abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:12:00 #76
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_81727467
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:15 schreef Tegan het volgende:

Owen was een arts daar, die heeft echt geen gevechtstraining gehad...
Ook niet een beetje, als legerarts?

Ah, even opgezocht, wel allemaal basic combat training. Toch iets i.i.g. http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Army_Basic_Training
pi_81727514
De manier waarom dat stuk met Derek was gefilmd toen April eraankwam, leek net alsof Mr Clark April snel wilde doodschieten, maar het was toch Derek...
pi_81727645
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:12 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ook niet een beetje, als legerarts?

Ah, even opgezocht, wel allemaal basic combat training. Toch iets i.i.g. http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Army_Basic_Training
Nou, mijn vader zat jaren in Artsen zonder Grenzen, en nog way dat hij iets van vechten kan. Dus hij kwam gewoon helpen.

Dat is wel iets anders maar ok. Maar ik geloof eigenlijk niet dat hun meevechten, ze blijven gewoon op het kamp totdat ze gewonden kunnen helpen. Mijn zus, Geneeskundestudent, kan ook zo mee als arts op een schip van de Marine, als ze gewoon enkel arts is.

Ik zie trouwens nergens in jouw link dat legerartsen die training ook moeten hebben.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:16:35 #79
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_81727686
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:36 schreef OMG het volgende:

[..]

Mja, dat viel mij ook al op. Maar aan de andere kant zijn er hier redelijk wat mensen met vuurwapens, dus of dat hij ooit een pistool heeft gehad, misschien een geweer heeft of af en toe naar de shooting range werd niet duidelijk gemaakt in het verhaal.
Voor iemand die net 5 dagen z'n pistool had en die dag de eerste keer was dat hij schoot (ook dat werd niet duidelijk (voor mij althans)), schoot hij wel erg netjes.
Ja, hij kan natuurlijk meer ervaring hebben op een andere manier. Maar omdat hij het er met de chief zo nadrukkelijk over had dat ie het pistool pas 5 dagen had uit de supermarkt (behoorlijke aanklacht ook tegen het Amerikaanse wapensysteem, lijkt me) dacht ik 'wow, die kan het goed'. Maar misschien heeft ie heel goed geoefend ofzo. Doet er natuurlijk ook niet heel erg toe.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:17:41 #80
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_81727734
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:15 schreef Tegan het volgende:

[..]

Nou, mijn vader zat jaren in Artsen zonder Grenzen, en nog way dat hij iets van vechten kan. Dus hij kwam gewoon helpen.

Dat is wel iets anders maar ok. Maar ik geloof eigenlijk niet dat hun meevechten, ze blijven gewoon op het kamp totdat ze gewonden kunnen helpen. Mijn zus, Geneeskundestudent, kan ook zo mee als arts op een schip van de Marine, als ze gewoon enkel arts is.

Ik zie trouwens nergens in jouw link dat legerartsen die training ook moeten hebben.
Nee, ik denk inderdaad ook niet dat ze echt meevechten ofzo. Ik denk dat ze een paar basisdingen wel moeten kunnen, voor als ze ooit in the field belanden 9zie ook de flashback van owen, onder vuur enzo).
quote:
Basic Combat Training, or BCT, is a nine-week[11] training period that teaches identical skills for all MOSs (Military Occupational Specialties). This is because the Army believes that no matter the soldier's specialty, they should all be taught the basic skills of combat so they will be ready to properly defend themselves (as well as their fellow soldiers) when and if necessary.
pi_81730305
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:15 schreef Tegan het volgende:

[..]

Artsen zonder grenzen is iets anders dan arts bij het leger.
Om dat te kunnen worden studeer je eerst medicijnen en volg je daarna nog een korte training aan (hier in NL tenminste) de KMA. Zodat je toch een goede basis hebt, je wordt immers uitgezonden naar oorlogsgebieden en niet alle gewonden worden netjes bij jouw hospitaaltje aangeleverd...
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_81733123
Ik moet nog steeds bijna het hele seizoen kijken......
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:01:31 #83
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_81734235
Wat een top aflevering! Eén en al spanning. Geen cliffhanger, maar toch ook weer wel. Tenminste alles wat gebeurt is zal van grote impact zijn op de karakters.
pi_81734948
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:18 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Artsen zonder grenzen is iets anders dan arts bij het leger.
Om dat te kunnen worden studeer je eerst medicijnen en volg je daarna nog een korte training aan (hier in NL tenminste) de KMA. Zodat je toch een goede basis hebt, je wordt immers uitgezonden naar oorlogsgebieden en niet alle gewonden worden netjes bij jouw hospitaaltje aangeleverd...
Dat zei ik ook niet.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:22:56 #85
159909 -Peach
Prunus persica
pi_81735153
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_81735380
Wat een finale! Hoe Reed in het begin zo koelbloedig werd neergeschoten! En dat was nog maar het begin van een gehele reeks.

Ik vond het echt een geweldig finale
I'll throw my apples if you get too close to me.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:35:10 #87
52016 Lyssa
music <3
pi_81735770
Damn! Grey's Anatomy heeft wel een thing voor spectaculaire seasons finales.. zomg
pi_81736353
Nou! Na je dacht dat het niet meer shocking kon dan de finale van s5... WRONG!
Tralalalaaa
pi_81737715
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:35 schreef Lyssa het volgende:
Damn! Grey's Anatomy heeft wel een thing voor spectaculaire seasons finales.. zomg
Inderdaad

Kunnen ze bij Desperate Housewives nog wat van leren, die finale was zo zwakjes!
Feauteaux
pi_81737856
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:07 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Inderdaad

Kunnen ze bij Desperate Housewives nog wat van leren, die finale was zo zwakjes!
Vond de finale van Desperate eigenlijk ook best goed. ABC heeft dit jaar goede finales. Brothers & Sister was ook al zeer goed. Maar Grey's is toch echt de beste
pi_81738158
Deze finale was echt zo vet
Alles is er al over gezegd in dit topic.

Ik ben nog steeds aan het bijkomen
pi_81740435
Jeetje, de actrice die Reed speelt heeft haar dag niet vandaag bij mij! Ik ben nu Heroes op dvd aan het kijken en werd ze net alweer door het hoofd geschoten!
Feauteaux
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:02:09 #93
52016 Lyssa
music <3
pi_81740745
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:55 schreef Catwoman1986 het volgende:
Jeetje, de actrice die Reed speelt heeft haar dag niet vandaag bij mij! Ik ben nu Heroes op dvd aan het kijken en werd ze net alweer door het hoofd geschoten!
Hahah idd, daar gebeurd dat ook, blijkbaar kan ze dat goed vertolken
pi_81740788
Ok, ik ben bij ep 23, op 8:30min: utter shock . En volgens mij wordt het alleen nog maar spannender *gaat snel verder kijken*.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:34:45 #95
139330 TNA
For the stars that shine
  Redactie Frontpage vrijdag 21 mei 2010 @ 22:43:59 #96
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_81743139
Wow. Echt wow. Ik heb nog nooit zo intens naar een finale zitten kijken, dit was echt Epic
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_81744453
Ik denk dat ik aan de hartmedicatie moet, na dit gebeuren.
pi_81745050
Wauw, wat een season finale! Hoe heftig en intens! Damn, ik was echt in shock toen Reed zo neergeknald werd. Die scène waarin Owen binnenkomt terwijl Christina Derek aan het opereren is, omg ik zag het écht niet aankomen dat die shooter daar stond.

Grey's Anatomy, geweldige serie is het toch .
  Redactie Frontpage vrijdag 21 mei 2010 @ 23:25:11 #99
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_81745103
Ik wist dat er íets was, maar ik dacht dat Derek dood zou zijn ofzo
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_81745192
Zal grey's anatomy dit ooit nog overtreffen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')