Je geeft zelf het antwoord al:quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:36 schreef Gamesua het volgende:
Hoe ga ik ermee om dat ik haar misschien meer mis dan zij mij?
Mijn vriendin (nu dus ruim 3,5 maand - vorige keer was ruim 3 maand ipv 3.5) is al twee weken in Bulgarije en ze had haar familie dus een half jaar niet gezien. Ze heeft het daar zeer naar haar zin, zeker omdat ze heel veel van haar thuisland houdt. We skypen bijna elke nacht en dat is echt heel goed voor mij en ook voor haar. Maar ik heb het gevoel dat het voor haar veel gemakkelijker is. Zij heeft daar meer afleiding (dingen die ze lang niet heeft gedaan), ik zit hier gewoon thuis en zij is blijkbaar al eerder in een lange-afstandssituatie geweest, ik niet.
Ik denk nog steeds de hele tijd aan haar, terwijl het al twee weken geleden is, en constant zijn er gedachtes over haar, over toen ze nog hier was, over problemen etc. etc. en wanneer we praten ben ik vooral degene die door laat schemeren hoe moeilijk ik het heb.
Zij heeft me een paar keer al verteld dat ze, ook al zegt ze het niet vaak, de hele tijd aan me denkt en me mist. En ik ben gerustgesteld hierop en ik vertrouw haar ook. Maar ik weet niet goed hoe ik ermee moet omgaan dat het lijkt alsof ik de enige ben die er echt onder lijdt. Daarnaast probeer ik mezelf zo veel mogelijk terug te houden met dit aan haar laten blijken want ik wil niet dat het overkomt alsof ik nu een levenloze stalker.
Met dat laatste bedoel ik ook: ik wil mezelf niet teveel opdringen aan haar. Ik heb wil haar vaak SMSen en vaak met haar skypen of facebooken (zit er meerdere malen per dag toch achter) maar zij wil juist niet gebonden zijn aan de PC (dat zit ze toch in NL de hele tijd dus ze wil wat anders) en mobiel contact is duur dus er komt niet altijd een SMS terug (dat wacht dan tot de avond-skype) - haar financien zijn ook niet onbeperkt. Ik heb nu het gevoel dat dit allemaal averechts werkt en ik vroeg me af of iemand daar een mening over heeft.
Heeft iemand een idee?
Iedereen heeft een andere behoefte aan de hoeveelheid contact. Zoals je zelf zegt: zij heeft meer afleiding daar in Bulgarije. En je geeft ook al aan waarom je soms even niets van haar hoort (financiën), dus dat zit allemaal wel snor. Geniet van de momenten dat je elkaar spreekt, en is één van beide een tijdje druk, zoek dan afleiding ipv te kniezenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:36 schreef Gamesua het volgende:
ik wil mezelf niet teveel opdringen aan haar.
Haha, ik zweer alleen nog bij Skype. Ik herinner mijn eerste rekening nog: bijna 300 euro!! Je praat ook heel makkelijk een uur, terwijl je voor je gevoel net 10 minuten aan het praten bent.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:53 schreef VonHinten het volgende:
Overigens, minder goed nieuws: ik kreeg gisteren de telefoonrekening van juni (toen mijnnog in Rusland verbleef): ¤177! (En ik ben student.) Blijkt dat ik een tijdlang >¤1 per minuut heb betaald. Godverdegodver. Het waren leuke telefoontjes, maar dit is niet leuk
Ik heb 2 maanden achter elkaar een rekening van ruim 300 euro gehadquote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:53 schreef VonHinten het volgende:
Overigens, minder goed nieuws: ik kreeg gisteren de telefoonrekening van juni (toen mijnnog in Rusland verbleef): ¤177! (En ik ben student.) Blijkt dat ik een tijdlang >¤1 per minuut heb betaald. Godverdegodver. Het waren leuke telefoontjes, maar dit is niet leuk
Zoals mijn post ook laat zien begrijp ik alles ook en ik doe er ook alles aan om het voor haar niet onaangenaam te maken.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:50 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al:
[..]
Iedereen heeft een andere behoefte aan de hoeveelheid contact. Zoals je zelf zegt: zij heeft meer afleiding daar in Bulgarije. En je geeft ook al aan waarom je soms even niets van haar hoort (financiën), dus dat zit allemaal wel snor. Geniet van de momenten dat je elkaar spreekt, en is één van beide een tijdje druk, zoek dan afleiding ipv te kniezenSucces.
Is natuurlijk ook (helaas) logisch. Degene die weg is doet veel nieuwe indrukken op en is zoveel bezig met nieuwe dingen dat ze minder die behoefte hebben aan contact dan de thuisblijver, voor wie er ineens een gat valt in zijn/haar dagelijkse leven.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Verschil in contactbehoefte. Omg wat klinkt me dat bekend in de oren. Alleen ben ik degene die er enorm veel last van ondervind. Ik wil juist de hele tijd met haar in contact blijven en het liefst elke dag helemaal te horen krijgen wat ze allemaal heeft gedaan.
Ik merkte (en naderhand zei ze) dat ze geen behoefte heeft om zoveel contact te hebben en dat slaat bij mij in als een bomwist niet dat meer mensen hier last van hadden.
Grappig dat je dat zegt, dat doen wij eigenlijk ook altijd. Meestal spreken we elkaar nog wel even op msn of skype voor het slapen maar als hij bijvoorbeeld laat uit gaat o.i.d. niet, en dan wordt het een smsje wanneer hij weer thuis is.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:17 schreef Alec690 het volgende:
Ik heb er gelukkig geen last van, soms een heel klein beetje. Het klinkt misschien stom, maar in principe hebben wij onze vaste skype momenten (en SMS eigenlijk ook, bij ons betekent gaan slapen dat je een lief sms'je stuurt waarin je laat weten dat alles goed is). Hier zijn we heel nauwkeurig op zo dat we ons geen zorgen hoeven te maken.
In voorgaande relaties (maximale distance 20km) was het contact altijd spontaan en kwam het zomaar voor dat je even 2 dagen geen contact had. Nu op 2500km afstand heb ik veel meer behoefte om constant te weten dat alles goed is, maar zoals ik al aangaf is dat gelukkig wederzijds en daarom levert het geen frictie tussen ons op.
Ja, herkenbaar! Is toch fijn als je minimaal elke avond even een smsje ontvangt en stuurt met hoe je dag wasquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:17 schreef Alec690 het volgende:
Ik heb er gelukkig geen last van, soms een heel klein beetje. Het klinkt misschien stom, maar in principe hebben wij onze vaste skype momenten (en SMS eigenlijk ook, bij ons betekent gaan slapen dat je een lief sms'je stuurt waarin je laat weten dat alles goed is). Hier zijn we heel nauwkeurig op zo dat we ons geen zorgen hoeven te maken.
Dat is inderdaad op z'n zachtst gezegd niet leuk...quote:Op zondag 18 juli 2010 12:51 schreef Gamesua het volgende:
Blergh. Sinds donderdagavond dus maar 1 keer 5 minuutjes gepraat op FB en heb ik twee SMSjesvan haar ontvangen. En wanneer ik iets terugstuur komt er geen antwoord op. Gister ook geen good night message. Ik weet dat ze niet veel tijd heeft en ook geen mogelijkheid voor skype op dit moment, maar toch, dit voelt kut. Je zou denken dat een paar SMSjes niet teveel moeite is maar ik heb het gevoel dat elke keer dat ik er een meer stuur dat zij minder het gevoel heeft om wat terug te sturen (ze is een type die niet teveel gepusht wil worden).
Toch wel bedankt voor de tips, ik probeer ze zoveel mogelijk toe te passen maar het helpt niet altijd even veel met sommige gedachtes in mijn achterhoofd.
Ik deel je leed, al 3 weken lang... succes en sterkte ermeequote:Op zondag 18 juli 2010 12:51 schreef Gamesua het volgende:
Blergh. Sinds donderdagavond dus maar 1 keer 5 minuutjes gepraat op FB en heb ik twee SMSjesvan haar ontvangen. En wanneer ik iets terugstuur komt er geen antwoord op. Gister ook geen good night message. Ik weet dat ze niet veel tijd heeft en ook geen mogelijkheid voor skype op dit moment, maar toch, dit voelt kut. Je zou denken dat een paar SMSjes niet teveel moeite is maar ik heb het gevoel dat elke keer dat ik er een meer stuur dat zij minder het gevoel heeft om wat terug te sturen (ze is een type die niet teveel gepusht wil worden).
Toch wel bedankt voor de tips, ik probeer ze zoveel mogelijk toe te passen maar het helpt niet altijd even veel met sommige gedachtes in mijn achterhoofd.
Dankjewel, begin echt knap zenuwachtig te worden... er bestaat namelijk een kans dat 'wij' morgen niet meer bestaat... Ik hoop dat na mijn post over hoe t ging, ik hier nooit meer hoef te posten... wat een helquote:Op maandag 19 juli 2010 14:53 schreef Alec690 het volgende:
@Neo-Mullen, succes met ophalen morgen en laat maar ff weten hoe alles is gegaan.![]()
@Gamesua, ik zou toch een keer een goed gesprek met haar aangaan op skype. Niet vijandig of iets dergelijks, maar gewoon als volwassen mensen. Die onduidelijkheid en rare signalen zijn op zijn zachts gezegd niet leuk, al helemaal niet op zo'n afstand. Of heb je inmiddels al met haar gepraat?
Hmm.. Nou in ieder geval succes, en hopelijk veel plezier ook nogquote:Op maandag 19 juli 2010 15:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dankjewel, begin echt knap zenuwachtig te worden... er bestaat namelijk een kans dat 'wij' morgen niet meer bestaat... Ik hoop dat na mijn post over hoe t ging, ik hier nooit meer hoef te posten... wat een hel
Even langs gaan is in deze gevallen sowieso niet echt een optie natuurlijkquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |