Oftewel, het lucht op.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:50 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb trouwens een schitterende review hierover gevonden:
[..]
Conclusie: affect-regulatie (het verbeteren van een negatieve stemming of het kalmeren van een opgewonden stemming) is de belangrijkste reden. Verder wordt zelfbeschadiging vaak als zelf-straf gebruikt. De andere redenen zijn veel minder voorkomend.
Goh we hebben een kennerquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:17 schreef fratsman het volgende:
Hierom;
[ afbeelding ]
Aanstellerige emo's die doen alsof ze het o zo zwaar hebben, en o zo veel hebben meegemaakt.Ga naar een dokter, of zoek een vertrouwenspersoon als je het niet ziet zitten, maar vestig niet op zo'' n foute wijze de aandacht op jezelf.
Oh ja, die littekens gaan ook niet 1-2-3 weg.
Hij is eerder een aandachts hoer met z'n reactiesquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Goh we hebben een kennerWaarom denk je dat ze die littekens en wonden proberen te verbergen? Als ze aandacht zouden willen vragen ermee zouden ze ze wel laten zien aan iedereen denk je niet?
Blijkbaar niet hé anders zouden ze dat wel doen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:21 schreef Yoewie het volgende:
uiting van innerlijke pijn/stress/angst enz. kan toch ook wel d.m.v. een goed gesprek of een eind gaan rennen of gaan boksen of lekker in de bossen te gaan schreeuwen?
Nee, you're right.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:22 schreef SolidasRock het volgende:
Bij het snijden komt toch endorfine vrij, het is dus verslavend om te snijden in je armen. Niemand heeft het daarover? Heb ik het nou fout of zo?
quote:Mensen die automutileren kunnen hier moeilijk mee stoppen. Bij het pijnigen van het eigen lichaam komt het verslavende hormoon endorfine vrij. Endorfine is een natuurlijke pijnstiller maar kan ook zorgen voor een gevoel van geluk of euforie. De gewoonte om te automutileren ontstaat vaak geleidelijk en is moeilijk te doorbreken
Neequote:Op donderdag 20 mei 2010 22:22 schreef SolidasRock het volgende:
Bij het snijden komt toch endorfine vrij, het is dus verslavend om te snijden in je armen. Niemand heeft het daarover? Heb ik het nou fout of zo?
Je kunt je altijd afvragen waarom mensen hiervoor kiezen als er zoveel andere dingen lijken te zijn dat kunnen werken, ik weet het antwoord ook niet, helaas. Ik denk dat het gewoon te maken heeft met dat je erg met jezelf in de knoop zit, het afreageren in de natuur is dan niet genoeg.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:21 schreef Yoewie het volgende:
uiting van innerlijke pijn/stress/angst enz. kan toch ook wel d.m.v. een goed gesprek of een eind gaan rennen of gaan boksen of lekker in de bossen te gaan schreeuwen?
Dat is in de literatuur voor zover ik weet niet een belangrijke factor.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:22 schreef SolidasRock het volgende:
Voor iedereen werken andere oplossingen natuurlijk het beste. Het is alleen jammer dat voor hun deze oplossing het beste helpt, want die littekens gaan ook niet zomaar meer weg waardoor je er nog vaak aan herinnert wordt ook lijkt me.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:21 schreef Yoewie het volgende:
Kijk uit wat je zegt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:25 schreef macondo het volgende:
Waarom mensen het doen is niet echt voer voor discussie. Maar waarom vooral (alleen?) vrouwen zich snijden - dat is andere koek. Zou het kunnen zijn dat vrouwen gewoon labieler zijn?
Absoluut nietquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:26 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Puberaal misschien?
In de war zijnde hormonen en niet weten hoe om te gaan met frustratie en tegenslag?
Volgens mij doen niet alleen pubers/jongeren dat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:26 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Puberaal misschien?
In de war zijnde hormonen en niet weten hoe om te gaan met frustratie en tegenslag?
voor andere geld dat dus blijkaar nietquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:27 schreef fratsman het volgende:
[..]
Kijk uit wat je zegt.
Ik vind het een verknipte manier van aandacht vragen. Dat is mijn mening, maar daar zijn de dames hier niet van gediend, ook niet als ik (en anderen met mij) aangeef dat er genoeg andere oplossingen zijn als je met jezelf in de knoop zit. Jezelf zitten snijden is dat in ieder geval niet.
Ik kan me voorstellen dat het lastig te begrijpen is, maar om aandacht vragen gaat het zeker niet. Misschien zijn er wat die het daarom doen, maar de meesten proberen daarmee toch echt andere pijn even te vergeten/verdrukken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:27 schreef fratsman het volgende:
[..]
Kijk uit wat je zegt.
Ik vind het een verknipte manier van aandacht vragen. Dat is mijn mening, maar daar zijn de dames hier niet van gediend, ook niet als ik (en anderen met mij) aangeef dat er genoeg andere oplossingen zijn als je met jezelf in de knoop zit. Jezelf zitten snijden is dat in ieder geval niet.
Ik vergiste me. Het is niet zo simpel als je zegt, maar het is wel duidelijk dat het proopiomelanocortine-systeem een rol speelt bij zelfbeschadigend gedrag. De vraag is natuurlijk wat de oorzaak en wat het gevolg is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:22 schreef SolidasRock het volgende:
Of mannen uiten het op een andere manier? Zou ook nog kunnen. Misschien op een meer agressieve manier ofzo?quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:25 schreef macondo het volgende:
Waarom mensen het doen is niet echt voer voor discussie. Maar waarom vooral (alleen?) vrouwen zich snijden - dat is andere koek. Zou het kunnen zijn dat vrouwen gewoon labieler zijn?
Zeker niet nee, maar bij 'ouderen' komt het vaker voor bij mensen die sowieso niet echt helder zijn, terwijl die pubers dat wel zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Volgens mij doen niet alleen pubers/jongeren dat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |