abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84144173
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 18:36 schreef Gamesua het volgende:
Hoe ga ik ermee om dat ik haar misschien meer mis dan zij mij?

Mijn vriendin (nu dus ruim 3,5 maand - vorige keer was ruim 3 maand ipv 3.5 ) is al twee weken in Bulgarije en ze had haar familie dus een half jaar niet gezien. Ze heeft het daar zeer naar haar zin, zeker omdat ze heel veel van haar thuisland houdt. We skypen bijna elke nacht en dat is echt heel goed voor mij en ook voor haar. Maar ik heb het gevoel dat het voor haar veel gemakkelijker is. Zij heeft daar meer afleiding (dingen die ze lang niet heeft gedaan), ik zit hier gewoon thuis en zij is blijkbaar al eerder in een lange-afstandssituatie geweest, ik niet.

Ik denk nog steeds de hele tijd aan haar, terwijl het al twee weken geleden is, en constant zijn er gedachtes over haar, over toen ze nog hier was, over problemen etc. etc. en wanneer we praten ben ik vooral degene die door laat schemeren hoe moeilijk ik het heb.

Zij heeft me een paar keer al verteld dat ze, ook al zegt ze het niet vaak, de hele tijd aan me denkt en me mist. En ik ben gerustgesteld hierop en ik vertrouw haar ook. Maar ik weet niet goed hoe ik ermee moet omgaan dat het lijkt alsof ik de enige ben die er echt onder lijdt. Daarnaast probeer ik mezelf zo veel mogelijk terug te houden met dit aan haar laten blijken want ik wil niet dat het overkomt alsof ik nu een levenloze stalker.

Met dat laatste bedoel ik ook: ik wil mezelf niet teveel opdringen aan haar. Ik heb wil haar vaak SMSen en vaak met haar skypen of facebooken (zit er meerdere malen per dag toch achter) maar zij wil juist niet gebonden zijn aan de PC (dat zit ze toch in NL de hele tijd dus ze wil wat anders) en mobiel contact is duur dus er komt niet altijd een SMS terug (dat wacht dan tot de avond-skype) - haar financien zijn ook niet onbeperkt. Ik heb nu het gevoel dat dit allemaal averechts werkt en ik vroeg me af of iemand daar een mening over heeft.

Heeft iemand een idee?
Je geeft zelf het antwoord al:
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 18:36 schreef Gamesua het volgende:

ik wil mezelf niet teveel opdringen aan haar.
Iedereen heeft een andere behoefte aan de hoeveelheid contact. Zoals je zelf zegt: zij heeft meer afleiding daar in Bulgarije. En je geeft ook al aan waarom je soms even niets van haar hoort (financiën), dus dat zit allemaal wel snor. Geniet van de momenten dat je elkaar spreekt, en is één van beide een tijdje druk, zoek dan afleiding ipv te kniezen Succes.
pi_84144299
Overigens, minder goed nieuws: ik kreeg gisteren de telefoonrekening van juni (toen mijn nog in Rusland verbleef): ¤177! (En ik ben student.) Blijkt dat ik een tijdlang >¤1 per minuut heb betaald. Godverdegodver. Het waren leuke telefoontjes, maar dit is niet leuk
pi_84144587
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:53 schreef VonHinten het volgende:
Overigens, minder goed nieuws: ik kreeg gisteren de telefoonrekening van juni (toen mijn nog in Rusland verbleef): ¤177! (En ik ben student.) Blijkt dat ik een tijdlang >¤1 per minuut heb betaald. Godverdegodver. Het waren leuke telefoontjes, maar dit is niet leuk
Haha, ik zweer alleen nog bij Skype. Ik herinner mijn eerste rekening nog: bijna 300 euro!! Je praat ook heel makkelijk een uur, terwijl je voor je gevoel net 10 minuten aan het praten bent. Met skype geen probleem!
pi_84144643
Precies, Skype is hierin wel ideaal
Ik denk dat ik anders ook wel flinke telefoonrekeningen binnen zou krijgen
pi_84144692
Ik heb vaak en lang geskyped met haar toen ze nog in Sint-Petersburg zat. Ze ging echter nog bij familie op bezoek in een andere stad en daar had ze geen internet. Hence.. Maar blijft kut.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:17:27 #181
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_84145216
Mijn record qua telefoonrekening is 89 euro. Ook niet niks natuurlijk, maar 177 euro is toch net een stapje hoger Wel vervelend ja, zekers als student zijnde.

Nog 2 kleine weekjes en dan zie ik haar weer Eindelijk 10 daagjes bij elkaar zonder al te veel aan onze hoofden te hebben. Kijk er erg naar uit!
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:44:37 #182
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84146486
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:53 schreef VonHinten het volgende:
Ik heb 2 maanden achter elkaar een rekening van ruim 300 euro gehad Ik had hetzelfde abbo afgesloten als eerst, maar nu zat ineens bellen/smsen naar het buitenland er niet meer bij Kwam er dus ook na 2 maanden pas achter omdat de rekeningen voorheen nooit meer dan de standaard 30 euro waren en ik er verder niet naar keek. Dan zijn de gesprekken dat toch net even niet meer waard geweest
(ben trouwens ook student, maar ik denk dat 300 euro x 2 maanden ook voor werkende mensen veel geld zou zijn )
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:01:35 #183
187510 IrCute
Americunt
pi_84150564
Ik ga over 31 dagen weer naar mijn vriendje in amerika, waar ik 2 maanden zal blijven Heb hem nu sinds januari niet meer gezien en het was ook een maandje uit, maar nu is alles weer goed
pi_84150825
Over 4 dagen zie ik haar weer. Ben blij dat we elkaar dan weer ontmoeten zodat we ff allerlei dingen goed kunnen bespreken, want dat is volgens ons beide wel nodig. Zie er in ieder geval erg naar uit om d'r dinsdagmorgen tussen 10:30 en 11:00 op Schiphol te mogen aantreffen
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_84158455
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:50 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Je geeft zelf het antwoord al:
[..]

Iedereen heeft een andere behoefte aan de hoeveelheid contact. Zoals je zelf zegt: zij heeft meer afleiding daar in Bulgarije. En je geeft ook al aan waarom je soms even niets van haar hoort (financiën), dus dat zit allemaal wel snor. Geniet van de momenten dat je elkaar spreekt, en is één van beide een tijdje druk, zoek dan afleiding ipv te kniezen Succes.
Zoals mijn post ook laat zien begrijp ik alles ook en ik doe er ook alles aan om het voor haar niet onaangenaam te maken.

Maar voor mezelf, hoe ga ik ermee om? Meestal heb ik overdag wel wat te doen, maar 's avonds bijvoorbeeld zit ik meesetal de hele tijd te niksen. Soms spreek ik af met vrienden maar die zijn ook voor het grootste deel op vakantie of ietwat ver in NL. Anders zit ik te FoK!ken, Facebooken, PS3en etc. Dit helpt kortstondig maar ik raak er snel van verveeld en dan zit ik daar weer in mijn eentje. Kwalitatief afleiding zoeken is moeilijk
pi_84164687
@Gamesua,

Lijkt me inderdaad erg vervelend. Als de behoefte in contact verschilt.

Ik herken hetzelfde wel een klein beetje. Soms heb ik even een minder moment, dat je gewoon weer even enorm baalt dat je niet bij elkaar bent. Terwijl zij op dat moment goed in haar vel zit. Zelfde andersom gebeurt ook net zo goed, dat ik helemaal positief ben want alles komt goed, terwijl zij net een mindere dag heeft.

Tja, ik weet niet hoe lang het duurt tot wanneer je elkaar weer ziet, maar ik denk dat de volgende dingen helpen voor mij:

- De tijd loopt altijd door en gaat nooit terug, dus de volgende meeting komt hoe dan ook altijd dichterbij waardoor het beter en beter wordt.

- Skype, sms'jes etc., heel belangrijk, maar je kan moeilijk alleen maar gaan zitten skypen in de tussenperiode. Dus gebruik de tijd om aan zaken te werken! Werk, contact met vrienden, nieuwe ideeën, nieuwe meetings plannen, etc. Een vliegticket boeken voor de volgende meeting bijv. geeft mij erg veel voldoening. Zorgen dat alles geregeld is, vervolgens kan je op skype een beetje gaan plannen met je vriendin hoe & wat.

- Ga niet bij de pakken neerzitten! Ik kan me persoonlijk helemaal opvreten. Ik kan foto's gaan kijken, herinneringen ophalen, etc. maar ik probeer dat een beetje te vermijden. Dat bewaar ik voor skype, dan kunnen we dat samen doen, maar als ik alleen ben dan concentreer ik me liever op de praktische zaken.

- Doe sociaal met vrienden, familie... Door het leven gaan als een einzelganger maakt het alleen maar moeilijker. Hoewel ik soms (vooral vlak na een meeting) nooit zoveel zin heb om gelijk weer te gaan stappen met vrienden etc, is het toch wel slim om dat op te pakken.

- And last but not least: als je bovenstaande tips allemaal volgt (of zoveel mogelijk ) dan heb je op skype ook nog wat interessants te vertellen aan je vriendin! Ik vind het altijd erg leuk om te horen wat ze in het weekend gedaan heeft etc., vice versa voor haar.

Je moet het samen leuk en dragelijk maken. Klinkt makkelijk, is het niet, maar ik denk dat je met bovenstaande tips een eind kan komen.
pi_84183562
Verschil in contactbehoefte. Omg wat klinkt me dat bekend in de oren. Alleen ben ik degene die er enorm veel last van ondervind. Ik wil juist de hele tijd met haar in contact blijven en het liefst elke dag helemaal te horen krijgen wat ze allemaal heeft gedaan.
Ik merkte (en naderhand zei ze) dat ze geen behoefte heeft om zoveel contact te hebben en dat slaat bij mij in als een bom wist niet dat meer mensen hier last van hadden.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:07:04 #188
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84183713
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Verschil in contactbehoefte. Omg wat klinkt me dat bekend in de oren. Alleen ben ik degene die er enorm veel last van ondervind. Ik wil juist de hele tijd met haar in contact blijven en het liefst elke dag helemaal te horen krijgen wat ze allemaal heeft gedaan.
Ik merkte (en naderhand zei ze) dat ze geen behoefte heeft om zoveel contact te hebben en dat slaat bij mij in als een bom wist niet dat meer mensen hier last van hadden.
Is natuurlijk ook (helaas) logisch. Degene die weg is doet veel nieuwe indrukken op en is zoveel bezig met nieuwe dingen dat ze minder die behoefte hebben aan contact dan de thuisblijver, voor wie er ineens een gat valt in zijn/haar dagelijkse leven.
pi_84184074
Ik heb er gelukkig geen last van, soms een heel klein beetje. Het klinkt misschien stom, maar in principe hebben wij onze vaste skype momenten (en SMS eigenlijk ook, bij ons betekent gaan slapen dat je een lief sms'je stuurt waarin je laat weten dat alles goed is). Hier zijn we heel nauwkeurig op zo dat we ons geen zorgen hoeven te maken.

In voorgaande relaties (maximale distance 20km ) was het contact altijd spontaan en kwam het zomaar voor dat je even 2 dagen geen contact had. Nu op 2500km afstand heb ik veel meer behoefte om constant te weten dat alles goed is, maar zoals ik al aangaf is dat gelukkig wederzijds en daarom levert het geen frictie tussen ons op.

De tijd loopt gelukkig altijd door... Als het goed is lig ik nu (over 7 weken) bij m'n vriendinnetje in bed, die 2500km verderop!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:29:07 #190
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84184497
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:17 schreef Alec690 het volgende:
Ik heb er gelukkig geen last van, soms een heel klein beetje. Het klinkt misschien stom, maar in principe hebben wij onze vaste skype momenten (en SMS eigenlijk ook, bij ons betekent gaan slapen dat je een lief sms'je stuurt waarin je laat weten dat alles goed is). Hier zijn we heel nauwkeurig op zo dat we ons geen zorgen hoeven te maken.

In voorgaande relaties (maximale distance 20km ) was het contact altijd spontaan en kwam het zomaar voor dat je even 2 dagen geen contact had. Nu op 2500km afstand heb ik veel meer behoefte om constant te weten dat alles goed is, maar zoals ik al aangaf is dat gelukkig wederzijds en daarom levert het geen frictie tussen ons op.
Grappig dat je dat zegt, dat doen wij eigenlijk ook altijd. Meestal spreken we elkaar nog wel even op msn of skype voor het slapen maar als hij bijvoorbeeld laat uit gaat o.i.d. niet, en dan wordt het een smsje wanneer hij weer thuis is.
Het stomme is dat ik me ook inderdaad meer/sneller zorgen maak als we ver weg van elkaar zijn dan dichtbij. Waarschijnlijk omdat ik niet even langs kan gaan om te kijken of alles goed is als ik niks meer hoor, en omdat ik weet dat hij daar ook niemand anders heeft die ongerust zou worden als ze bijvoorbeeld een week niks horen. En dan is een smsje als iemand weer thuis is toch wel fijn
pi_84184552
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:17 schreef Alec690 het volgende:
Ja, herkenbaar! Is toch fijn als je minimaal elke avond even een smsje ontvangt en stuurt met hoe je dag was , zo blijf je op de hoogte van elkaar .

Goede tips van je ook in je eerdere post. Inderdaad, het draait er gewoon om dat je zelf ook leuke dingen gaat doen, dan vliegt de tijd voorbij. In het begin heb je nergens zin in, tenminste dat was bij mij het geval, op den duur zul je toch echt moeten en dan denk je 'waarom ben ik twee weken thuis blijven zitten balen' .

Nog 5 dagen en dan zijn we weer 6 dagen samen . Ben ook al op de helft van het totaal (3 maanden onderweg al ).
pi_84194862
Blergh. Sinds donderdagavond dus maar 1 keer 5 minuutjes gepraat op FB en heb ik twee SMSjesvan haar ontvangen. En wanneer ik iets terugstuur komt er geen antwoord op. Gister ook geen good night message. Ik weet dat ze niet veel tijd heeft en ook geen mogelijkheid voor skype op dit moment, maar toch, dit voelt kut. Je zou denken dat een paar SMSjes niet teveel moeite is maar ik heb het gevoel dat elke keer dat ik er een meer stuur dat zij minder het gevoel heeft om wat terug te sturen (ze is een type die niet teveel gepusht wil worden).

Toch wel bedankt voor de tips, ik probeer ze zoveel mogelijk toe te passen maar het helpt niet altijd even veel met sommige gedachtes in mijn achterhoofd.
  zondag 18 juli 2010 @ 13:23:20 #193
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84195882
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:51 schreef Gamesua het volgende:
Blergh. Sinds donderdagavond dus maar 1 keer 5 minuutjes gepraat op FB en heb ik twee SMSjesvan haar ontvangen. En wanneer ik iets terugstuur komt er geen antwoord op. Gister ook geen good night message. Ik weet dat ze niet veel tijd heeft en ook geen mogelijkheid voor skype op dit moment, maar toch, dit voelt kut. Je zou denken dat een paar SMSjes niet teveel moeite is maar ik heb het gevoel dat elke keer dat ik er een meer stuur dat zij minder het gevoel heeft om wat terug te sturen (ze is een type die niet teveel gepusht wil worden).

Toch wel bedankt voor de tips, ik probeer ze zoveel mogelijk toe te passen maar het helpt niet altijd even veel met sommige gedachtes in mijn achterhoofd.
Dat is inderdaad op z'n zachtst gezegd niet leuk... Ik weet verder ook niet wat je nog zou kunnen doen behalve zorgen dat je jezelf een beetje vermaakt, met wat dan ook, zodat je er niet teveel aan hoeft te denken.
  zondag 18 juli 2010 @ 13:39:27 #194
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_84196472
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:51 schreef Gamesua het volgende:

Ik deel je leed, al 3 weken lang... succes en sterkte ermee
Nog 2 dagen wachten voordat we eens een goed gesprek gaan voeren over van alles... Hoop dat het allemaal goedkomt nooit gedacht dat 2 dagen zó enorm lang konden duren.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_84235443
@Neo-Mullen, succes met ophalen morgen en laat maar ff weten hoe alles is gegaan.

@Gamesua, ik zou toch een keer een goed gesprek met haar aangaan op skype. Niet vijandig of iets dergelijks, maar gewoon als volwassen mensen. Die onduidelijkheid en rare signalen zijn op zijn zachts gezegd niet leuk, al helemaal niet op zo'n afstand. Of heb je inmiddels al met haar gepraat?
pi_84236894
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:53 schreef Alec690 het volgende:
@Neo-Mullen, succes met ophalen morgen en laat maar ff weten hoe alles is gegaan.

@Gamesua, ik zou toch een keer een goed gesprek met haar aangaan op skype. Niet vijandig of iets dergelijks, maar gewoon als volwassen mensen. Die onduidelijkheid en rare signalen zijn op zijn zachts gezegd niet leuk, al helemaal niet op zo'n afstand. Of heb je inmiddels al met haar gepraat?
Dankjewel, begin echt knap zenuwachtig te worden... er bestaat namelijk een kans dat 'wij' morgen niet meer bestaat... Ik hoop dat na mijn post over hoe t ging, ik hier nooit meer hoef te posten... wat een hel
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 19 juli 2010 @ 16:13:30 #197
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84238010
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:39 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dankjewel, begin echt knap zenuwachtig te worden... er bestaat namelijk een kans dat 'wij' morgen niet meer bestaat... Ik hoop dat na mijn post over hoe t ging, ik hier nooit meer hoef te posten... wat een hel
Hmm.. Nou in ieder geval succes, en hopelijk veel plezier ook nog
pi_84238071
Uitmaken via skype
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 19 juli 2010 @ 16:16:43 #199
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84238114
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Uitmaken via skype
Even langs gaan is in deze gevallen sowieso niet echt een optie natuurlijk

Maar wie had het over uitmaken via skype dan?
pi_84238210
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Uitmaken via skype
De zoveelste onnozele, nietszeggende opmerking in deze reeks. Krik je postcount aub ergens anders op stumper!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')