Het is echt niet zo dat iedere bankier meer dan 3,5 ton per jaar verdient, het is lang en hard werken voor weinig geld, vooral in de lagere schalen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:10 schreef k_man het volgende:
Ik denk dat jij volledig buiten de werkelijkheid leeft.
hier doen mensen het ook voor, en voor de adrenaline & prestatie verslaving. ik probeer te zeggen dat het onmogelijk is om makkelijk rijk te worden in dit vak ( iets wat de media wel voorspiegelt )quote:Werken doe je om te leven, niet andersom, hoewel die gasten op hun 50ste zo achterlijk veel hebben verdiend (en kunnen sparen omdat ze altijd werken) dat ze wel lekker vroeg met pensioen kunnen.
deze argumentering klopt ook niet, om 60k bij de mac te verdienen moet je ook 120 uur per week werkenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Lekker bij de Mac gaan werken dan, veel plezier met je extra vrije tijd.
Tot zo ver is het je nog niet gelukt. Waarom is het startsalaris van een bankier zodanig van invloed in zijn/haar carriere dat je er niet rijk mee kunt worden?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:44 schreef stefan_s het volgende:
ik probeer te zeggen dat het onmogelijk is om makkelijk rijk te worden in dit vak
In elk geval meer dan bij de mac, je verdient 60k en over 10 jaar wellicht wel 600k, dus wat is nu je probleem?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:53 schreef stefan_s het volgende:
niet makkelijk, het word geprofileerd alsof iedere bankier tonnen met geld verdient, terwijl de opstart zeer moeilijk is.
We werken er hard genoeg voor ( vooral in het begin )
quote:In elk geval meer dan bij de mac, je verdient 60k en over 10 jaar wellicht wel 600k, dus wat is nu je probleem?
Of wil je stoer doen met het feit dat je meer uren werkt dan de gemiddelde nederlander?
Dus? In welke zin onderbouwt dit je verhaal dat je niet goed geld kunt verdienen met investment banking?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:53 schreef stefan_s het volgende:
We werken er hard genoeg voor ( vooral in het begin )
de eerste 2 jaar verdient het geen moer in vergelijking wat je er voor met doen, ik zal het voor de grap eens wiskundig onderbouwen op het aantal uren wat ik per week draaiquote:Dus? In welke zin onderbouwt dit je verhaal dat je niet goed geld kunt verdienen met investment banking?
Een beetje bankier kan toch wel rekenkundig aantonen waarom hij gelijk zou moeten hebben?
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:15 schreef Regenbui het volgende:
Ik heb geen idee of het salaris dat jij noemt klopt, maar waarom kijk je direct naar het start salaris. Met een baan als dit moet je juist kijken op het lange termijn waarbij je je eigen "accounts" krijgt. In het begin zal het misschien ruk verdienen, maar op langer termijn maakt dit het meer dan goed.
De discussie ging niet over het aantal uren dat een bankier draait maar over de beloning die hij daar voor ontvangt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:11 schreef stefan_s het volgende:
de eerste 2 jaar verdient het geen moer in vergelijking wat je er voor met doen, ik zal het voor de grap eens wiskundig onderbouwen op het aantal uren wat ik per week draai
ook waar, maar dan vind ik het onbegrijpelijk als bankiers 40 zijn en meer dan 150k per jaar verdienen dat ze het afdoen als geldklopperijquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:16 schreef Evenveel het volgende:
Mwa, als je wat je nu doet ziet als een investering in jezelf (ervaring, kennis, etc.), dan is het natuurlijk onzin om te stellen dat je minder verdient per uur als je puur en alleen naar het salaris kijkt.
Je doet namelijk veel meer kennis op in een week dan een jaar hamburgers omdraaien.
in verhouding is die die beloning de eerste 3 jaar nihil, en dit zal ik wiskundig voor je onderbouwen. pas na 3 jaar wegen de lasten op tot de batenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:21 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
De discussie ging niet over het aantal uren dat een bankier draait maar over de beloning die hij daar voor ontvangt.
Je mist het hele punt van je eigen stelling.
Over het algemeen staat je beloning (salaris) gelijk aan het aantal uren. Helaas verschilt dit per vakgebied en zoals eerder gezegd zal je hier later wel voor beloond worden. Waarom zou je met je econometrie diploma gelijk een "golden ticket" moeten hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:21 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
De discussie ging niet over het aantal uren dat een bankier draait maar over de beloning die hij daar voor ontvangt.
Je mist het hele punt van je eigen stelling.
Je moet dus 3 jaar "investeren" en daar pluk je dan x jaar de vruchten van aangezien je dan een beloning conform je inspanning krijgt en aan het eind van de rit wordt je nog een aantal jaar overpaid.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:22 schreef stefan_s het volgende:
[..]
ook waar, maar dan vind ik het onbegrijpelijk als bankiers 40 zijn en meer dan 150k per jaar verdienen dat ze het afdoen als geldklopperij
[..]
in verhouding is die die beloning de eerste 3 jaar nihil, en dit zal ik wiskundig voor je onderbouwen. pas na 3 jaar wegen de lasten op tot de baten
Ten eerste: een vuilnisman verdient niet meer, zeker niet in de US. Ten tweede, een bankier werkt gemiddeld geen 90 uur per week. Die weken zitten ertussen, maar de eerste twee jaar kom je gemiddeld rond de 70-80 max uit. En daarbij heb je gewoon je 5 weken vakantie. Dus in jouw voorbeeld iets meer dan $36 gemiddeld.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:35 schreef stefan_s het volgende:
We kennen allemaal de verhalen van goldman sachs C.E.O Lloyd Blankfein die in 2007 meer dan 70 miljoen dollar opstreek, maar hoeveel verdienen investment bankers nou echt?
Een beginnende investment banker ( 23 jaar college grad. )
verdient in een goed jaar $50.000 en 80.000$ bonus, echter werken zei wel 52 weken per jaar, 90 uur per week, dit is een uurloon van $30,00! onthoud, dit is een een goed jaar, in 2000/2001 hoefte je niet meer dan 15.000$ aan bonus te verwachten zo'n 15$ per uur!
Een vuilnisman verdient meer,
hier pak ik even een extreem scenario ( het kan gebeuren maar de kans is niet groot )
belasting 60K bruto * 70% = 42K
uren 100 uur * 52 weeks= 5200 hours
42,000 / 5200 uur = $8.08 per hour
$9.39 - $11.56 is wat een gemiddelde beginnende bankier in amerika verdient,
[..]
Het is echt niet zo dat iedere bankier meer dan 3,5 ton per jaar verdient, het is lang en hard werken voor weinig geld, vooral in de lagere schalen.
Sorry, maar jij verdient ook niet als de bankier waar mensen het vaak over hebben. Begrijp me niet verkeerd, je verdient goed (vind ik), maar niet zoals een investment banker. Een investment banker in Londen verdient momenteel snel meer dan 25 euro per uur vanaf jaar 1.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:22 schreef stefan_s het volgende:
[..]
ook waar, maar dan vind ik het onbegrijpelijk als bankiers 40 zijn en meer dan 150k per jaar verdienen dat ze het afdoen als geldklopperij
[..]
in verhouding is die die beloning de eerste 3 jaar nihil, en dit zal ik wiskundig voor je onderbouwen. pas na 3 jaar wegen de lasten op tot de baten
ninja edit:
even ter indicatie,
de 1e 3 jaar van mijn carriere heb ik als volgt verdient:
¤16,87 1e jaar
¤15,79 2e jaar
¤30,99 3e jaar
gemiddeld: ¤21,21 per uur netto.
Hou toch op joh.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:25 schreef stefan_s het volgende:
in nederland heb je dat soort kansen nou eenmaal niet zo snel als in NYC / Londen, maar in engeland zou ik geen enkele kans maken als Trader zonder fatsoenlijke diploma's, het bedrijf waar ik werk is gewoon niet zo gul met salarissen ( traders beginnen met ¤20.000 )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |