM.

Bedankt voor je vraag. Een dergelijke vraag als deze valt niet met chirurgische precisie te beantwoorden zonder toelichting van de setting. Wanneer er een stijgende lijn te ontdekken valt in het proces van informatie accumulatie kan ik de sleutel tot het openen van het slot van het gevangen intellect in bezit krijgen en mijn kunde het karwei laten ondernemen.

wiggahlipz
pi_81980057
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:53 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Wat pruts je toch zo met de Nederlandse taal.
Nu is het mij blijkbaar waarom je dit opent.

En volgens mij stelt DO ook geen vraag.
Hallo wesp40.

Ook een klein bedankje voor deze reactie. Graag eventjes de vraag herformuleren.

Groetjes en de wens van herformulatie,

wiggahlipz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')