abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2010 @ 09:37:58 #51
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_82091239
Na het topic zo even doorgelezen te hebben, draag ik het stokje over aan iemand anders.
Veel ondankbaarheid, onduidelijkheid en onenigheid...
Iemand anders mag verder gaan met dit tournament en de stemming regelen of de regels veranderen en een nieuw topic aanmaken.

Ik ben niet de juiste persoon om tournaments te organiseren.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_82095928
Jammer dat het zo moet ... vond het prima eigenlijk. Maarja, als er veel mensen zijn die er andere ideeën over hebben dan zijn ze natuurlijk vrij om dat op hun manier te doen.
pi_82096154
Als één van de personen die hier ws verantwoordelijk voor is iig sorry
Het was allemaal meer als suggesties bedoeld waarvan ik dacht dat er (nu het tournament nog niet echt van start was gegaan) mogelijk wat mee gedaan zou kunnen worden, maar het was absoluut niet bedoeld als 'o, als het zo moet vind ik het een stom tournament en doe ik niet mee '

Met een ander systeem zouden er mogelijk weer andere mensen zijn geweest die andere op/aanmerkingen zouden hebben.. Als er niemand anders zich aanbiedt vind ik het overigens wel een leuk tournament om te organiseren, maar zoals het nu is gelopen zou ik het gevoel hebben dat ik 't tournament heb gemuit, en dat is dus echt niet wat ik in gedachten had

[ Bericht 14% gewijzigd door Maartel op 30-05-2010 13:10:09 ]
pi_82098410
Zal ik het overnemen?

Of zijn er andere mensen die hier iets voor voelen?
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2010 @ 14:04:47 #55
145738 superworm
is erbij
pi_82098419
@ Patch, echt niet zo bedoeld inderdaad. Dan zal ik de taak wel op me nemen om het tournament in goede banen te leiden? Is daar bezwaar tegen? En zullen we een einddatum qua inzendingen prikken?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2010 @ 14:20:34 #56
145738 superworm
is erbij
pi_82099078
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:04 schreef arie_bc het volgende:
Zal ik het overnemen?

Of zijn er andere mensen die hier iets voor voelen?
Doe jij maar dan idd.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_82099625
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:20 schreef superworm het volgende:

[..]

Doe jij maar dan idd.
Maakt mij niet uit wie het doet, maar vind het in ieder geval wel leuk om door te laten gaan.

Als er vanavond nog niemand wat gedaan heeft open ik wel een nieuw topic met regels en nominaties e.d.
  zondag 30 mei 2010 @ 14:53:14 #58
127981 Misstique
11-07-2014
pi_82100437
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:20 schreef superworm het volgende:

[..]

Doe jij maar dan idd.
Euh.. Maartel geeft hierboven ook aan bereid te zijn het over te nemen en ik weet uit ervaring dat hij dat prima kan. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_82100522
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:53 schreef Misstique het volgende:

[..]

Euh.. Maartel geeft hierboven ook aan bereid te zijn het over te nemen en ik weet uit ervaring dat hij dat prima kan. .
Zoals gezegd vin dik het allemaal best als het maar doorgaat

En ik vind iig een KO tournament wel leuker dan 1x een ranked lijstje inleveren, ik weet niet wat Maartel van plan is?
  zondag 30 mei 2010 @ 15:02:16 #60
127981 Misstique
11-07-2014
pi_82100814
Anders pakken jullie het samen op. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_82100937
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:53 schreef Misstique het volgende:

[..]

Die ervaring was hopelijk niet 't tournament van 3 jaar geleden waarvan ik uiteindelijk nooit de uitslag heb gepost
pi_82101328
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:54 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Zoals gezegd vin dik het allemaal best als het maar doorgaat

En ik vind iig een KO tournament wel leuker dan 1x een ranked lijstje inleveren, ik weet niet wat Maartel van plan is?
Helemaal precies weet ik 't niet, maar ik zit te denken aan:

Preselectie
Posten van een complete lijst met nummers per Disney classic (ja, da's ff wat werk, maar dat vind ik nooit zo erg want ik ben lijstjes verzot ) waaruit iedereen een onbeperkt aantal kan supporten..
Dat lijkt misschien veel, maar preselectie is niet bedoeld om al weg te geven welk nummer het populairst is, maar puur om te bepalen welke nummers men essentieel acht om deel te nemen. (zelfs al vindt je ze niet leuk)
Afhankelijk van hoeveel mensen er stemmen gaan ofwel alle nummers met support door, of alle nummers met voldoende support (als elk nummer een stem krijgt kun je ws. beter gaan voor alle nummers met 2 stemmen).

Tournament
Daarna zou ik persoonlijk het liefst voor rondes met groepjes van 4 nummers gaan die gerangschikt worden op voorkeur.. uiteindelijk vliegen elke ronde de laagst scorende nummers er uit (dus niet persé in per groepje). Zo worden nummmers iig niet té vroeg geëlimineerd door een te sterke tegenstander, maar vliegen met name de nummers eruit die gewoon echt niet goed scoren.
In rondes erna kunnen groepen op basis van totaal scores in vorige rondes zo worden samengesteld dat elk groepje ongeveer even sterk is zodat je voorkomt dat 4 favorieten tegenover elkaar komen te staan in de 2e of 3e ronde.

Het leuke aan dergelijke volledige stats die dan onstaan vind ik dat met een klein gemak vanuit de uiteindelijke Excel-sheet niet alleen een winnaar rolt, maar bijvoorbeeld ook ranglijstjes per film, de best scorende film overall, een top 10 van beste ballads, etc, etc.. Maargoed, ik ben een OCD lijstjesnerd
pi_82101452
Van het systeem dat je er een aantal tegenover elkaar zet en ze dan niet tegen elkaar weegt vind ik juist een heel raar systeem. Het is voor mij in ieder geval erg tegen-intuitief. En aan de reacties in het vorige Dysney toernooi geld dat voor meer mensen denk ik.
pi_82101756
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:16 schreef arie_bc het volgende:
Van het systeem dat je er een aantal tegenover elkaar zet en ze dan niet tegen elkaar weegt vind ik juist een heel raar systeem. Het is voor mij in ieder geval erg tegen-intuitief. En aan de reacties in het vorige Dysney toernooi geld dat voor meer mensen denk ik.
Nouja, in dat systeem worden ze wel tegen elkaar afgewogen, en doorgaans vliegt er ook wel één per groepje uit, maar als in één groep alle nummers duidelijk veel support krijgen terwijl in een ander groepje twee nummers zijn die allemaal op de 3e of 4e plaats eindigen is het voor de eindresultaten 'logischer' om nummers met de minste stemmen te laten verdwijnen.. Ik vind bij het 1-tegen-1 systeem het erg grote nadeel dat je in principe in de eerste ronde al de 2 potentiele finalisten tegenover kunt hebben staan en dat de terechte nummer 2 er dus al na 1 ronde uit zou kunnen vliegen..

Bij het vorige Disney toernooi kwam de kritiek overigens vooral omdat mensen zich niet bewust waren dat er op een andere manier werd gerekend.
  Redactie Frontpage zondag 30 mei 2010 @ 19:09:36 #65
145738 superworm
is erbij
pi_82110996
Klinkt heel professioneel, ik geef 't graag aan je uit handen. Ik heb hier dan ook totáál geen ervaring mee verder.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_82111071
als we nieuw topic krijgen post m hier dan ook!
pi_82111436
Hoewel ik 't met plezier zou doen komt het me op 't moment praktisch niet heel erg goed uit, omdat ik net met mijn 2009 Survivor ben begonnen, waarvan ik weet dat ik met zo'n 500 nummers en zo'n 40 stemmen per ronde mijn handen de komende weken wel vol zal hebben. Dus als iemand ander het graag doet: leef je uit!
Zo niet dan doe ik het me plezier over enkele weken.
pi_82133140
Jammer..

Zullen we dan een mix doen? de eerste rondes een beetje op jou manier en dan vanaf laatste 16 of zo een KO tournament?

En hoe willen we het gaan doen met de verdere nominaties? Deze lijst aanhouden en mensen nog 1 week geven om eventueel wat extras te nomineren?

Laat maar weten of jullie dit zo zien zitten of dat er bepaalde dingen echt anders moeten, nu is de tijd om dat aan te kaarten.
pi_82178870
Oeh, ik wil met deze wel mee doen!
Jammer Patch.
pi_82181949
Als er verder geen op en aanmerkingen zijn en geen suggesties of mensen die het heel graag op zich willen nemen zal ik vanavond een nieuw topic openen.
pi_82199840
En is is die er al
pi_82269972
En nu?
pi_82273906
Sorry, mijn moeder lag ineens in het ziekenhuis dus ik was even met andere dingen bezig.

Ik ga zo naar de bibliotheek dan fix ik het , dus nog een uurtje of drie geduld.

Het is vooral even wat werk nog om alles wat al genomineerd is + youtube links te verwerken in een lijstje.
pi_82275628
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:57 schreef arie_bc het volgende:
Sorry, mijn moeder lag ineens in het ziekenhuis dus ik was even met andere dingen bezig.

Ik ga zo naar de bibliotheek dan fix ik het , dus nog een uurtje of drie geduld.

Het is vooral even wat werk nog om alles wat al genomineerd is + youtube links te verwerken in een lijstje.
Sorry, maakt niet uit. Je moeder is natuurlik belangrijker.
pi_82285046
Wow die lijst van genomineerde maken was nog best veel werk

[Tournament] Best Disney Song is de nieuwe

En nogmaals erg jammer dat Patch gestopt is, maar nog steeds veel credits voor hem dat ie het is begonnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')