Wij gaan kleiner rijden en met heel veel pijn in het hart moeten wij afscheid gaan nemen van 1 van de meest unieke lancia kappa's van Nederland.
Wat is zo uniek aan deze auto?
1. De normale lancia kappa 2.4JTD heeft 130 of 136PK en 304nm koppel, deze heeft 170pk op de voorwielen en ruim 400nm koppel
2. De normale lancia kappa 2.4JTD heeft een vijf versnellingsbak, ze zijn zelfs nooit met een zesbak geleverd, deze heeft wel een zesbak. Normal bij 120km/pu doe je 2750rpm nu 2250rpm. Normale topsnelheid 205km/pu nu 228km/pu. Denk wel om je rijbewijs. Normaal rijd de kappa tussen de 1 op 12 en 1 op 13.5, nu tussen de 1 op 15.5 en als je rustig, moderne rijden, rijdt rij je simpeltjes 1 op 18.5.
Het is een beest van een auto ook kwa acceleren. Niet van 0 - 100 maar wel van 80 naar 120 in zijn 4,5 of 6e versnelling. Bij het monteren van deze versnellingsbak zijn ook direct de koppelingsplaten vervangen.
De auto verkeerd motorisch in complete nieuwstaat, ik ben een Kappalist, een kappaliefhebber in hart en nieren en je mag de rekeingen inzien aan wat er allemaal aan is gedaan.
Kwa lak zit er op 4 plaatsen een paar krasjes, maar roest zul je niet vinden daar een kappa niet roest.
Wat zit er aan luxe op.
* climate control
* autoradio (pioneer) met bluetooth en externe microfoon
* DVD installatie voor de achterpassagiers
* lancia paraplu en lancia beertje
* Centrale vergrendeling
* afneembare trekhaak
* verwarmde buitenspiegels
Wat ziit er kwa onderhoudskosten aan te komen?
1. over 35.000 km moet de snaar van de distributie worden vervangen, de spanners hoeven niet, die zijn vervangen toen er op 23-09-2009 een nieuwe dynamo werd gemonteerd. (rekening ter inzage), kosten ongeveer 450 euro en daarna weer over 120.000 km
2. eigenlijk moeten de velgen gestraald worden en opnieuw worden gespoten en gelakt, (lancia kwaal, afbladerende lak)
De kilomerstand van de auto is 354.000 km. VEEL zul je nu gillen, nou dus niet. De 5 cylinder JTD is 1, zoniet de meest betrouwbare dieselmoter die je kan krijgen. Kilometerstanden van 600.000 of meer is vaak voorkomend met deze moteren. En de auto zelf kan het ook makkelijk aan.
Mijn vorige kappa heb ik met 720.000 km op de teller verkocht en de huidige eigenaar heeft 2 maanden geleden de 900.000km gepasseerd.
Wegenbelasting, tja diesel he en auto weegt 1460kg dus kom je uit op zo'n 360 tot 385 euro per kwartaal.
Vraagprijs... ¤ 3500,- en hij is van jou.
Deze auto kan, mits je als nieuwe eigenaar normaal doet, het zijn geen racewagens maar wel hele snelle zeer comfortabele reisauto's en om een caravan lacht hij ook als je die er achter koppelt.
Een zeer uitgebreide testrit is toegestaan, ik ga wel mee natuurlijk. En je mag hem zelfs laten keuren bij de ANWB, voor eigen kosten. of in Apeldoorn bij de TuV , ook voor eigen kosten.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door NanKing op 25-05-2010 10:37:15 ]