quote:Geyl, maar gillend duur, J.
Professionele architectuurfotografen hebben ze uiteraard wel.
Maar dat kan zo'n tilt&shift toch fixen?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Teveel fisheye is trouwens ook weer niet goed, krijg je teveel "verlopend" perspectief.
Sorry jung, dit gaat je gewoon een beetje boven de pet.quote:
Ja hallo best een leuke collectie glas!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:43 schreef NJ het volgende:
Ik ben ook om. Zodra de belastingteruggave binnen is ga ik ook voor de 50D.
Wat lenzen betreft zit ik momenteel wel goed.
50 F1.8
24-70 F2.8L
70-200 F4L
En de Speedlite 430X
Alleen zo'n 10-22 zou ik nog willen, maar hoe vaak ga ik die daadwerkelijk gebruiken?
Ik zat even over die tilt & shift te kwijlen.quote:
En jullie je allemaal maar afvragen waarom ik zo graag studeer.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:43 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ja hallo best een leuke collectie glas!. Wist ik niet!
.
Ja. Ik was in januari in Brazilië op zo'n mooi tropisch eiland en als je dan een beetje natuur op de foto wil zetten dan is 24mm echt veel te veel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:44 schreef KingOfMars het volgende:
Mis jij niks onder de 24mm NJ? Ik schiet best veel op de 18mm van mijn kitlens nu.
De D90 dus.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
even slijmen bijzodat hij er aan mee gaat betalen
dan kan 't wellicht toch wat duurder, die body en richting de 700 euro gaan
![]()
Dan toch de 10-22quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:45 schreef NJ het volgende:
[..]
Ja. Ik was in januari in Brazilië op zo'n mooi tropisch eiland en als je dan een beetje natuur op de foto wil zetten dan is 24mm echt veel te veel.
Ja, deels (dacht ik). Gaat ook meer op met een "gewone" lens voor architectuurfoto's van exterieurs. Dan wil je wel enigszins groothoek, om het gebouw in zijn geheel erop te kunnen krijgen. Maar ook weer niet teveel, want dan kloppen de verhoudingen te weinig.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:42 schreef KingOfMars het volgende:
Maar dat kan zo'n tilt&shift toch fixen?
Whehe, cool. Kun je lekker bizarre foto's mee maken inderdaad.quote:Ik heb geloof ik wel eens een 8mm gehad. Zo'n russische lens, helemaal handmatig enzo. Niks geen AF en metering. Wel bizar beeld, zelfs op cropfactor cams.
Inderdaad. Het is echt een briljante lens.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:46 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dan toch de 10-22.
En dem, écht een leuke collectie!. Die 24-70L....
.
Ik had dus (ooit) samen met de 30D de 17-40L. En je kunt exact zien waar die L voor staat. Precies wat jij zegt: kleuren, contrast, scherpte. Fenomenaal.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:48 schreef NJ het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is echt een briljante lens.
Nou ben ik natuurlijk absoluut niet goed en zijn al die rooie randjes vooral gekocht om het totale gebrek aan talent te verbloemen, maar af en toe komt er een foto uit die lens rollen dat je echt staat te kijken van de kleuren, het contrast, de scherpte. Niet normaal meer.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:48 schreef KingOfMars het volgende:
Hey maar NJ, als die 70-200 ooit eens weggaat omdat je toch de IS versie gaat kopen hoor ik het wel he..
Net als keukens, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
en hij kwam al met een goede suggestie: camera's zijn in Duitsland vaak net iets goedkoper
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:49 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik had dus (ooit) samen met de 30D de 17-40L. En je kunt exact zien waar die L voor staat. Precies wat jij zegt: kleuren, contrast, scherpte. Fenomenaal.
Tuurlijk wil je die. Echt!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:51 schreef NJ het volgende:
[..].
Dat zou inderdaad de enige zijn die ik nog zou kunnen upgraden. Maar IS zou niet zoveel uitmaken, maar een upgrade naar 2.8 wel. Af en toe is hij toch niet lichtsterk genoeg.
Die JK heeft er verstand van.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wow, die kleuren! Al vind ik de foto zelf niet zo bijzonder.
Eerst maar eens kijken hoe het gaat met een 50D.quote:
Yups. Ik ben ook erg benieuwd. Alhoewel ik van de 450D afkom en het moet doen met een schamele 17-85mm IS USM.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:00 schreef NJ het volgende:
[..]
Eerst maar eens kijken hoe het gaat met een 50D.
Want dat gaat natuurlijk al een verbetering worden ten opzichte van de 350D. Beter AF, meer ISO, minder ruis.
Nee, ook die 17-85 erbij dus. Want m'n 450D gaat (maandag al) de deur uit incl. kitlens. En ik kan die 50D samen met die lens voor een echt leuke prijs kopen, los wordt het al minder interessant. Die 17-85 wordt een tussenstap op weg naar een wat lichtsterkere standaardzoom.quote:
Kamera Express verkoopt de D90 body voor 629 (maar is niet op voorraad zie ik nu).quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
http://www2.saturn.de/webapp/wcs/stores/servlet/main?langId=-3&storeId=18667&catalogId=20131&productId=1535693&categoryId=98221&parentCategory=98220&topCategory=98208&ok=T_PRODUCTS&uk=proddetail&sort=price
is dit goedkoper dan hier?
CameraTools heeft ook een fysieke winkel (Apeldoorn geloof ik) of anders zoek je gewoon de dichtsbijzijnde MediaMarkt op om 'm te kunnen betasten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:16 schreef motorbloempje het volgende:
da's wel netjesmaar ik wil 'm toch eerst echt even in de hand hebben gevoeld, of hij niet veel te zwaar is en zulks
true, maar die link van Tweakers net, met die voor 619 in Beuningen, is dichterbijquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:18 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
CameraTools heeft ook een fysieke winkel (Apeldoorn geloof ik) of anders zoek je gewoon de dichtsbijzijnde MediaMarkt op om 'm te kunnen betasten.
Ja bizar he.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:17 schreef motorbloempje het volgende:nou, als mijn
meebetaalt deze maar kopen
http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?products_id=15182!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |