quote:
Op dinsdag 7 september 2010 00:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:Hoi Miss_Isis hoe gaat het er nu mee na een aantal maanden? Kwam dit topic toevallig tegen na wat zoeken, ik kamp zelf ook met wat rugklachten.
Nou, met mij gaat het gelukkig weer helemaal goed! Echt, ik wou dat ik die operatie direct had gekregen zeg... Ik kan het iedereen aanraden! Na de operatie ben ik direct begonnen met afbouwen van de oxycontin en oxynorm, heb dit in twee dagen gedaan toen was ik er echt helemaal klaar mee. Moest toen nog (vrij veel) paracetamol en diclofenac blijven gebruiken voor het wondje, maar ook dat heb ik zo snel mogelijk afgebouwd, na een week was ik weer 'clean'

Daarna veel fysio gehad en voorzichtig alles weer opgebouwd. Op 28 juni (dus vier weken na de operatie) ben ik voor het eerst weer naar school gegaan om een tentamen te doen, dit kon gelukkig liggend in een apart kamertje. Ik had maar drie weken de tijd gehad om te leren, maar het ging super (had een acht

).
Hierna verder gegaan met revalideren, vooral het zitten weer voorzichtig opbouwen. De eerste keer dat ik weer gewoon aan tafel kon zitten om te ontbijten was wel even bijzonder na bijna een half jaar

Daarna het ziekenhuisbed ook weg gehaald, en weer gewoon op zo'n uitklapstoel of op de bank gezeten. Inmiddels ben ik echt weer bijna helemaal de oude. Ben naar de dierentuin geweest 20 augustus (hele dag lopen) wel zwaar, maar aardig te doen. Daarna 3 dagen op vakantie (lang in de auto en veel wandelen) en afgelopen weekend nog naar een pretpark (weer veel rondlopen, en zelfs in een redelijk rustige achtbaan geweest).
Het enige dat ik nog merk is af en toe een soort spierpijn in mijn been waar de ischias zat, maar als ik ga verliggen/verzitten gaat dat weg. En verder heb ik toch iets van uitval in dat been, waarschijnlijk pas de laatste week voor de operatie gebeurd toen ik al zo weinig meer liep en zoveel pijn had dat ik het niet merkte. Dat is op zich wel irritant, ik kan dus niet op mijn tenen staan met mijn rechter voet. De voet/het been kunnen mijn gewicht niet helemaal dragen op zo'n moment. Gewoon lopen gaat wel goed, vooral langzaam lopen. Als ik sneller loop moet ik toch steunen op mijn tenen van die voet en dan merk ik dat ik ietsje mank loop. Maar dit is gelukkig al erg bijgetrokken in vergelijking met net na de operatie dus ik heb goede hoop dat het met genoeg oefenen vanzelf helemaal verdwijnt. Ik ga verder weer gewoon naar school en woon weer zelfstandig samen met vriend en hond, dus leef weer een helemaal normaal leven. Nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken
F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!