abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 mei 2010 @ 20:43:08 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81844246
wow rimke, die kip is echt super goed gelukt!

en lyssa, dat lijkt er al goed op!
in de haak.
pi_81844369
Leuke kip! En welkom nieuwe haaksters!

ik ben vandaag begonnen met afwerken/aan elkaar maken van de up. Wat een werk... Heb nu 3 rijen gedaan, uiteindelijk door steeds aan de achterkant de achterste lussen van steken aan elkaar te rijgen met een naald en (redelijk) bijhorende kleur. Vervolgens de rijen aan elkaar aan de achterkant. Zal zo effe een fotootje plaatsen... Vind het zelf wel mooi strak geworden. Uiteindelijk nog alle losse draadjes wegwerken, maar das een kwestie van knippen want haast alles zit al vastgeknoopt.

Allemaal nog netjes gestapeld per rijtje in de lasagneschaal...

Eerste 3 rijen...

[ Bericht 27% gewijzigd door Lijnloos op 24-05-2010 21:10:33 ]
  maandag 24 mei 2010 @ 20:47:06 #103
52016 Lyssa
music <3
pi_81844451
Round 3: 2 dc in next st, 1 dc in next st.

Wat betekend dit? Een stokje? Hoe moet ik dat doen

kip ondertussen:
pi_81844572
Je moet gaan vermeerderen. Ik denk dat je een patroon hebt met Engelse termen.
Je moet nu 2 steken in 1 lus doen en dan 1 steek in de volgende en dit dan helemaal rond.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 24 mei 2010 @ 20:51:18 #105
52016 Lyssa
music <3
pi_81844657
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:49 schreef Vicky het volgende:
Je moet gaan vermeerderen. Ik denk dat je een patroon hebt met Engelse termen.
Je moet nu 2 steken in 1 lus doen en dan 1 steek in de volgende en dit dan helemaal rond.
Oh is het hetzelfde als vermeerderen, dan gebruikt ze andere termen in t patroon Het is inderdaad een engels patroon, had t al getracht te vertalen aan de hand van de tabel in de OP, maar kwam er niet uit. Gelukkig kan je dan een stukje opnieuw doen
pi_81848312
BE weer aan het haken

ik heb tijdens het weekendje Groenlo nog wat Daisy-squares gemaakt... maar... ik was de beschrijving vergeten mee te nemen, dus ik heb van een afbeelding die ik had (van ongeveer tot de 4e en 5e rij) gebruikt en ben daar verder vanuit gegaan. morgen komt er wel een fotootje

ik heb in m'n omgeving weer een wolwinkeltje gevonden waar ik best wel eens wat vaker heen kan... zeker omdat ik nog hard nieuwe wol nodig had voor de daisy-square die ik op ga sturen...
  maandag 24 mei 2010 @ 22:14:39 #107
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_81849833
Hoi hoi
Ik heb al echt jaren geen haaknaald meer aangeraakt en dan alleen maar om zo'n sliert uit een poppetje te maken.
Nu lijkt het me wel een ontspannende bezigheid tijdens te examens om ook iets te beginnen haken.
Hebben jullie enig idee wat ik kan maken? Verder nog tips, ideeën, dingen die ik nodig heb?
Ik hoop dat het met gaat lukken en ik moet het even kwijt.. wat een geweldige dingen maken jullie allemaal.
De 1up mushroom is zeker erg leuk gevonden ^^
  maandag 24 mei 2010 @ 22:22:27 #108
52016 Lyssa
music <3
pi_81850339

Kippetje is onderweg! Verder ga ik vanavond niet komen. Ik voel het wel aan mijn handen! Ik moet nog even wat vilt halen en dikkere naald met wat kleuren naald. Gelukkig heeft moeders dat soort spullen wel. (Al heb ik voor de vulling een aan vervanging toe pluizig kussen verknipt )
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:14 schreef Niara het volgende:
Nu lijkt het me wel een ontspannende bezigheid tijdens te examens om ook iets te beginnen haken.
Hebben jullie enig idee wat ik kan maken? Verder nog tips, ideeën, dingen die ik nodig heb?
Gewoon een beetje googlelen! Amigurumi is een term waarop je veel kan vinden. Er zijn zoveel leuke dingen. Ik ben begonnen met een kipje, werkt prima!
pi_81850586
Bestaat er eigenlijk wel catania-achtig spul voor haaknaald zes? Of iets waarbij ik hetzelfde dichte effect krijg? Zodat ik een uitvergrote amigurumi kan haken? En zo ja, bij welke (web)winkel dan?
pi_81851171
ik zie dat ik een heleboel over heb geslagen...
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:18 schreef Lyssa het volgende:
Crosspost en ik denk dat ik hier zal moeten blijven hangen

Nadat ik helemaal verliefd was geworden op allerlei haakpatronen, heb ik vandaag maar eens wat haakspulletjes bij mn moeder opgehaald. De laatste keer dat ik het gehaakt was op de basisschool, dus ik moet eerst maar weer eens leren haken!

De spulletjes:
[ afbeelding ]

Mijn eerste poging tot haken:
[ afbeelding ]

Mijn (eerste) inspiratie:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=347924.0
[ afbeelding ]
Glow in the dark poppetjes van een animefilm

Eindproducten post ik in de toekomst
als je op de site van die glow in the dark-poppetjes kijkt, dan zie je onder de foto's een link naar een youtube filmpje. dat keek ik, en ik zag wat ze zoal nog meer maakt... ze had er een heleboel UPjes liggen (3D...) en ook grommit (die hond) maar ook allerlei andere dingen... echt super mooi...

Lyssa, wat ga je ontzettend goed met je kipje En zoals Vicky het je uitlegt, zo zou ik het ook gedaan hebben Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!

ik vind dit ook een hele mooie square

ik zat te denken, misschien wil ik een keer een dekentje maken van allerlei verschillende blokken. een beetje een patchwork achtig idee dan... (zoiets als dit, maar dan van blokken die ik zelf overal vandaan haal...)
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:16:27 #111
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_81855306
joehoe! wat een leuke haaksels!

ik ben weer terug uit londen. niks hakerigs gekocht, en niet gehaakt, wel heerlijk in de zon gelopen en gelegen, geshopt, en ontspannen en boekjes gelezen.
Kwak
  dinsdag 25 mei 2010 @ 01:23:04 #112
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81856573
groot gelijk kwakz0r, precies waar londen voor bedoeld is! (en haakspullen zijn er vast heel duur, dus niet erg dat je ze niet daar aangeschaft hebt). wb!
in de haak.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 07:31:17 #113
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_81857900
tvp
Het is de gekte van de verslaving.
pi_81864680
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:38 schreef mijsje het volgende:
ik zie dat ik een heleboel over heb geslagen...
[..]

als je op de site van die glow in the dark-poppetjes kijkt, dan zie je onder de foto's een link naar een youtube filmpje. dat keek ik, en ik zag wat ze zoal nog meer maakt... ze had er een heleboel UPjes liggen (3D...) en ook grommit (die hond) maar ook allerlei andere dingen... echt super mooi...

Lyssa, wat ga je ontzettend goed met je kipje En zoals Vicky het je uitlegt, zo zou ik het ook gedaan hebben Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!

ik vind dit ook een hele mooie square
[ afbeelding ]
ik zat te denken, misschien wil ik een keer een dekentje maken van allerlei verschillende blokken. een beetje een patchwork achtig idee dan... (zoiets als dit, maar dan van blokken die ik zelf overal vandaan haal...)
[ afbeelding ]
Zo'n deken met verschillende blokken is echt een heel leuk idee, ik zat er laatst ook al aan te denken. Ik denk dat ik binnenkort voor mijn verjaardag een boek vraag met diverse blokken, dan is alles te combineren wat je zelf leuk vindt, misschien ook een idee voor jou?

http://www.bol.com/nl/p/e(...)002400767/index.html
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_81864723
Oh ja, en ik ben ernstig tempted om Lucy's creative colour pack te bestellen......

http://www.first4yarns.co(...)lour-pack-4455-p.asp
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_81864753
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:04 schreef Ilske het volgende:
Oh ja, en ik ben ernstig tempted om Lucy's creative colour pack te bestellen......

http://www.first4yarns.co(...)lour-pack-4455-p.asp
oehh wat ziet dat er gezellig uit!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:09:56 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81864882
Die blokken deken is gaaf!
En die colour pack ook! Ik word er hebberig van, zelfs zonder haakneiging...
pi_81866043
Ik wil naar huis.... ik wil mijn gsjes aan elkaar maken. Maar helaas, moet werken (aanwezigheidsplicht) en daarna hockey... damn it !

Oh ik word ook heel hebberig van die pack... en het boekje, ik wil nog graag een keer een leuk boekje kopen, maar weet nog niet goed welke.
pi_81866639
Ik wil ook naar huis Ik wil mn fluffy bunny slippers gaan maken, want wat ik gisteren heb gehaakt lijkt nergens op

Als je aan het einde van een row een slipstitch moet doen, dan een chain en dan weer verder haken, moet dat dan allemaal in dezelfde sc of in 3?
pi_81866707
Ik wil ook haken maar dat lukt niet met 2 springende kinderen om me heen.
Ik wil een soort spenenketting voor Tess maken, maar weet nog niet hoe
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:06:34 #121
52016 Lyssa
music <3
pi_81866859
Toch handig, die creatieve therapie op m'n werk! Wat restjes vilt meegekregen voor m'n haakwerkjes!

Wow, gaaf kleed idd! Wel een boel werk lijkt me!
pi_81867061
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:00 schreef Inu het volgende:
Ik wil ook naar huis Ik wil mn fluffy bunny slippers gaan maken, want wat ik gisteren heb gehaakt lijkt nergens op

Als je aan het einde van een row een slipstitch moet doen, dan een chain en dan weer verder haken, moet dat dan allemaal in dezelfde sc of in 3?
Een slipstitch moet je meestal maken als je in het rond haakt, je maakt dan de laatste steek van een rij, vast aan de eerste steek van die rij. De slipstich zit dus in de eerste steek van de 'oude' rij. Dan maak je een chain, die geldt als de eerste steek van de 'nieuwe' rij. Verder haken gaat dan in steek 2 van de 'oude' rij.

Kort: slipstitch in steek 1, chain haken, volgende steek in steek 2, volgende steek in steek 3, etc.
pi_81867106
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:12 schreef cropje het volgende:

[..]

Een slipstitch moet je meestal maken als je in het rond haakt, je maakt dan de laatste steek van een rij, vast aan de eerste steek van die rij. De slipstich zit dus in de eerste steek van de 'oude' rij. Dan maak je een chain, die geldt als de eerste steek van de 'nieuwe' rij. Verder haken gaat dan in steek 2 van de 'oude' rij.

Kort: slipstitch in steek 1, chain haken, volgende steek in steek 2, volgende steek in steek 3, etc.
Ah, ik haak meestal gewoon door als ik in rondes haak

Maar ik heb zulke fluffy wol dat het lastig te zien is, dus ga het gewoon opnieuw proberen
pi_81867179
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:13 schreef Inu het volgende:

[..]

Ah, ik haak meestal gewoon door als ik in rondes haak

Maar ik heb zulke fluffy wol dat het lastig te zien is, dus ga het gewoon opnieuw proberen
Ik vind het zelf meestal ook mooier om gewoon door te haken. Ik doe dan zo'n stekenmarkeerder in de eerste steek van een rij, zodat ik wel in de gaten kan houden waar ik ben en of ik nog goed ga. Maar voor sommige patronen kan dat gewoon niet (granny squares bijvoorbeeld).

Succes met je fluffy wol!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:36:56 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81867915
wees wel gewaarschuwd met dat rico-garen van Lucy: ze heeft zelf aangegeven dat het wel vrij snel splijt.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')