abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 mei 2010 @ 23:48:29 #51
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_81813454
Ik vind je argumenten vrij zwak quirigua
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_81813733
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:46 schreef quirigua het volgende:

[..]

Ik houd mezelf bezig, ik ben student ; blond, blauwe ogen, zeg maar "dom blondje"
En als je uitgestudeerd bent, dan ga je productiewerk doen?
pi_81813758
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik vind je argumenten vrij zwak quirigua
OK, ik vind ze provocerend, maar niet zwak. Ik kan er alleen op klompen door banjeren, hier is geen plaats voor colleges in de economie. Als het je werkelijk interesseert, lees dan Samuelson, Friedman, Galbraith, Pen, Buiter, of gewoon een eerstejaars college dictaat over productieve economie. Er staat in elk geval in wat productieve meerwaarde is. Denk niet aan BTW, dat is een gimmick, dat gaat niet over meerwaarde.

[ Bericht 1% gewijzigd door quirigua op 24-05-2010 00:00:37 ]
pi_81813876
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:55 schreef k_man het volgende:

[..]

En als je uitgestudeerd bent, dan ga je productiewerk doen?
In elk geval niet in een kantoortje in NL met papiertjes schuiven (of, tegenwoordig, met electronen-info), en helpen bedenken hoe je voor iets wat 25 cent waard is, 25 euro kan vangen. Spiegeltjes handel, koloniale waren van vroeger.
pi_81814343
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:55 schreef quirigua het volgende:

[..]

OK, ik vind ze provocerend, maar niet zwak. Ik kan er alleen op klompen door banjeren, hier is geen plaats voor colleges in de economie. Als het je werkelijk interesseert, lees dan Samuelson, Friedman, Galbraith, Pen, Buiter, of gewoon een eerstejaars college dictaat over productieve economie. Er staat in elk geval in wat productieve meerwaarde is. Denk niet aan BTW, dat is een gimmick, dat gaat niet over meerwaarde.
Ik vind ze ook niet provocerend, maar nogmaals gewoon zwak. We kunnen hier best een discussie over hebben, maar schrijf dan een verhaal neer waar men op kan reageren, niet onsamenhangende gebrabbel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81816120
Het is laat, maar OK, hier is er 1tje. Neem het GNP, kijk hoe het is verdeeld : fileer dat ene cijfer in alle onderdelen, kijk op de onderdelen afzonderlijk waar het geld naar toe gaat en waar het vandaan komt.
Verdeel de geldstromen in [a] raw materials cost [2] kosten voor bewerken [3] andere kosten (kantoor, overhead, winst) [4] kapitaal deel van de kosten. Vergelijk dan de kosten-optelling met de prijs. Het verschil is winst (of verlies).
Bepaal nu in die profielen wat productieve opbrengst is, en welke kosten-factoren opbrengen, en wat niet opbrengt, welke "productie-factoren" verlies opleveren.
Dan krijg je een eerste idee wat productiviteit oplevert, en kan opleveren, mits ontdaan van onnodige factoren. Je komt zo tot de conclusie dat een deel van de economie verlieslijdend is, een deel neutraal, een deel winstgevend. Ik beweer dat een te groot deel van de koek verlieslijdend is ; voorts dat de staat (dat zijn wij, de NL''s, collectief) daar geld op toe legt ; tenslotte dat deze gang van zaken een voorname bron van inflatie is, en in de toekomst zal zijn. Onproductieve kantoortijd is daar een onderdeel van. Kom me niet aan met te zeggen (CPB) dat de inflatie "wel meevalt" ; dat is dus niet zo.
Het is bekend dat de nederlandse economie voor een niet onaanzienlijk deel draait op aardgas-opbrengsten. De BNP "machine" (de "politiek") zet dit aardgas om in uitgaven, deels van consumptief karakter, daaronder niet-productieve kantoor"bezigheid" ; het radio en tv-geleuter is een ander voorbeeld, er zijn talloos andere. Aardgas moet je rekenen als een raw material resource, een kapitaal-factor dus. Niet-productieve arbeid is in vijftig, zestig jaar heel sterk (te sterk) gestegen ; dat kan uiteindelijk alleen in balans komen ofwel [1] door het te reduceren, ofwel [2] door inflatie.

[ Bericht 9% gewijzigd door quirigua op 24-05-2010 00:57:54 ]
pi_81816361
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:15 schreef Zith het volgende:
Goed om te zien dat de bankers op fok (naast TS) niet zielig gaan doen maar toegeven dat ze (misschien wel te) veel verdienen.
Ik denk dat ook weinig bankiers dat zullen ontkennen. Dat geldbeluste valt wel mee.
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Misschien wel teveel inderdaad.
Ik denk dat als je in Nederland zou zitten voor hetzelfde werk wat je nu doet sowieso al minder zou verdienen (en het misschien daarom al niet eens zou overwegen)

Wat betreft het topic. Salaris hangt ook gewoon erg af wat voor rol je hebt als IBer en waar je gestationeerd bent. Daarbij komt ook nog eens dat een junior in Nederland meer kan verdienen als 1 in Belgie terwijl de senior weer gemiddeld meer verdiend dan een senior in Nederland. Zo verdient een gemiddelde MD meer in Londen dan in Genève terwijl een junior beter verdient in Genève dan in Londen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')