je verwarmingscircuit is ook aangesloten op je warmwatervoorziening of niet? Ooit wel eens water gezien wat uit een radiator komt? Dat wil je niet drinken...quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:20 schreef grotezagen het volgende:
Nou hij verwarmt toch water voor de verwarming? Als er geen water is, gaat hij misschien lucht verwarmen ofzo of andere problemen geven?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:20 schreef grotezagen het volgende:
Nou hij verwarmt toch water voor de verwarming? Als er geen water is, gaat hij misschien lucht verwarmen ofzo of andere problemen geven?
Een comci-ketel heeft een ingebouwde boiler, die heeft nog steeds niks met de centrale verwarming te maken! Zoals gezegd zou het niet best zijn dat je radiator-water in aanraking komt met drinkwater.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:33 schreef Beijtje het volgende:
Misschien heb je een combiketel, dan is ie wel aangesloten op de waterleiding.
Nee snap wel dat dat niets met de cv te maken heeft. Maar volgens mij was de vraag van TS meer: moet ik mijn (combi?)ketel uitzetten als ik het water afsluit. Want de boiler heeft natuurlijk wel met het lopende water te maken...quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:38 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Een comci-ketel heeft een ingebouwde boiler, die heeft nog steeds niks met de centrale verwarming te maken! Zoals gezegd zou het niet best zijn dat je radiator-water in aanraking komt met drinkwater.
Ja.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:41 schreef grotezagen het volgende:
Dus je kunt je verwarming gewoon blijven aan houden als het water is afgesloten?
Dat sowieso ja!quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:41 schreef grotezagen het volgende:
Dus je kunt je verwarming gewoon blijven aan houden als het water is afgesloten?
Nee dat is niet noodzakelijk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:33 schreef Beijtje het volgende:
Misschien heb je een combiketel, dan is ie wel aangesloten op de waterleiding. Heb ik ook, heb als ik het water afsloot ook telkens (nou ja meestal) de ketel even uit gezet, maar weet niet of dat echt noodzakelijk is. Zou me er niet te druk om maken.
of hij gaat stuk, maar in het meest waarschijnlijke geval gaat hij gewoon uit.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:48 schreef grotezagen het volgende:
Wat gebeurd er als je warme water kraan aandraait dan? (droog stoken)
niets, want er gaat geen water lopen, het systeem slaat dus ook niet aanquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:48 schreef grotezagen het volgende:
Wat gebeurd er als je warme water kraan aandraait dan? (droog stoken)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |