quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:54 schreef arie_bc het volgende:[..]
Zoals gezegd vin dik het allemaal best als het maar doorgaat

En ik vind iig een KO tournament wel leuker dan 1x een ranked lijstje inleveren, ik weet niet wat Maartel van plan is?
Helemaal precies weet ik 't niet, maar ik zit te denken aan:
PreselectiePosten van een complete lijst met nummers per Disney classic (ja, da's ff wat werk, maar dat vind ik nooit zo erg want ik ben lijstjes verzot

) waaruit iedereen een onbeperkt aantal kan supporten..
Dat lijkt misschien veel, maar preselectie is niet bedoeld om al weg te geven welk nummer het populairst is, maar puur om te bepalen welke nummers men essentieel acht om deel te nemen. (zelfs al vindt je ze niet leuk)
Afhankelijk van hoeveel mensen er stemmen gaan ofwel alle nummers met support door, of alle nummers met voldoende support (als elk nummer een stem krijgt kun je ws. beter gaan voor alle nummers met 2 stemmen).
TournamentDaarna zou ik persoonlijk het liefst voor rondes met groepjes van 4 nummers gaan die gerangschikt worden op voorkeur.. uiteindelijk vliegen elke ronde de laagst scorende nummers er uit (dus niet persé in per groepje). Zo worden nummmers iig niet té vroeg geëlimineerd door een te sterke tegenstander, maar vliegen met name de nummers eruit die gewoon echt niet goed scoren.
In rondes erna kunnen groepen op basis van totaal scores in vorige rondes zo worden samengesteld dat elk groepje ongeveer even sterk is zodat je voorkomt dat 4 favorieten tegenover elkaar komen te staan in de 2e of 3e ronde.
Het leuke aan dergelijke volledige stats die dan onstaan vind ik dat met een klein gemak vanuit de uiteindelijke Excel-sheet niet alleen een winnaar rolt, maar bijvoorbeeld ook ranglijstjes per film, de best scorende film overall, een top 10 van beste ballads, etc, etc.. Maargoed, ik ben een OCD lijstjesnerd