Bron: Telegraaf.nlquote:Tijgertjes geboren in Diergaarde Blijdorp
ROTTERDAM - In de Rotterdamse Diergaarde Blijdorp zijn drie jonge tijgertjes geboren. De verzorgers vonden de jonkies vrijdagochtend in het kraamhol van de Sumatraanse tijger Alia. Een jong was zwak en stierf na korte tijd; de twee andere dieren maken het goed. Dat heeft Blijdorp laten weten.
Hoewel het tweetal inmiddels moedermelk heeft gedronken, is het volgens de dierentuin nog even spannend of het goed blijft gaan. Het is voor de vijfjarige Alia namelijk de eerste keer dat ze jongen krijgt. En geregeld gaat het bij een eerste keer door onervarenheid niet goed. Het publiek kan de moeder en haar jongen zeker de eerste dagen nog niet zien.
De Sumatraanse tijger is in het wild een erg bedreigde diersoort. Volgens Blijdorp werden tijdens de laatste telling op Sumatra slechts 326 exemplaren gezien. In het fokprogramma van Europese dierentuinen staan ongeveer honderd tijgers in 45 dierentuinen geregistreerd. Het is voor het eerst in acht jaar dat in Blijdorp Sumatraanse tijgers ter wereld komen.
Dat kan ik nog nergens vinden, is volgens mij nog niet bekend!quote:
Weet je dat heeeeel zeker??quote:
Alleen even voor de tijgertjesquote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Weet je dat heeeeel zeker??![]()
2de pinksterdag?
Heel NL vrij enzo??
Dan zijn ze nog niet te bezichtigen denk ikquote:
quote:"Het blijft nog even spannend, want het is voor de vijfjarige Alia de eerste keer dat ze jongen krijgt. Regelmatig gaat het de eerste keer door onervarenheid niet goed." Blijdorp zegt moeder en welpjes daarom rust te willen gunnen: het nieuwe gezin is voorlopig nog niet te zien voor het publiek.
Moet je eigenlijk al voor de hekken staan voordat ze open gaan en meteen daar heen sprinten.quote:
Tijgertjes geboren in Blijdorpquote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:48 schreef Sa-Bien-Tjee het volgende:
Trouwens, voor alle mensjes die ze nu al meteen willen gaan zien. Ik kom er namelijk net vandaan en je mag er dus nog niet kijken. Ze hebben dat met hekken afgesloten. Misschien dat ze ze wel de eerste dagen gewoon wat rust gunnen voordat het publiek ze te zien krijgt.
Uit de OP:quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:46 schreef Loveless85 het volgende:
Mooi. Maandag heen
quote:Het publiek kan de moeder en haar jongen zeker de eerste dagen nog niet zien.
Dat zal inderdaad wel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat kan ik nog nergens vinden, is volgens mij nog niet bekend!
Misschien maken ze er weer een wedstrijd van, dat bezoekers namen mogen bedenken?
Ik snapte 'm.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:50 schreef Sa-Bien-Tjee het volgende:
Dit is me tweede post netsplitter, ik weet het. Ik was gericht naar de mensen die zeiden dat ze er meteen al naar toe gingen
85,4884 uurquote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:52 schreef Greys het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze naar buiten mogen!
Hoe lang houden ze ze meestal binnen, gemiddeld? Weet iemand dat?
Ah fijn, dan weet ik dat!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
85,4884 uur![]()
Ik wil erheen, ik wil erheen. Laatst hadden ze toch een jong leeuwtje?
Weet jij of het leeuwtje al buiten is geweest? Of in elk geval voor de bezoekers te zien?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:19 schreef nokwanda het volgende:
Ooooo toch!! Ik dacht het al aan haar te zien. De making of hebben we wel live gezien
Dat zei ik toch zelf ook al precies hetzelfde? Dat het heel normaal is dat je ze eerst alleen per camera kunt zien?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:00 schreef Sa-Bien-Tjee het volgende:
Greys, als je het topic goed leest is moeder tijger voor het eerst moeder geworden. En tijgers staan erom bekend dat ze hun jong kunnen opvreten bij stress of gewoon omdat ze het moederschap niet gewend zijn. Ook zijn ze zeer beschermend en worden voorlopig de kleintjes dus nog niet aan het publiek laten zien. Het is ook afgesloten met hekken zodat moeders lekker rustig kan bijkomen.
http://www.blijdorp.nl/?docid=4422quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zei ik toch zelf ook al precies hetzelfde? Dat het heel normaal is dat je ze eerst alleen per camera kunt zien?
Maar ik mag me toch wel afvragen hoe lang het gemiddeld duurt (een paar weken, een paar maanden) tot ze wél gezien mogen worden?
Ik denk dat je zelf in de war bent, want mijn vraag hier vlak boven over het leeuwtje, dat gaat over het leeuwtje (en dus niet over de nieuwe tijgertjes) dat al maanden geleden geboren is. En daarvan vraag ik me af of dat inmiddels al 'live' te zien is. That's all.
Ah thanks, die is al lang buiten dus!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://www.blijdorp.nl/?docid=4422
Al laaaaaang. Ze is al een heel groot meisje die Naui (miauwiquote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Weet jij of het leeuwtje al buiten is geweest? Of in elk geval voor de bezoekers te zien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |