Hoe politiek actief was jij tussen je 18 - 25e?quote:Op maandag 31 mei 2010 10:47 schreef SeLang het volgende:
Het is best vreemd dat jongeren zo weinig politiek actief zijn. De belangen van jonge mensen zijn tegengesteld aan die van babyboomers maar alle politieke partijen zijn gericht op het in stand houden van babyboomer privileges.
Verbaast mij ook wel, maar zelfs al waren ze wel politiek actief en zouden ze niet vallen voor onzin-babbel over dingen als intergenerationele solidariteit, dan zijn ze nog steeds niet meer dan een klein stroompje tegen een tsunami aan BB-ers.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:47 schreef SeLang het volgende:
Het is best vreemd dat jongeren zo weinig politiek actief zijn. De belangen van jonge mensen zijn tegengesteld aan die van babyboomers maar alle politieke partijen zijn gericht op het in stand houden van babyboomer privileges.
Toch wel behoorlijk, zo tussen 15-18 jaar. Alleen ging dat toen natuurlijk over andere zaken dan HRA, babyboomers en oplopende staatsschuld. Nog problemen gehad op school wegens het ophangen van politieke affices naast de politieke affices die leraren zelf hadden opgehangen. Vrijheid van meningsuiting en linkse school gaat natuurlijk niet samen dus mijn affice moest persé wegquote:Op maandag 31 mei 2010 11:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe politiek actief was jij tussen je 18 - 25e?
Ik denk dat je onderschat wat een politieke jongerenbeweging kan bereiken. Zeker nu in het internettijdperk is het heel makkelijk om een grote groep te mobiliseren. En als zelfs een Partij van de Dieren zetels kan krijgen, dan zeker een jongerenpartij met een goed doordacht en onderbouwd programma. 15-20 zetels is gewoon haalbaar imo, zeker met programmapunten die geen van de grote partijen hebben (zoals volledige afschaffing van HRA, hervorming pensioenstelsel en overheidstekort naar <0 brengen)quote:Op maandag 31 mei 2010 13:06 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Verbaast mij ook wel, maar zelfs al waren ze wel politiek actief en zouden ze niet vallen voor onzin-babbel over dingen als intergenerationele solidariteit, dan zijn ze nog steeds niet meer dan een klein stroompje tegen een tsunami aan BB-ers.
Jongeren kunnen in een democratie alleen met de voeten stemmen, d.w.z. emigreren. Maar dat is waarschijnlijk alleen weggelegd voor de meer ondernemenden, kansrijken en daardoor meer succesvollen. Voorspelt niet veel goeds voor de toekomst van NL...
Is het ergens anders dan beter?quote:Jongeren kunnen in een democratie alleen met de voeten stemmen, d.w.z. emigreren. Maar dat is waarschijnlijk alleen weggelegd voor de meer ondernemenden, kansrijken en daardoor meer succesvollen. Voorspelt niet veel goeds voor de toekomst van NL...
Zo denk ik er ook over. Nog 2-3 jaar sparen, taal proberen te leren en dan zijn wij ook weg.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:06 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Jongeren kunnen in een democratie alleen met de voeten stemmen, d.w.z. emigreren. Maar dat is waarschijnlijk alleen weggelegd voor de meer ondernemenden, kansrijken en daardoor meer succesvollen. Voorspelt niet veel goeds voor de toekomst van NL...
Ik merk in mijn lokale kroeg opvallend veel erg jonge mensen (lees: onder 25) die extreem-links of toch erg links beginnen te stemmen. Alleen zijn ze zelf niet politiek actief (maar wel vrij goed op de hoogte van de actualiteit).quote:Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef SeLang het volgende:
Het blijft vreemd. Jongeren lijken tegenwoordig erg a-politiek te zijn (of in elk geval niet activistisch), maar carriere en CV is volgens mij belangrijker dan ooit. Dus om het even te vertalen naar de taal van vandaag: het staat fantastisch op je CV als je als student een politieke partij hebt opgericht, een goed politiek programma in elkaar knutselt, volksmassas mobiliseert via Youtube, Twitter en Facebook en vervolgens ook nog een paar zetels haalt. Mooi opstapje naar een dikbetaalde functie met miljoenenbonus. Onbegrijpelijk dat niemand dat oppakt
Hét BRIC land in Zuid-Amerikaquote:
Vind eerst maar eens een groepje studenten die qua kennis en intelligentie ongeveer op het zelfde niveau staan. Je wilt niet zoiets als de PVV waar er met name 1 leider is.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:02 schreef SeLang het volgende:
Het blijft vreemd. Jongeren lijken tegenwoordig erg a-politiek te zijn (of in elk geval niet activistisch), maar carriere en CV is volgens mij belangrijker dan ooit. Dus om het even te vertalen naar de taal van vandaag: het staat fantastisch op je CV als je als student een politieke partij hebt opgericht, een goed politiek programma in elkaar knutselt, volksmassas mobiliseert via Youtube, Twitter en Facebook en vervolgens ook nog een paar zetels haalt. Mooi opstapje naar een dikbetaalde functie met miljoenenbonus. Onbegrijpelijk dat niemand dat oppakt
Misschien omdat het uiteindelijk niet van de studenten zal komen, maar van een heel andere groep?quote:Op maandag 31 mei 2010 14:38 schreef SeLang het volgende:
Ja je moet er wel iets voor doen, daarom staat het ook zo goed op je CV. Maar er zijn ook studenten die heel veel tijd besteden aan een studentenvereniging of een roeivereniging, dus waarom niet aan het opzetten van een politieke partij?
Maar het probleem blijft - nog zeker een jaar of 20 wel - dat er veel meer BB-ers dan jongeren zijn. Met 15-20 zetels krijg je niet veel invloed. En dan is het ook nog maar de vraag of die jongeren op 1 partij gaan stemmen die hun belangen behartigt, of wat me waarschijnlijker lijkt, be-verdeel-en-heerst gaan worden.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat wat een politieke jongerenbeweging kan bereiken. Zeker nu in het internettijdperk is het heel makkelijk om een grote groep te mobiliseren. En als zelfs een Partij van de Dieren zetels kan krijgen, dan zeker een jongerenpartij met een goed doordacht en onderbouwd programma. 15-20 zetels is gewoon haalbaar imo, zeker met programmapunten die geen van de grote partijen hebben (zoals volledige afschaffing van HRA, hervorming pensioenstelsel en overheidstekort naar <0 brengen)
Goed gevonden! Die houden we erin.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:36 schreef dvr het volgende:
Ik heb alvast een slogan voor zo'n jongerenpartij: "Zet de grijze massa aan het werk!"
In België had je een ouderenpartij, die heette Wow (Waardig ouder worden). Het had niks met World of Warcraft te maken in ieder geval.quote:
Sterker nog, de jongeren die politiek actief zijn zijn dat vaak in partijen die staan voor het in stand houden van die voorrechten.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:47 schreef SeLang het volgende:
Wacht eens, Engelse lobbyisten reizen af naar Griekenland om aldaar de ministers te adviseren om een beleid te voeren dat een ramp voor Duitsland en Frankrijk zou betekenen...? Wat moet ik daar nou van denken?quote:Op maandag 31 mei 2010 03:54 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://business.timesonli(...)s/article7140270.ece
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |