Dank je wel! Ik ga eerst mijn Hello Kitty afhaken, want dat is voor zondag en dan ga ik eens kijken voor sluier en hoed :-) Moet me wel lukken hoor, en anders vind ik wel een oplossing uit vilt ofzo ;-)quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:26 schreef mmascha het volgende:
[..]
Hier is hulp!Ik heb het voornamelijk zelf verzonnen maar ik heb een beetje gespiekt:
Deze, maar dan moet je ze wat groter maken. De sluier moet veel groter. Ik vond um een beetje opengewerkt mooier dus ik heb een rijtje stokje met een losse ertussen gedaan.
Dit hoedje vond ik mooier trouwens.
Sorry dat ik geen vast patroon voor je heb. Als het niet lukt, laat het dan nog even weten dan kijk ik hoe ik je kan helpen.
ik weet niet meer waar ik onzichtbaar minderen nou precies geleerd heb, maar wat ik doe als ik wil minderen is bij een single crochet:quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:00 schreef LadyBlack het volgende:
Wauw die tas is cool ja! Ik moet ook een dikkere haaknaald (dikste is nu 5), dan kun je ook makkelijker wat grotere projecten doen (zo'n deken zou ik echt nooooooit afmaken!) Een luie haakster ben ik
@Lyssa, die kikker ben ik dus ook heel lang mee bezig geweest, maar dat komt puur doordat ik m dan steeds laat liggen. En heb me er echt toe moeten zetten om de oogjes erop te maken...
Ik ga me voor een volgende amigurumi project even inlezen in die meerder/minder tips, want dat is bij deze kikker veel te zichtbaar eigenlijk.
Maar eerst de slofjes afmaken! Die liggen nog steeds zonder bandjes in de kast
ik vind dat je met de methode in die tutorial t wel veel minder ziet - aan de goeie kant van t haaksel. krijg nu niet echt meer een schuine streep. als ik gewoon door twee steken heen werk (twee halve samenvoegen) wel...quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:39 schreef LadyBlack het volgende:
Hmm ja ik doe het volgens mij ook zo, maar ik krijg zo'n hoekig bolletje, en volgens mij heeft dat ermee te maken dat je steeds op een vaste plek in de cirkel mindert of meerdert. En dan loopt er dus uiteindelijk zo'n schuine streep over het kopje of lijfje van je amigurumi
Ik dacht dat er ook een tutorial was hoe je dat kon aanpassen/omzeilen. Maar ik zoek het nog wel eens uit, en anders klooi ik wel gewoon wat aan, daar ben ik ook érrrg goed in
quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef caroline88 het volgende:
LadyBlack, misschien ben je niet de snelste in doorlooptijd, maar jouw kikker was wel perfect afgewerkt, ook die ogen! }
Petje af.
Kun je serieus 2 kanten op haken dan?quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:33 schreef trui het volgende:
hoe had je je haakwerk vast dan, ladyBlack, haakte je met de klok mee of tegen de klok in?
Ja! Wist ik eerst ook niet, totdat iemand me vertelde mijn werk om te keren zodat je de mooiere kant buiten krijgt. Ik begin altijd tegen de klok in. Na een paar toeren draai ik mijn werk om en dan haak je met de klok meequote:Op donderdag 27 mei 2010 11:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Kun je serieus 2 kanten op haken dan?
nou ja, de meeste rechtshandigen haken wel van rechts naar links, maar als je aan de binnenkant van 't rondje haakt haak je tegen de klok in, en als je aan de buitenkant haakt haak je met de klok mee.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Kun je serieus 2 kanten op haken dan?
precies dat!quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:44 schreef -Bubbles- het volgende:
[..]
Ja! Wist ik eerst ook niet, totdat iemand me vertelde mijn werk om te keren zodat je de mooiere kant buiten krijgt. Ik begin altijd tegen de klok in. Na een paar toeren draai ik mijn werk om en dan haak je met de klok meeJe hebt dan meteen geen last meer van eventuele naden bij het minderen. En bij poppetjes hoef je je begindraad niet af te hechten
Precies. En vind het met de klok mee haken ook makkelijker. Zit mezelf denk minder in de wegquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:48 schreef trui het volgende:
het is niet per definitie fout, maar ik vind het mooier als je 'aan de buitenkant' haakt. dus met de buitenkant naar je toe. en dus met de klok mee.
Als je begintouwtje buiten je werk hangt ga je tegen de klok in en als je begintouwtje in je werk zit ga je met de klok meequote:Op donderdag 27 mei 2010 12:22 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik ben vast erg blond, maar wat is nu de 'goede' manier? Iemand die het met een plaatje of foto kan uitleggen? Ik heb namelijk nul ruimtelijk inzicht haha..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |