Oh is het hetzelfde als vermeerderen, dan gebruikt ze andere termen in t patroonquote:Op maandag 24 mei 2010 20:49 schreef Vicky het volgende:
Je moet gaan vermeerderen. Ik denk dat je een patroon hebt met Engelse termen.
Je moet nu 2 steken in 1 lus doen en dan 1 steek in de volgende en dit dan helemaal rond.
Gewoon een beetje googlelen! Amigurumi is een term waarop je veel kan vinden. Er zijn zoveel leuke dingen. Ik ben begonnen met een kipje, werkt prima!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:14 schreef Niara het volgende:
Nu lijkt het me wel een ontspannende bezigheid tijdens te examens om ook iets te beginnen haken.
Hebben jullie enig idee wat ik kan maken? Verder nog tips, ideeën, dingen die ik nodig heb?
als je op de site van die glow in the dark-poppetjes kijkt, dan zie je onder de foto's een link naar een youtube filmpje. dat keek ik, en ik zag wat ze zoal nog meer maakt... ze had er een heleboel UPjes liggen (3D...) en ook grommit (die hond) maar ook allerlei andere dingen...quote:Op maandag 24 mei 2010 13:18 schreef Lyssa het volgende:
Crosspost en ik denk dat ik hier zal moeten blijven hangen
Nadat ik helemaal verliefd was geworden op allerlei haakpatronen, heb ik vandaag maar eens wat haakspulletjes bij mn moeder opgehaald. De laatste keer dat ik het gehaakt was op de basisschool, dus ik moet eerst maar weer eens leren haken!
De spulletjes:
[ afbeelding ]
Mijn eerste poging tot haken:
[ afbeelding ]
Mijn (eerste) inspiratie:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=347924.0
[ afbeelding ]
Glow in the dark poppetjes van een animefilm
Eindproducten post ik in de toekomst
Zo'n deken met verschillende blokken is echt een heel leuk idee, ik zat er laatst ook al aan te denken. Ik denk dat ik binnenkort voor mijn verjaardag een boek vraag met diverse blokken, dan is alles te combineren wat je zelf leuk vindt, misschien ook een idee voor jou?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:38 schreef mijsje het volgende:ik zie dat ik een heleboel over heb geslagen...
[..]
als je op de site van die glow in the dark-poppetjes kijkt, dan zie je onder de foto's een link naar een youtube filmpje. dat keek ik, en ik zag wat ze zoal nog meer maakt... ze had er een heleboel UPjes liggen (3D...) en ook grommit (die hond) maar ook allerlei andere dingen...echt super mooi...
Lyssa, wat ga je ontzettend goed met je kipjeEn zoals Vicky het je uitlegt, zo zou ik het ook gedaan hebben
Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!
ik vind dit ook een hele mooie square
[ afbeelding ]
ik zat te denken, misschien wil ik een keer een dekentje maken van allerlei verschillende blokken. een beetje een patchwork achtig idee dan...(zoiets als dit, maar dan van blokken die ik zelf overal vandaan haal...)
[ afbeelding ]
oehh wat ziet dat er gezellig uit!!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:04 schreef Ilske het volgende:
Oh ja, en ik ben ernstig tempted om Lucy's creative colour pack te bestellen......![]()
http://www.first4yarns.co(...)lour-pack-4455-p.asp
Een slipstitch moet je meestal maken als je in het rond haakt, je maakt dan de laatste steek van een rij, vast aan de eerste steek van die rij. De slipstich zit dus in de eerste steek van de 'oude' rij. Dan maak je een chain, die geldt als de eerste steek van de 'nieuwe' rij. Verder haken gaat dan in steek 2 van de 'oude' rij.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:00 schreef Inu het volgende:
Ik wil ook naar huisIk wil mn fluffy bunny slippers gaan maken, want wat ik gisteren heb gehaakt lijkt nergens op
![]()
Als je aan het einde van een row een slipstitch moet doen, dan een chain en dan weer verder haken, moet dat dan allemaal in dezelfde sc of in 3?
Ah, ik haak meestal gewoon door als ik in rondes haakquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:12 schreef cropje het volgende:
[..]
Een slipstitch moet je meestal maken als je in het rond haakt, je maakt dan de laatste steek van een rij, vast aan de eerste steek van die rij. De slipstich zit dus in de eerste steek van de 'oude' rij. Dan maak je een chain, die geldt als de eerste steek van de 'nieuwe' rij. Verder haken gaat dan in steek 2 van de 'oude' rij.
Kort: slipstitch in steek 1, chain haken, volgende steek in steek 2, volgende steek in steek 3, etc.
Ik vind het zelf meestal ook mooier om gewoon door te haken. Ik doe dan zo'n stekenmarkeerder in de eerste steek van een rij, zodat ik wel in de gaten kan houden waar ik ben en of ik nog goed ga. Maar voor sommige patronen kan dat gewoon niet (granny squares bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:13 schreef Inu het volgende:
[..]
Ah, ik haak meestal gewoon door als ik in rondes haak
Maar ik heb zulke fluffy wol dat het lastig te zien is, dus ga het gewoon opnieuw proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |