abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 mei 2010 @ 17:23:51 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81795040
pas op, de maatvoering van de haaknaalden van de wibra wijkt af van de standaard maatvoering van haaknaalden. ik had er eerst ook een paar van de wibra en toen bleek ineens dat de wibra naald van '4mm'
dunner was dan 3,5mm-naald van een duurder merk.
in de haak.
pi_81803292
Ik gebruikte eerst de oude metalen haaknaalden van m'n moeder maar ik kreeg zo'n last van m'n duim omdat er precies op dat plekje waar je je duim houdt lettertjes en cijfertjes staan
Nu heb ik die Japanse van Clover, die gele met die fijne handgreep.
Die zijn echt superfijn
pi_81808839
quote:
Op zondag 23 mei 2010 17:23 schreef trui het volgende:
pas op, de maatvoering van de haaknaalden van de wibra wijkt af van de standaard maatvoering van haaknaalden. ik had er eerst ook een paar van de wibra en toen bleek ineens dat de wibra naald van '4mm' dunner was dan 3,5mm-naald van een duurder merk.
Precies! Ik haak met de normale 4 van Prym en de 4 van de Wibra gebruik ik als ik de bovenste losse van de vorige kantsteek op moet pakken. Dat kleine haakje van de Wibra is ideaal voor te strakke steken.
pi_81811184
Ik weet niet meer wie al die cactussen maakt (Arual?), maar deze is ook wel heel leuk: http://kandjdolls.blogspo(...)-free-amigurumi.html
  maandag 24 mei 2010 @ 00:19:39 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81814859
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:02 schreef Yachiru het volgende:
Ik gebruikte eerst de oude metalen haaknaalden van m'n moeder maar ik kreeg zo'n last van m'n duim omdat er precies op dat plekje waar je je duim houdt lettertjes en cijfertjes staan
Nu heb ik die Japanse van Clover, die gele met die fijne handgreep.
Die zijn echt superfijn
die vind ik ook echt stukken fijner werken dan de 'gewone'. maar zijn ze japans? dat wist ik niet.
in de haak.
  maandag 24 mei 2010 @ 00:39:31 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81815717
ik heb vanmorgen eerst een regenboog gehaakt, als applicatie op een shirt voor m'n dochter. ze moet voor de eindshow van dansles op een K3-liedje dansen waarbij iedereen gevraagd is om een wit t-shirt op te leuken met een regenboog. wel, dit wordt de onze dus.

en dan die allereerste tas van me. toen de betreffende vriendin jarig was, vierde ze 't niet en toen heb ik het laatste afmaakwerk uitgesteld. nu zie ik haar eindelijk volgende week en heb ik mezelf er dus maar eens toe gezet. het zijn toch de houten hengsels geworden. (ik had er eerst een schouderband bij gehaakt maar vond die toch niet mooi genoeg gelukt... )

(ik heb er zelfs nog sub-vakjes in gemaakt maar die zie je hier niet goed op).

hij heeft wat slordigheidsfoutjes maar ik ben er al met al toch best tevreden over. ik hoop zo dat zij er ook blij mee is!
in de haak.
pi_81820312
Leuk die regenboog! En de tas is super geworden!

Ik ben al 2 dagen van de leg nu manlief in india zit. Heb nog geen meter gehaakt
  maandag 24 mei 2010 @ 10:36:38 #83
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_81822219
Trui, wat een gave tas! Leuke kleurtjes en een heel chique hengsel. Die zou ik ook wel kado willen krijgen
En die regenboog, schud je die zo even uit je mouw? Dat je al die kleurtjes in huis hebt!

Ik ga vanmiddag eens verder aan mijn eigen tas. Doordat die Daisy Squares toch wel hele ronde hoeken hebben moest ik die met wat kunst en vliegwerk aan elkaar naaien. Dat ziet er niet perfect uit. Daar baal ik dan weer van. Maarja, eens kijken hoe ie is als ie helemaal af is.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 24 mei 2010 @ 12:04:46 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81824858
kun je bij het aan elkaar naaien niet toch de hoekjes wat naar elkaar toe trekken? ik ben ook benieuwd naar 't eindresultaat!
de regenboog heb ik uit de losse pols gedaan ja. en die kleurtjes had ik inderdaad nog wel op voorraad.
in de haak.
pi_81827143
Ooh die regenboog En die tas! Weet wel zeker dat je vriendin er erg blij mee gaat zijn hoor!!!

Volgens mij komen ze uit Japan ja, staat er op in ieder geval en het stond in dit boek. Staat trouwens een heleboel uitleg in over verschillende soorten haaknaalden en andere materialen, vond ik wel heel handig!
In de Japanse haakboeken die ik heb, staan ook plaatjes van dat soort naalden maar dan met 2 naalden eraan, dus aan de achterkant ook eentje! Maar of dat fijn in de hand ligt vraag ik me af, omdat ik juist de ronde achterkant van deze naalden wel fijn vind
  maandag 24 mei 2010 @ 13:18:20 #86
52016 Lyssa
music <3
pi_81827642
Crosspost en ik denk dat ik hier zal moeten blijven hangen

Nadat ik helemaal verliefd was geworden op allerlei haakpatronen, heb ik vandaag maar eens wat haakspulletjes bij mn moeder opgehaald. De laatste keer dat ik het gehaakt was op de basisschool, dus ik moet eerst maar weer eens leren haken!

De spulletjes:

Mijn eerste poging tot haken:

Mijn (eerste) inspiratie:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=347924.0

Glow in the dark poppetjes van een animefilm

Eindproducten post ik in de toekomst
pi_81827845
Aah, ik was in Belfast dit weekend en daar kon je op de markt echt GIGA bollen wol kopen! Jammer dat mn koffer al vol zat

Vandaag begonnen aan de Fluffy Bunny slippers van Happy Hooker, maar ik heb zulke pluizige wol dat ik de tel telkens kwijtraak
pi_81828400
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:18 schreef Lyssa het volgende:
Crosspost en ik denk dat ik hier zal moeten blijven hangen

Nadat ik helemaal verliefd was geworden op allerlei haakpatronen, heb ik vandaag maar eens wat haakspulletjes bij mn moeder opgehaald. De laatste keer dat ik het gehaakt was op de basisschool, dus ik moet eerst maar weer eens leren haken!

De spulletjes:
[ afbeelding ]

Mijn eerste poging tot haken:
[ afbeelding ]

Mijn (eerste) inspiratie:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=347924.0
[ afbeelding ]
Glow in the dark poppetjes van een animefilm

Eindproducten post ik in de toekomst
Ooooh die zijn zo schattig! Uit Mononoke Hime toch? Ik vind vooral dat geluidje dat ze maken cute!
Echt leuk dat er steeds nieuwe haaksters bij komen! Suc6 ermee
  maandag 24 mei 2010 @ 13:43:32 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81828450
lyssa, leuke kleurtjes! zet 'm op!

inu, wow, in belfast! jammer dat je geen ruimte meer had in je koffers.
in de haak.
  maandag 24 mei 2010 @ 13:55:03 #90
52016 Lyssa
music <3
pi_81828822
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:41 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Ooooh die zijn zo schattig! Uit Mononoke Hime toch? Ik vind vooral dat geluidje dat ze maken cute!
Ja klopt.

Is er in Nederland ook glow in the dark wol te verkrijgen?

Woa, met editten ging niet helemaal goed! Maar mn andere vraag is al beantwoord zie ik

[ Bericht 25% gewijzigd door Lyssa op 24-05-2010 14:13:43 ]
pi_81829260
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:55 schreef Lyssa het volgende:

[..]

@ Hoe maak ik een einde aan mn haakstukje? Ik kan het niet vinden online oid!
Ik haal de draad door het laatste lusje en trek het aan (met indien nodig nog een extra knoopje) daarna werk ik het draadje weg.
  maandag 24 mei 2010 @ 14:50:41 #92
52016 Lyssa
music <3
pi_81830877
Ik wou een rondje maken! http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/ zoals daar.. Nu ben ik gewoon verder gegaan om t rondje groter te maken, maar nu heb ik meer een vingerhoedje Wat heb ik verkeerd gedaan?
pi_81831043
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:50 schreef Lyssa het volgende:
Ik wou een rondje maken! http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/ zoals daar.. Nu ben ik gewoon verder gegaan om t rondje groter te maken, maar nu heb ik meer een vingerhoedje Wat heb ik verkeerd gedaan?
Waarschijnlijk meerder je niet (genoeg) in de volgende rondes... Hier staat een patroon voor een rondje http://garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=120&d_id=56&lang=nl (het patroon volgen maar dan met 1 kleur om een effen rondje te maken).
pi_81831117
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:50 schreef Lyssa het volgende:
Niet voldoende gemeerderd? Spuit elf was even afgeleid
  maandag 24 mei 2010 @ 15:05:31 #95
52016 Lyssa
music <3
pi_81831389

Mijn eerste frutsels Rondje wordt misschien maar een arm van een beestje ofzo
  maandag 24 mei 2010 @ 15:29:18 #96
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_81832191
komt wel goed, Lyssa!

Met mijn schouder gaat het goed, dus ik ga stiekem toch maar weer beginnen met haken Toch maar beginnen aan mijn rolstoeltas
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  maandag 24 mei 2010 @ 17:50:28 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81836912
fijn manda-rijn, dat het beter gaat met je schouder!

haha lyssa, mooi om te zien, je probeersels! een rondje heeft wel steeds meer steken nodig om plat te kunnen blijven, anders maak je inderdaad meer een kokertje. weet je al hoe je moet meerderen? gewoon 2 steken in 1 steek uit de vorige ronden maken. voor een plat rondje meerder je meestal in het begin in elke steek, en daarna steeds iets minder snel. dus bijvoorbeeld: in de tweede toer alle steken uit toer 1 verdubbelen, in de derde toer doe je 't om en om, dus telkens 1 wel verdubbelen, en 1 niet. in de vierde toer laat je er dan telkens 2 tussen zitten, etc. etc. maar je kunt het ook aanpassen aan hoe 't vordert; als je 't gevoel hebt dat je rondje een kuiltje wordt moet je iets meer meerderen, en als 't gaat bobbelen moet je blijkbaar iets minder meerderen.
in de haak.
pi_81837051
@ allemaal, leuke haaksels weer in de afgelopen topics ! Spiek regelmatig even in het topic, maar gewoon geen tijd om te posten... (Druk met afstuderen.. De laatste loodjes en dan weer alle tijd van de wereld!! )

Wel in de vrije momenten wat gehaakt..
Betty de kip:

Ugly Bunny charm:

En bijna klaar met het tweede babyvestje..
Nu nog op de todo lijst:
- Kussensloop tunisch haken (Net bedacht... Dus morgen ff een tunische haaknaald kopen..)
- Twee babymobiles, moet alleen nog een thema bedenken, of het wordt zeedieren of ik maak er allerlei lieve diertjes aan (Vlinder, lieveheersbeestje etc)
  maandag 24 mei 2010 @ 18:22:11 #99
52016 Lyssa
music <3
pi_81837973
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:50 schreef trui het volgende:
fijn manda-rijn, dat het beter gaat met je schouder!

haha lyssa, mooi om te zien, je probeersels! een rondje heeft wel steeds meer steken nodig om plat te kunnen blijven, anders maak je inderdaad meer een kokertje. weet je al hoe je moet meerderen? gewoon 2 steken in 1 steek uit de vorige ronden maken. voor een plat rondje meerder je meestal in het begin in elke steek, en daarna steeds iets minder snel. dus bijvoorbeeld: in de tweede toer alle steken uit toer 1 verdubbelen, in de derde toer doe je 't om en om, dus telkens 1 wel verdubbelen, en 1 niet. in de vierde toer laat je er dan telkens 2 tussen zitten, etc. etc. maar je kunt het ook aanpassen aan hoe 't vordert; als je 't gevoel hebt dat je rondje een kuiltje wordt moet je iets meer meerderen, en als 't gaat bobbelen moet je blijkbaar iets minder meerderen.
Ah ja dankjewel! Ik ben nu bezig met een patroontje. Niet al te moeilijk en daarin kwam het ook in voor, nu weet ik hoe ik t zelf kan zien!

Dit is wat het moet worden:

Dit is wat ik nu heb:

Niet heel slecht gezien ik het vanmiddag pas weer geleerd heb
  maandag 24 mei 2010 @ 19:41:46 #100
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_81841154
Weer zo'n hippe kip. Leuk Rimketje! Lieve ketting heeft ze om. Ik ben benieuwd naar je tunische haakwerkkunsten!

Lyssa, wat ga je goed!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')