Oh, ja hoor. Boxer, alle doggen, mastiff, stafford. You name it.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:26 schreef childintime het volgende:
[..]
Een Boxer? Voor zover ik weet (in onze uitlaatomgeving) hangt er aan een Boxer (maar ook een Bordeauxdog) geen stigma.
Ja, ik hou mijn Westie buiten zijn uitlaatgebied altijd aan de lijn. Hij is 1 kennig en erg op ons gericht. Hij houdt er niet van als vreemde mensen zomaar aan hem zitten. Zodra ik dus uit het uitlaatgebied kom, gaat hij aan de lijn en hou ik hem kort. Laats was er een groepje kinderen wat hem wilde aaien. Ik gaf daar geen gelegenheid voor en heb gezegd dat ze dat niet moeten doen. Het is voor hen een vreemde hond en ook al heb ik 30 jaar lang honden gehad, zou ik mijn handen er niet voor in het vuur durven steken en zeggen dat hij niets doet. Ik kan niet in zijn kop kijken en als hij zo'n aanraking bedreigend zou kunnen vinden, zou hij misschien kunnen bijten. Dus zorg ik ervoor dat dat niet kan gebeuren. Ik zou hem ook nooit buiten bij een winkel vastleggen. Als er iemand komt die loppt te kloten (hem zou schoppen of weet ik wat) dan zou hij kunnen bijten, dus ga ik zo'n situatie gewoon uit de weg.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:27 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind het een rotverhaal en je staat er heel realistisch in. Petje af. Want het is niet mals wat er gebeurd is. Mind you, Jackies verliezen hun verstand compleet bij het najagen van een balletje. Obsessief.
Maar algemeen, hou die honden in de gaten want je hebt als eigenaar niet altijd alles in de hand. Maar het stukje tekst wat ik van jou quote, houden eigenaren van honden hier weleens rekening mee? Het is fijn wandelen met een getrainde hond in een woonwijk, maar er wonen ook mensen die er bang van zijn. En ook vind ik dat er teveel verhalen zijn van eigenaren die de situatie niet in de hand hebben kunnen houden. De slogan "dat doet-ie anders nooit hoor" is hilarisch maar het geeft wel iets aan.
Leuk dat we met zijn allen honden houden maar hou rekening met het feit dat niet iedereen op andermans lieve hond zit te wachten. M.a.w. hou het leefbaar en dus ook voor mensen die helemaal niets met honden hebben.
Care to elaborate?quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar heb je de kern van het probleem te pakken.
De Stafford kan ik begrijpen, dat is en blijft een Terrier (en kunnen dus zeer dominant en overheersend zijn), maar de Dog-achtigen zijn over het algemeen rustige en stabiele honden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh, ja hoor. Boxer, alle doggen, mastiff, stafford. You name it.
Ik begrijp mensen met rare geestelijke kronkels nietquote:Op woensdag 26 mei 2010 02:30 schreef Harajuku. het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik je verbaasde reactie niet begrijp.
Ja, het gaat die mensen dan ook niet om het karakter, maar om dat ene beest wat in het nieuws komt omdat het een kind beet. En RAD, of course. Alles wat er enigszins op lijkt wordt vaak uit de weg gegaan, al is het beest nog zo lief. Dat zie je hier in de topics ook wel, als er zoiets in het nieuws komt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:37 schreef childintime het volgende:
[..]
De Stafford kan ik begrijpen, dat is en blijft een Terrier (en kunnen dus zeer dominant en overheersend zijn), maar de Dog-achtigen zijn over het algemeen rustige en stabiele honden.
Ja, okay.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik begrijp mensen met rare geestelijke kronkels niet
to elaborate (third-person singular simple present elaborates, present participle elaborating, simple past and past participle elaborated)quote:
Wens ik niet verder in gesprek te gaan met iemand die het nodig vindt zo denigrerend tegenover mij te doen omdat hij het zelf niet begrijptquote:
Of hij zin heeft om dat uit te leggen dus.quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
to elaborate (third-person singular simple present elaborates, present participle elaborating, simple past and past participle elaborated)
(intransitive) (used with on when used with an object) To give further detail or explanation (about).
What do you mean you didn't come home last night? Would you care to elaborate?
Could you elaborate on the plot for your novel for me?
Bron
Of ze zin heeft om dat uit te leggen dus
Helaas is dat soms niet te voorkomen dat je alert moet zijn met je kleine hond. (alhoewel deze vrouw inderdaad het in het belachelijke trokquote:Op woensdag 26 mei 2010 02:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar heb je de kern van het probleem te pakken.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wens ik niet verder in gesprek te gaan met iemand die het nodig vindt zo denigrerend tegenover mij te doen omdat hij het zelf niet begrijpt.
Maar goed, overdrijven is het probleem volgens jou, hoezo?
Niet jij!quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:49 schreef sig000 het volgende:
[..]
Waar doe ik denigrerend?
Ben ook maar een mens en je mag me gerust op mijn fouten wijzen.
Een Jack Russel is een verhaal apart..... Ik heb er 1 gehad, die telde voor 3 en dacht op zijn minst dat hij een verschrikkelijk angstaanjagende vechthond was ofzoquote:Op woensdag 26 mei 2010 02:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Helaas is dat soms niet te voorkomen dat je alert moet zijn met je kleine hond. (alhoewel deze vrouw inderdaad het in het belachelijke trok)
Ik moet helaas wel regelmatig door een buurt heen waar men niet aan opvoeding van grote honden doet en het liefst dan de kinderen van 10 jaar de grote hond laten uitlaten (die die hond dus niet aan kunnen).....de enige plek waar ik echt op mijn hoede ben met mijn kleine honden (en ook de enige plek waar ze ooit zijn aangevallen) en in mijn eigen buurt ken ik de honden wel waarmee het niet lekker gaat...zijn overigens hele lieve honden als ik ze tegenkom zonder mijn hondjes maar als beide eigenaren het in de gaten hebben dat de honden elkaar gewoon niet mogen dan weet je wat je te doen staat als je de combi kleine en grote hond hebt...gewoon zorgen dat je elkaar niet te vaak tegenkomt met het uitlaten.Gelukkig gaat het met het grootste deel van de kleine en grote en reuzengrote honden (een New Foundlander die snuffelt aan een chihuahua blijft vermakelijk
) prima maar daar heb ik dan ook zelf ook wel aan gewerkt met mijn kleine honden, zeker met chihuahua's die er van uit gaan dat ze minstens het formaat van een leeuw hebben (en helaas ook de moed van die leeuw hebben). Helaas in het verleden ook wel eens een Jack Russel meegemaakt die totaal verknipt was naar alles....hij kreeg dan ook de bijnaam Psycho in de buurt...viel alles aan...helaas ook puppies dus die hond was echt niet goed want een volwassen hond zal nooit een pup aanvallen....corrigeren OK maar nooit aanvallen.
De opvolger van die hond is wel weer een normale hond dus waar dat gedrag van de eerste hond vandaan kwam is nooit duidelijk geworden want de eigenaar wist echt wel waar hij mee bezig is.
Ja dat he. Als er een vent van over de 3 meter en 200 kilo wegend bovenop mij duikt, dan word ik zelfs wel bang ja. Zo'n kleine hond wordt compleet gekneusd als zoiets gebeurt. En dan een eerstvolgende keer is'ie als de dood dat dit weer gebeurd, dus neemt voorzorgsmaatregelen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 03:03 schreef trovey het volgende:
Wat ik helaas nog wel eens merk bij mensen die grote honden hebben die niet fijn op kleine honden reageren is dat de mensen vaak kleine honden niets vinden (en dat soms ook ronduit in je gezicht mededelen met een heel vervelend toontje in hun stem). Zij zien het blijkbaar als normaal dat als mijn hond enigzins angstig reageert omdat er een hond die 20-30 keer zo zwaar is en tig keer zo groot ineens op haar afstormt en daardoor gaat blaffen om zich te verdedigen op dat onbekende grote gevaar zich dood mag laten bijten want mijn hond namelijk dat gedrag bij zijn hond "uitlokt" "moet mijn hond dat maar niet doen"is hun antwoord als je dan nog net je hondje zwaaiend aan de riem uit de dichtklappende kaken van die hond kunt redden. Ja, ik blijf ook rustig staan afwachten als er iemand met een honkbalknuppel die 2,10 is is en even zo breed op me af komt stormen.
Grote honden die normaal doen tegenover kleine honden hebben meestal ook bazen die niet neerkijken op kleine honden.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 02:58 schreef childintime het volgende:
[..]
Een Jack Russel is een verhaal apart..... Ik heb er 1 gehad, die telde voor 3 en dacht op zijn minst dat hij een verschrikkelijk angstaanjagende vechthond was ofzoHij hing dus bij de grootste honden aan hun lijf, want zij moesten maar doen waar hij wilde. Vandaar ook alle dierenarts bezoeken met deze hond. Verder was het een schat, voor mensen was het een absolute tophond.
Nu heb ik een Westie die met alle honden om kan gaan, maar die ik met mensen in de gaten moet houden.
Iedere hond heeft zijn ding. Wat ik dus niet begrijp is dat er honden zijn (zoals bij ons vorige week) die zomaar, zonder enige aanleiding je hondje grijpen. Daar wordt ik boos om. Er is dan totaal geen interactie geweest, ze hebben niet aan elkaar gesnuffeld, hebben elkaar nauwelijks gezien en direkt duikt zo'n hond dan bovenop de mijne en gaat door met happen, terwijl Westie allang op zijn rug ligt en zijn buik en hals ontbloot heeft.
Je bedoeld met katten jagen/doodbijten....das stoer man.quote:Op woensdag 26 mei 2010 03:14 schreef sig000 het volgende:
Ik snap dat hele gedoe niet met die honden, wat heb je eraan?
Wij wonen hier nu 5 maanden. Inmiddels heb ik gehoord dat deze hond dus nooit uit komt. Ik heb hem eerlijk gezegd ook nooit gezien in al die maanden dat we hier wonen. Ik hoorde van de week dat'ie dus zijn behoefte in de tuin moet doen en nooit naar de hei gaat ofzo. Zo'n beest is natuurlijk vreselijk gefrustreerd. Vlak voordat ik hem een trap gaf, kwam de baas met een slipper aanrennen om hem te slaan en ze riep dat ze het gedrag van die hond wel zo zat was.....Mwa.... als ik al een jaar of 2 niet meer buiten zou komen en altijd opgesloten zat in een huis, dan zou ik zo langzamerhand ook gek worden.....quote:Op woensdag 26 mei 2010 03:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het toch iets is wat van de eigenaar afkomt namelijk het gedrag van de eigenaar zelf t.o.v. kleine honden (of katten), er zijn helaas genoeg mensen die hun hond (met name vechthonden) leren om op loslopende katten te jagen want "dat houdt hem scherp". Heb dat zelf , tot mijn grote ontzetting, wel eens gezien....kat liep gewoon rond, eigenaar komt eraan lopen met grote hond en ineens grijpt die hond de kat, schudt en kat dood en de eigenaar van de hond stond erbij te lachen....en tja voor die hond is een kat en kleine hond blijkbaar hetzelfde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |