Ook niet een beetje, als legerarts?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:15 schreef Tegan het volgende:
Owen was een arts daar, die heeft echt geen gevechtstraining gehad...
Nou, mijn vader zat jaren in Artsen zonder Grenzen, en nog way dat hij iets van vechten kan. Dus hij kwam gewoon helpen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ook niet een beetje, als legerarts?
Ah, even opgezocht, wel allemaal basic combat training. Toch iets i.i.g. http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Army_Basic_Training
Ja, hij kan natuurlijk meer ervaring hebben op een andere manier. Maar omdat hij het er met de chief zo nadrukkelijk over had dat ie het pistool pas 5 dagen had uit de supermarkt (behoorlijke aanklacht ook tegen het Amerikaanse wapensysteem, lijkt me) dacht ik 'wow, die kan het goed'. Maar misschien heeft ie heel goed geoefend ofzo. Doet er natuurlijk ook niet heel erg toe.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:36 schreef OMG het volgende:
[..]
Mja, dat viel mij ook al op. Maar aan de andere kant zijn er hier redelijk wat mensen met vuurwapens, dus of dat hij ooit een pistool heeft gehad, misschien een geweer heeft of af en toe naar de shooting range werd niet duidelijk gemaakt in het verhaal.
Voor iemand die net 5 dagen z'n pistool had en die dag de eerste keer was dat hij schoot (ook dat werd niet duidelijk (voor mij althans)), schoot hij wel erg netjes.
Nee, ik denk inderdaad ook niet dat ze echt meevechten ofzo. Ik denk dat ze een paar basisdingen wel moeten kunnen, voor als ze ooit in the field belanden 9zie ook de flashback van owen, onder vuur enzo).quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:15 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nou, mijn vader zat jaren in Artsen zonder Grenzen, en nog way dat hij iets van vechten kan. Dus hij kwam gewoon helpen.
Dat is wel iets anders maar ok. Maar ik geloof eigenlijk niet dat hun meevechten, ze blijven gewoon op het kamp totdat ze gewonden kunnen helpen. Mijn zus, Geneeskundestudent, kan ook zo mee als arts op een schip van de Marine, als ze gewoon enkel arts is.
Ik zie trouwens nergens in jouw link dat legerartsen die training ook moeten hebben.
quote:Basic Combat Training, or BCT, is a nine-week[11] training period that teaches identical skills for all MOSs (Military Occupational Specialties). This is because the Army believes that no matter the soldier's specialty, they should all be taught the basic skills of combat so they will be ready to properly defend themselves (as well as their fellow soldiers) when and if necessary.
Artsen zonder grenzen is iets anders dan arts bij het leger.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:15 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nou, mijn vader zat jaren in Artsen zonder Grenzen, en nog way dat hij iets van vechten kan. Dus hij kwam gewoon helpen.
Dat is wel iets anders maar ok. Maar ik geloof eigenlijk niet dat hun meevechten, ze blijven gewoon op het kamp totdat ze gewonden kunnen helpen. Mijn zus, Geneeskundestudent, kan ook zo mee als arts op een schip van de Marine, als ze gewoon enkel arts is.
Ik zie trouwens nergens in jouw link dat legerartsen die training ook moeten hebben.
Dat zei ik ook niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:18 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Artsen zonder grenzen is iets anders dan arts bij het leger.
Om dat te kunnen worden studeer je eerst medicijnen en volg je daarna nog een korte training aan (hier in NL tenminste) de KMA. Zodat je toch een goede basis hebt, je wordt immers uitgezonden naar oorlogsgebieden en niet alle gewonden worden netjes bij jouw hospitaaltje aangeleverd...
Inderdaadquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:35 schreef Lyssa het volgende:
Damn! Grey's Anatomy heeft wel een thing voor spectaculaire seasons finales.. zomg
Vond de finale van Desperate eigenlijk ook best goed. ABC heeft dit jaar goede finales. Brothers & Sister was ook al zeer goed. Maar Grey's is toch echt de bestequote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:07 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Inderdaad
Kunnen ze bij Desperate Housewives nog wat van leren, die finale was zo zwakjes!
Hahah idd, daar gebeurd dat ook, blijkbaar kan ze dat goed vertolkenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:55 schreef Catwoman1986 het volgende:
Jeetje, de actrice die Reed speelt heeft haar dag niet vandaag bij mij! Ik ben nu Heroes op dvd aan het kijken en werd ze net alweer door het hoofd geschoten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |