Danic, wat tips voor jou. Even op voorhand, je moet niks en wie weet vind je de tips ook niets, maar misschien kan je er wat mee.
Even gesplitst in twee dingen: op verzoek geven & soort voeding.
Je schrijft dat je haar wakker moet maken voor een voeding. Mijn idee: kindjes die honger hebben, worden wakker en gaan huilen. Kindjes die geen honger hebben slapen (of er moet iets zijn dat hen wakker houdt). Ik heb daarom bij beide jongens de flessen altijd op verzoek gegeven. In eerste instantie wordt de chaos dan alleen maar groter omdat je geen idee hebt wanneer ze gaat komen voor een fles, maar je merkt snel genoeg dat ook daarin een soort van patroontje komt. Als ze dan komt, heeft ze dus ook echt honger en zal misschien uit zichzelf al meer drinken. Het kan ook best zijn dat ze dan de ene keer meer drinkt en de andere keer meer, maak je daar niet te druk om, zolang ze maar de minimale hoeveelheid drinkt (zoek even op hoeveel dat is, daar is een formule voor, maar ik weet em niet).
Dan het soort voeding en de fles. Ze doet nu een half uur over 100cc omdat ze na 80 cc in slaap valt. Je geeft haar Nutritron door de voeding toch? Ik denk dat ze er toch te veel moeite voor moet doen en dat het drinken haar dus veel energie kost.
Tienus spuugt met normale voeding ook behoorlijk veel en had flink last van krampen, slecht poepen en boeren. Wij zijn op aanraden van de huisarts overgestapt naar Friso Comfort. Volgens mij zit daar ook gewoon dat johannesbroodpitmeelspul in, maar is het al gemixt in de voeding. De voeding is wel dikker, maar het gaat prima door een 2 speen heen en Tienus slurpt zijn 160cc zo naar binnen in 12 minuten (inclusief boerpauze). Wat ik ook nog gewoon blijf doen is Infacol geven, het helpt hem boeren, zodat uberhaupt heel de fles erin gaat.
Je zou dus kunnen overwegen om overstappen naar de Friso voeding. Wie weet werkt dat net wat beter. En welke fles heb je nu? Misschien werkt een andere fles voor haar beter?
Tot slot nog een trucje van onze kraamzorg. Kennelijk zit er in de rechterhandpalm een drukpunt dat er bij aanraking voor zorgt dat het drinken wordt gestimuleerd. Ik geloofde er geen klap van, maar hier werkt het echt. Misschien bij jullie ook wel?
Goed, heel verhaal, kijk maar of je er wat mee kan. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *