abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:20:53 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81695937
We zijn door het 200 daags MA gebroken, dus allerlei TA huilies moeten nu verkopen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:21:05 #27
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81695953
tvp
Bedankt Hans.
pi_81696227
DEN HAAG (AFN) - De Tweede Kamer wil dat er een verbod komt op bepaalde speculatieve transacties, net zoals in Duitsland.

Dat bleek donderdagavond tijdens stemmingen op de laatste vergaderdag van de Kamer voor de landelijke verkiezingen op 9 juni. In Duitsland werd eerder deze week een verbod ingesteld op speculatieve transacties met behulp van kredietverzekeringen op staatsobligaties. Ook het verkopen van aandelen in grote financiele instellingen zonder deze te bezitten werd verboden.

SP en PvdA kregen donderdag steun voor hun voorstel het kabinet te vragen dezelfde maatregelen voor te bereiden in Nederland.

pi_81696292
Wanhopig proberen ze het te redden.. maar het zal niet lukken
pi_81696395
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:25 schreef BattleCow het volgende:
DEN HAAG (AFN) - De Tweede Kamer wil dat er een verbod komt op bepaalde speculatieve transacties, net zoals in Duitsland.

Als dit gebeurd zit ik in engeland
De kamer gelijk nadat Duitsland het verbod instelde dat dit niet in Nederland zou gebeuren
Winners never quit,quitters never win
pi_81696447
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:01 schreef Arcee het volgende:
S&P sluit op 0.01 na op een day-low van 1071.59 en bijna -3.9%. Toch wel weer fors.
Op basis van mijn technische analyse indicator die capitulatie meet is vandaag capitulatie. Hetzelfde gebeurde in maart 2009. Let op dit betekent niet dat we niet lager kunnen, dat gebeurde toen namelijk ook. Maar uiteindelijk kreeg je wel een grote short squeeze.
pi_81696489
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:28 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Op basis van mijn technische analyse indicator die capitulatie meet is vandaag capitulatie. Hetzelfde gebeurde in maart 2009. Let op dit betekent niet dat we niet lager kunnen, dat gebeurde toen namelijk ook. Maar uiteindelijk kreeg je wel een grote short squeeze.
Welke indicator gebruik je daar voor?
pi_81696735
Persoonlijk verwacht ik nog een rebounce.. maar gezien de sterke daling, en de stijgende euro van vandaag is het onwaarschijnlijk dat wat vorige week gebeurde, maandag zich herhaalt.
pi_81697612
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op de eerste plaats vind ik die hele speculatie rond de euro overdreven. Wij hebben juist vele sterkere regelgeving dan de VS, we kunnen niet zomaar bijdrukken of ongelimiteerd uitgeven. Bovendien hebben we als eurozone een handelsoverschot ipv een gigantisch tekort. Dat zou allemaal eerder als een sterkte voor de euro dan als een zwakte moeten gelden.
Daar staat tegenover dat de dollar een meer belangrijke wereldmunt is. Commodities worden vaak in dollars betaald (ook door niet amerikaanse kopers). Daarnaast probeert een aantal landen de wisselkoers van de eigen munt constant te houden tegen de USD. Bijvoorbeeld China koopt continu dollars om de stijging van de Yuan te voorkomen. Een paar landen in midden-amerika gebruiken zelfs de USD als nationale munteenheid.

De bovenstaande oorzaken leveren, naar mijn inschatting, een veel grotere vraag naar dollars dan het handelsoverschot van Europa extra vraag naar euro's genereert. De USD krijg je niet zomaar kapot, zo gemakkelijk als Willem Middelkoop dat suggereert. Als de wereld overgaat op een andere wereldmunt (SDR's van het IMF of iets totaal nieuws) dan wordt het wel tijd om de val van de USD in te schatten.
pi_81699027
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:29 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Welke indicator gebruik je daar voor?
ik gebruik de capitulatie indicator, en de vix is ook hoog. Maar zoals we gezien hebben technische analyse is feilbaar vooral wanneer volatiliteit zo hoog is trouwens de indicator zegt volgens mij meer over de korte termijn dan de lange termijn. de indicator had in october 2008 hetzelfde en dat was duidelijk niet de bodem.
pi_81699085
Merkel heeft inderdaad haar eigen goal het stadion uitgeschopt (KdK)

Is ze hier op uit?

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_81700816
Volgens de Coppockindicator rouwen beleggers gemiddeld tussen de 11 en 14 maanden na een grote beursdip. Wat wil het toeval nu, exact 14 maanden na de crash in maart 2009 geeft de curve vandaag een verkoopsignaal weer..

Ik vond dit wel komisch genoeg om het met jullie te delen!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_81700925
Die coppock had vorig jaar wel een goed voorspellend vermogen. Bron?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_81701210
Morgen stemming in duitsland over noodplan. Als er nee wordt gestemt dan verwacht ik een crash.
pi_81701690
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:48 schreef fedsingularity het volgende:
Die coppock had vorig jaar wel een goed voorspellend vermogen. Bron?
Opzich heeft de coppock geen shortsignalen maar ik ga daar voor het gemak wel van uit. Die voorspelling vorig jaar was inderdaad goed. Bron is eigen data.

edit:

Greece
pi_81701762
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:56 schreef BattleCow het volgende:
Morgen stemming in duitsland over noodplan. Als er nee wordt gestemt dan verwacht ik een crash.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. De zoektocht naar bargains kan iig. al weer zo langzamer hand beginnen. 8 Aandelen op de S&P500 noteerden al weer 52-week lows. De overal trend zal nog wel een poos flink negatief zijn met een aantal ferme sprongen omhoog door de EU en het coveren van shorts.

Al met al natuurlijk een bizar slechte situatie waar we ons nu in bevinden. De arbeidsmarkt is nog niet eens aangetrokken en de volgende dip kan al weer beginnen. Ook niet bepaald aantrekkelijk voor studenten die een baan zoeken in de financiële sector.

Ik blijf iig. weg van veel asset classes. En ben veel bezig met Market Profile laatste dagen. Misschien voor de technische analytici hier interessant om er eens een kijkje in te nemen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81701842
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:08 schreef Mendeljev het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat lijkt verdacht veel op de MA 200. Die onlangs ook gebroken is en ook rondom vorig jaar doorbroken werd op de amerikaanse markt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_81701927
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat lijkt verdacht veel op de MA 200. Die onlangs ook gebroken is en ook rondom vorig jaar doorbroken werd op de amerikaanse markt.
Het is ook het gemiddelde van de ROC11 en ROC14. Beide hebben een momentum die zwaarder is dan de MA200. Hoe meer momentum hoe meer alles op elkaar gaat lijken natuurlijk

ROC's zijn op maandkoersen btw
Greece
pi_81702158
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:15 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het is ook het gemiddelde van de ROC11 en ROC14. Beide hebben een momentum die zwaarder is dan de MA200. Hoe meer momentum hoe meer alles op elkaar gaat lijken natuurlijk

ROC's zijn op maandkoersen btw
Volgens mij is die coppock indicator op meerdere asset classes toe te passen. Ben daar niet helemaal zeker van (dat je hem automatisch kan toepassen, handmatig kan natuurlijk altijd) maar volgens mij zat hij tussen de BB indicators.

Ik hou persoonlijk niet zo van indicators die niet veel koop/sell orders laten zien. Geeft een vertekend beeld.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:32:28 #45
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_81702407
tvp
The more debt, the better
pi_81702435
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Volgens mij is die coppock indicator op meerdere asset classes toe te passen. Ben daar niet helemaal zeker van (dat je hem automatisch kan toepassen, handmatig kan natuurlijk altijd) maar volgens mij zat hij tussen de BB indicators.

Ik hou persoonlijk niet zo van indicators die niet veel koop/sell orders laten zien. Geeft een vertekend beeld.
Meer momentum haalt wel de ruis uit de markten (koersen zijn gewoon grotendeels ruis).

Als extreem voorbeeld neem ik dan de MA2600 (of MA120) die SeLang toepast op basis van zijn Shillercharts. Dat is ook gewoon bedoeld om de ruis en businesscycle te filteren en het werkt ook.

Meer trades is niet altijd beter alhoewel het wel mijn voorkeur heeft voor reguliere strategieen. De winstgevendheid is namelijk beter bij te houden. Voorhetzelfde geld zit je jaren short in een bullmarket.
Greece
pi_81702618
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:33 schreef Mendeljev het volgende:
Meer trades is niet altijd beter alhoewel het wel mijn voorkeur heeft voor reguliere strategieen. De winstgevendheid is namelijk beter bij te houden. Voorhetzelfde geld zit je jaren short in een bullmarket.
Strategieën met weinig samples gaan vaak regelrecht de prullenbak in.
pi_81702682
Zo, ga me nest in.. ben benieuwd naar de markten in het oosten morgenochtend
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:43:22 #49
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_81702719
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:42 schreef BattleCow het volgende:

Zo, ga me nest in.. ben benieuwd naar de markten in het oosten morgenochtend
Tokyo lijkt onder de 10.000 puntengrens te openen en niet zo'n beetje ook
The more debt, the better
pi_81702786