Beste mensen,
Ik heb een cirkeldiagram, waarbij er twee opties zijn: ja en nee. Ja bestaat uit 78% van de cirkel, die ik vervolgens wil onderverdelen, in nog drie opties. Volgens de voorbeelden van grafieken in excel kan dit, zie hieronder:
Cirkel-van-cirkel Dit is een cirkeldiagram waaruit door de gebruiker gedefinieerde waarden zijn geëxtraheerd, die vervolgens zijn gecombineerd tot een tweede cirkel. U kunt kleine cirkelsegmenten bijvoorbeeld beter zichtbaar maken door ze als één item te groeperen in een cirkeldiagram, en dat item vervolgens opsplitsen in een kleiner cirkel- of staafdiagram naast het hoofddiagram. (voor voorbeeld, zie:
http://office.microsoft.c(...)?pid=CH062528081043)Het lukt mij om de ene cirkel te maken met de opties ja (22%) en nee (78%). Echter de 'Nee' kan ik niet onderverdelen.
Als ik een nieuwe grafiek maak, lukt het wel om de drie opties die 'nee' heeft, in een grafiek te zetten (namelijk 44%, 40% en 16%) Echter is het totaal dus geen 100%, maar moet het totaal 78% zijn.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Als de uitleg niet duidelijk is, ik heb een excelbestand waarin het wordt uitgelegd, maar ik krijg deze niet geupload. Iemand een idee hoe ik dit op fok kan zetten?
Bedankt!
[b]Op
zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op
woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P