abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82003313
Berlusconi en het aanpakken van belastingontduiking
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_82003378
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:55 schreef Igen het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)t-mis-in-italie.html denk ik?
Nou ja, niet precies, maar de strekking is ongeveer hetzelfde.
dank je wel
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 mei 2010 @ 01:34:26 #183
862 Arcee
Look closer
pi_82006246
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:50 schreef Krantenman het volgende:
Bron?
Teletekst.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82011541
Dit zegt alles, goeie truc van die grieken: http://www.bankeneffectenbedrijf.nl/B-E/De-waan-van-de-dag.aspx
pi_82027941
De Euro-crisis in perspectief. Eindelijk!

Bron: Compared to U.S. Bailout, Euro Bailout Is Nothing (Seeking Alpha)

De blauwe balken zijn de bedragen die de Amerikaanse overheid al aan de bijbehorende bailouts verkwanseld heeft.
De rode balken zijn de bedragen die de EU mogelijk aan landensteun kwijt zal zijn.

Bravo voor stock analyst Laszlo Birinyi die de zaken even zo simpel op een rijtje zette.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 17:30:50 #186
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_82029480
Mooi grafiekje. Gister stond in de lokale krant(leeuwarder courant) ook een belachelijk verhaal over Amerikanen die ''ons'' nu uitlachen.
Bedankt Hans.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:44:23 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82034997
ik begrijp wel een beetje waarom de Grieken boos zijn. in het westen worden pure lastercampagnes verspreidt zoals dat ze met hun 52ste stoppen. das aantoonbaar niet waar.

en ik heb begrepen dat de havens inmiddels weer forse winsten maken in Griekenland. ik kan begrijpen dat dat steekt. want zij hebben onder de vorige conservatieve regering belastingverlaging op belastingverlaging gekregen en konden steun ontvangen toen ze het even moeilijk hadden. nu maken de havenbaronnen weer forse winst terwijl ook de havenarbeiders fors moeten inleveren. kan me voorstellen dat het moeilijk te verteren is.

edit:
maar het lijkt erop dat er niet echt een andere oplossing bestaat dan de lonen fors omlaag te doen en te saneren. griekenland compenseerde de middelhoge lonen en lage productiviteit met zeer lage belastingen (voor bepaalde groepen). als ze nu de belastingen gaan verhogen is dat desastreus

[ Bericht 20% gewijzigd door Klopkoek op 28-05-2010 20:09:30 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:44:54 #188
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_82035022
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:44 schreef Klopkoek het volgende:
ik begrijp wel een beetje waarom de Grieken boos zijn. in het westen worden pure lastercampagnes verspreidt zoals dat ze met hun 52ste stoppen. das aantoonbaar niet waar.

en ik heb begrepen dat de havens inmiddels weer forse winsten maken in Griekenland. ik kan begrijpen dat dat steekt. want zij hebben onder de vorige conservatieve regering belastingverlaging op belastingverlaging gekregen en konden steun ontvangen toen ze het even moeilijk hadden. nu maken de havenbaronnen weer forse winst terwijl ook de havenarbeiders fors moeten inleveren. kan me voorstellen dat het moeilijk te verteren is.
Klopkoek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Welkom terug.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:07:19 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82035782
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:44 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Klopkoek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Welkom terug.
je bent SP-stemmer geworden?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:11:46 #190
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82035962
nog een leuk, tegendraads artikel (waar ik het niet helemaal mee eens ben)
quote:
Help de Grieken
Evangelos Kyzirakos,Dimitris Pavlopoulos, 19-05-2010 17:30
reageer 190 reacties

Grieken gaan niet op hun 53ste met pensioen. De kranten geven meer onjuiste informatie en zadelen ons op met een schuldgevoel. Wees liever solidair met ons.

De laatste maanden hebben we met verbazing heel wat artikelen met foute informatie over Griekenland gelezen. Min of meer wordt Griekenland gepresenteerd als een land waar de burger van genereuze sociale voorzieningen geniet. Volgens al die artikelen gaan de Grieken heel vroeg met pensioen, krijgen ze hoge salarissen zonder veel uren te werken en proberen ze steeds belastingen te ontduiken. Volgens deze krant (Economie, 12 mei) zouden de Grieken gemiddeld al op hun 53ste stoppen met werken.

We vragen ons af waarom de auteurs niet de moeite nemen om naar de officiële statistieken van Eurostat te kijken . Volgens Eurostat treden Griekse mannen op hun 61ste en Griekse vrouwen op hun 59ste uit de arbeidsmarkt. De Grieken werken in de private sector veel meer uren met veel hogere productiviteit dan de werknemers uit Duitsland en andere EU-landen.

Salarissen
Wat de salarissen betreft: Nederlandse kranten verzwijgen het feit dat de beruchte 13de en 14de maand die de Grieken tot op heden ontvangen, gelijk zijn aan het vakantiegeld en de eindejaarspremie van Nederlanders. Bovendien nodigen wij iedereen uit die denkt dat Griekse ambtenaren superhoge salarissen hebben, gedurende drie maanden van baan te ruilen.

Ten slotte: belastingontduiking. Die bestaat wel in Griekenland. Echter met name door grote bedrijven en rijke zelfstandigen, niet door arbeiders en ambtenaren. Wie twijfelt aan onze woorden moet maar eens van baan wisselen met een Griekse docent en dan proberen zijn inkomen niet op te geven of de gemeentebelasting niet betalen. We moeten hem waarschuwen dat daar een gevangenisstraf op staat wegens het in gebreke blijven ten aanzien van de staat.

Gevaarlijk
Volgens ons zijn al die artikelen niet alleen naïef maar ook gevaarlijk. Deze informatie veroorzaakt haat tegen de Grieken en straks ook tegen Portugezen, Spanjaarden en Italianen.

De artikelen zadelen de Grieken op met een gevoel van ‘collectieve verantwoordelijkheid’ voor de financiële situatie in Griekenland. De Griekse werknemer die 700 euro netto per maand ontvangt (de meerderheid van de Griekse werknemers is jonger dan 30) is niet verantwoordelijk voor het overheidstekort en de staatsschuld.

De oorzaken van de ellende zijn de peperdure Olympische Spelen, de continue bewapeningswedloop met Turkije, de 28 miljard euro die de Griekse staat aan de banken heeft gegeven en nooit meer zal terugzien, de rijke dure/omvangrijke overheidssubsidies aan de ondernemerselite en het slechte economische management van de achtereenvolgende Griekse regeringen met de ondersteuning van de EU.

Niet helpen
Volgens ons zal de Eurozone-IMF- lening de Griekse bevolking helemaal niet helpen. De lening werkt voor de belangen van de oude en de nieuwe leners en niet voor de belangen van de Griekse bevolking. De Griekse bevolking zal de winsten van de Griekse economische elite, de Griekse en buitenlandse banken en speculanten betalen.

De Griekse bevolking heeft wel de solidariteit van de andere Europese bevolkingen nodig. Echter, deze solidariteit is geen lening met 5 procent rente maar solidariteit voor de strijd van de Grieken tegen de neoliberale bezuinigingsmaatregelen van de regering-Papandreou en tegen de algemene neoliberale richting van de EU.

Als u de Griekse bevolking wilt helpen, stellen we voor dat u uw regering niet toestaat nog één euro aan de speculanten te geven. Oefen gerust druk uit op uw regering om alle wapenhandel met Griekenland en Turkije af te schaffen, dwing de speculanten en de leners de schuld af te schaffen.

We nodigen u vooral uit solidair te zijn met de Griekse werknemers en ambtenaren die voor hun leven en voor de toekomst van hun kinderen strijden
Evangelos Kyzirakos, onderzoeker aan de Universiteit Leiden, Dimitris Pavlopoulos, docent VU Amsterdam
http://extra.volkskrant.n(...)5854/Help_de_Grieken
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:12:53 #191
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_82036011
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

je bent SP-stemmer geworden?
Ja. De andere verkiezingsprogramma's zijn zo verschrikkelijk asociaal dat we over 20 jaar geen middenklasse meer hebben als Rutte premier wordt.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:14:35 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82036077
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:12 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Ja. De andere verkiezingsprogramma's zijn zo verschrikkelijk asociaal dat we over 20 jaar geen middenklasse meer hebben als Rutte premier wordt.
van conservatief-liberaal opeens naar SP stappen is nogal uhhhh opmerkelijk.

ik ken zelf ook wat teleurgestelde VVD'ers maar die lopen naar het CDA, D66 of PvdA ofzo
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:21:33 #193
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_82036402
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

van conservatief-liberaal opeens naar SP stappen is nogal uhhhh opmerkelijk.

ik ken zelf ook wat teleurgestelde VVD'ers maar die lopen naar het CDA, D66 of PvdA ofzo
CDA = onbetrouwbare gristenbende
D66 = Pechtold lult in de rondte en alleen in onderwijs investeren is onvoldoende
PvdA = Stelletje zeurpieten met kapitein Iglo aan het hoofd

SP = Betrouwbare partij van intellectuelen en overzien de problemen vele malen beter

(ik was trouwens een neocon, en zeker niet 100% conservatief)
pi_82052843
Om het eventjes in perspectief te plaatsen, hier Belgiê
quote:
Brugpensioen ter discussie

BRUSSEL - Het brugpensioen op 52 voor het personeel van Carrefour lokt verhitte discussies uit binnen en buiten de federale regering. Minister van Werk Joëlle Milquet blijft achter het sociaal akkoord staan.
‘Bij Carrefour zijn duizenden jobs gered, met een beperkte kostprijs voor de overheid, maximum tien miljoen per jaar.' Minister van Werk Joëlle Milquet (CDH) bleef gisteren het brugpensioen voor een kleine duizend werknemers bij Carrefour verdedigen, ondanks de kritiek binnen en buiten de regering.

Zelfs CD&V had het moeilijk met het akkoord. ‘Alle generaties binnen CD&V betreuren dat het sociaal akkoord van Carrefour opnieuw naar het brugpensioen op jonge leeftijd grijpt en oudere werknemers als eerste van de arbeidsmarkt duwt', klonk het. ‘Brugpensioen op 52 is een fout signaal.'

Maar even voordien had vicepremier Steven Vanackere nog iets heel anders gezegd. ‘We gaan dit soort oplossingen moeten blijven gebruiken voor uitzonderlijke gevallen', zei Vanackere voor het begin van de ministerraad.

De partij kreeg daarop de volle laag voor de tegenstrijdige communicatie: ‘Het mag duidelijk zijn: eens tsjeef, altijd tsjeef', klonk het bij Lijst Dedecker. ‘Sinds Marianne Thyssen voorzitter is, is doubletalk weer een hogere kunstvorm', vond N-VA-lijsttrekker Siegfried Bracke.

Ook de Open VLD, nochtans coalitiepartner in de federale regering, zit zwaar verveeld met het akkoord, maar legt er de nadruk op dat ze Milquet niet kon tegenhouden ‘De huidige reglementering (kb werkloosheid) stelt letterlijk dat de minister van Werk alleen beslist over collectief brugpensioen op 52', twitterde minister van Economie Vincent Van Quickenborne onmiddellijk.

De discussie verdeelt de Vlaamse politiek. De N-VA en Lijst Dedecker willen dat het brugpensioen gewoon uitdooft, Open VLD wil de leeftijd optrekken naar zestig jaar, CD&V en Groen! willen dat er spaarzamer mee omgesprongen wordt, alleen de SP.A en Vlaams Belang willen dat brugpensioen op 52 moet blijven kunnen.

Ter info. Vrijdag waren er 289 vacatures bij Colruyt, 48 bij Delhaize. De werkgeversorganisatie Unizo meldt dat in de zelfstandige kleinhandel honderden banen te begeven zijn.
Overigens: ook in de onderwijswereld (en ongetwijfeld bij nog een heleboel andere sectoren) is of was dat in België de gewoonste zaak van de wereld.

Persoonlijk heb ik gezien hoe de moeder van mijn ex-vriendin gewoon stopte met werken en brugpensioen kreeg toen ze 53 was. "Ze had er geen zin meer in". Tja.

Ik geloof de verhalen over de pensioenleeftijden in Griekenland dus wél.
pi_82052891
Mooi is dit bericht ook he?
Letterlijk iedereen is ambtenaar in Griekenland
Ik zie er niets veranderen daar
quote:
vr 28 mei 2010, 23:21
Duimen draaien bij Olympic Airlines
AMSTERDAM - De tien personeelsleden van Olympic Airlines komen al acht maanden braaf naar hun kantoor in het WTC op Schiphol, waar ze echter niets te doen hebben.

Het bedrijf is failliet, maar de Griekse overheid betaalt nog wel de salarissen van het personeel. Daarover bericht het Haarlems Dagblad.
Eén van de werknemers noemt de situatie „enorm frustrerend. We hebben echt niets te doen.”

De werknemers komen volgens hem de dag door met koffiedrinken, spelletjes op de computer, lezen, praten en de privé-administratie doen.
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  zaterdag 29 mei 2010 @ 12:07:20 #196
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82056603
quote:
We vragen ons af waarom de auteurs niet de moeite nemen om naar de officiële statistieken van Eurostat te kijken .
Daarom. Omdat het officiële statistieken zijn en daardoor niet per se betrouwbaarder dan on-officiële statistieken.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 23:07:05 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82081207
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:07 schreef Outlined het volgende:

[..]

Daarom. Omdat het officiële statistieken zijn en daardoor niet per se betrouwbaarder dan on-officiële statistieken.
Maar waarom heeft een WSJ journalistje dan wel gelijk? Wat direct door de hele wereld wordt overgenomen als 'juist'?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82081348
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 06:42 schreef Bruno25 het volgende:
Mooi is dit bericht ook he?
Letterlijk iedereen is ambtenaar in Griekenland
Ik zie er niets veranderen daar
[..]

Klinkt goed zo'n baan.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 23:24:17 #199
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82082141
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 23:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Klinkt goed zo'n baan.
Weinig anders dan bij een doorsnee bank op wallstreet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 31 mei 2010 @ 03:54:05 #200
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_82130654
quote:
Greece urged to give up euro

THE Greek government has been advised by British economists to leave the euro and default on its ¤300 billion (£255 billion) debt to save its economy.

The Centre for Economics and Business Research (CEBR), a London-based consultancy, has warned Greek ministers they will be unable to escape their debt trap without devaluing their own currency to boost exports. The only way this can happen is if Greece returns to its own currency.

Greek politicians have played down the prospect of abandoning the euro, which could lead to the break-up of the single currency.

Speaking from Athens yesterday, Doug McWilliams, chief executive of the CEBR, said: “Leaving the euro would mean the new currency will fall by a minimum of 15%. But as the national debt is valued in euros, this would raise the debt from its current level of 120% of GDP to 140% overnight.

“So part of the package of leaving the euro must be to convert the debt into the new domestic currency unilaterally.”

Greece’s departure from the euro would prove disastrous for German and French banks, to which it owes billions of euros.

McWilliams called the move “virtually inevitable” and said other members may follow.

“The only question is the timing,” he said. “The other issue is the extent of contagion. Spain would probably be forced to follow suit, and probably Portugal and Italy, though the Italian debt position is less serious.

“Could this be the last weekend of the single currency? Quite possibly, yes.”
http://business.timesonli(...)s/article7140270.ece
  FOK!fotograaf maandag 31 mei 2010 @ 09:10:51 #201
18921 freud
Who's John Galt?
pi_82132282
Leuke artikelen weer gepost hier. Persoonlijk moest ik erg lachen dat de Volkskrant stelt dat de arme grieken productiever zijn dan de duitsers en nederlanders, en helemaal niet zo slecht zijn. Toen ik in november in Athene was, kreeg ik nou niet echt de indruk dat Athene een moderne productieve metropool was (meer een sloppenwijk), maar goed.

Afgezien van alle economische feiten blijf ik bij de stelling dat ik Griekenland richting een lichte burgeroorlog zie gaan. De mensen zien A. het nut niet in van bezuinigen, B. als er mensen fout zijn, dan zijn het 'de rijken', en C. ze zijn niet van plan om hun levensstandaard in te leveren omdat Duitsland/Frankrijk dat wil. Als ik dan ook nog de smerige spelletjes van Duitsland en Frankrijk lees mbt defensiecontracten, dan heb ik er een hard hoofd in dat men de maateregelen er door krijgt zoals de mensen in de ivoren vergaderzalen van de EU voor ogen hebben.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 31 mei 2010 @ 10:36:27 #202
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_82134210
Ik zie maar een mogelijke oplossing voor de jongeren onder ons. Ik kan mij niet voorstellen hoe het is of hoe het voelt als een soort lijfeigene op te groeien.. Lijfeigenen vanwege de enorme rente en schuldenlasten waarmee de aso-generatie (de babyboomers) ons heeft opgezadeld.

Er wordt over dit forum wel eens gesproken over een moral hazard. Maar hoe zit het dan met het feit dat er nu bezuinigt wordt op groepen die zich in de schulden moeten steken voor het volgens van studies en gezondheidszorg terwijl vermogende groepen (>> 50 jaar) zich aan alle bezuinigingen lijken te ontrekken en alleen maar geïnteresseerd zijn in behouden van hun geprivilegieerde regelingen?

Het zou verboden moeten zijn voor een staat om leningen af te sluiten waarvoor de opbrengst gebruikt wordt om gezondheidszorg en pensioenregelingen mee in stand te houden voor een aantal geprivilegieerde klassen en de lasten hiervoor naar toekomstige generaties door te schuiven.

Advies aan Griekenland: vooral defaulten en de sukkels (=o.a. ABP) die deel hebben genomen hebben aan dit piramidespel lekker laten koken in het eigen sop.
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
  maandag 31 mei 2010 @ 10:47:16 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82134491
Het is best vreemd dat jongeren zo weinig politiek actief zijn. De belangen van jonge mensen zijn tegengesteld aan die van babyboomers maar alle politieke partijen zijn gericht op het in stand houden van babyboomer privileges.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 31 mei 2010 @ 11:10:21 #204
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_82135190
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:47 schreef SeLang het volgende:
Het is best vreemd dat jongeren zo weinig politiek actief zijn. De belangen van jonge mensen zijn tegengesteld aan die van babyboomers maar alle politieke partijen zijn gericht op het in stand houden van babyboomer privileges.
Hoe politiek actief was jij tussen je 18 - 25e?

Het is erger om te zien dat onder de economische faculteiten, de studenten zo weinig politiek actief zijn. Van die mensen verwacht je het ten minste door te hebben dat ze genaaid worden door de politiek.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_82139610
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:47 schreef SeLang het volgende:
Verbaast mij ook wel, maar zelfs al waren ze wel politiek actief en zouden ze niet vallen voor onzin-babbel over dingen als intergenerationele solidariteit, dan zijn ze nog steeds niet meer dan een klein stroompje tegen een tsunami aan BB-ers.

Jongeren kunnen in een democratie alleen met de voeten stemmen, d.w.z. emigreren. Maar dat is waarschijnlijk alleen weggelegd voor de meer ondernemenden, kansrijken en daardoor meer succesvollen. Voorspelt niet veel goeds voor de toekomst van NL...
Goud kan je niet bijdrukken
  maandag 31 mei 2010 @ 13:23:35 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82140282
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe politiek actief was jij tussen je 18 - 25e?
Toch wel behoorlijk, zo tussen 15-18 jaar. Alleen ging dat toen natuurlijk over andere zaken dan HRA, babyboomers en oplopende staatsschuld. Nog problemen gehad op school wegens het ophangen van politieke affices naast de politieke affices die leraren zelf hadden opgehangen. Vrijheid van meningsuiting en linkse school gaat natuurlijk niet samen dus mijn affice moest persé weg . Maar eenzijdig weghalen konden ze natuurlijk niet doen, dus toen kwam er een algemeen verbod op politieke affices
Mijn reisverslagen
  maandag 31 mei 2010 @ 13:35:25 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82140771
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:06 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Verbaast mij ook wel, maar zelfs al waren ze wel politiek actief en zouden ze niet vallen voor onzin-babbel over dingen als intergenerationele solidariteit, dan zijn ze nog steeds niet meer dan een klein stroompje tegen een tsunami aan BB-ers.

Jongeren kunnen in een democratie alleen met de voeten stemmen, d.w.z. emigreren. Maar dat is waarschijnlijk alleen weggelegd voor de meer ondernemenden, kansrijken en daardoor meer succesvollen. Voorspelt niet veel goeds voor de toekomst van NL...
Ik denk dat je onderschat wat een politieke jongerenbeweging kan bereiken. Zeker nu in het internettijdperk is het heel makkelijk om een grote groep te mobiliseren. En als zelfs een Partij van de Dieren zetels kan krijgen, dan zeker een jongerenpartij met een goed doordacht en onderbouwd programma. 15-20 zetels is gewoon haalbaar imo, zeker met programmapunten die geen van de grote partijen hebben (zoals volledige afschaffing van HRA, hervorming pensioenstelsel en overheidstekort naar <0 brengen)
Mijn reisverslagen
  maandag 31 mei 2010 @ 13:56:55 #208
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82141560
Hier iemand in de besproken leeftijdscategorie.
quote:
Is het ergens anders dan beter?

Ik houd me zeker bezig met politiek, maar ik loop inderdaad niet mee met protesten, ik hang geen foldertjes op, ik bezet geen universiteiten, ik ben nergens lid van of weet ik wat. Op dat punt ben ik heel passief.
Maar ik zou echt niet weten wat nou de beste partij is voor de jongere generatie. De partijen die nu juist het meest lijken te bezuinigen houden vast aan de HRA, alhoewel ik nog moet zien wat de vvd werkelijk gaat doen. Als ze nou eens eerst al die studenten eruit gooien, die geen kloot doen. Studeren lijkt de normaalste zaak van de wereld te zijn en ook iets waar je zo lang als je wilt over kunt doen. De staat betaalt toch wel.
shoarma is lekker
  maandag 31 mei 2010 @ 14:02:27 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82141778
Het blijft vreemd. Jongeren lijken tegenwoordig erg a-politiek te zijn (of in elk geval niet activistisch), maar carriere en CV is volgens mij belangrijker dan ooit. Dus om het even te vertalen naar de taal van vandaag: het staat fantastisch op je CV als je als student een politieke partij hebt opgericht, een goed politiek programma in elkaar knutselt, volksmassas mobiliseert via Youtube, Twitter en Facebook en vervolgens ook nog een paar zetels haalt. Mooi opstapje naar een dikbetaalde functie met miljoenenbonus. Onbegrijpelijk dat niemand dat oppakt
Mijn reisverslagen
  maandag 31 mei 2010 @ 14:16:51 #210
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_82142351
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:06 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Nog 2-3 jaar sparen, taal proberen te leren en dan zijn wij ook weg.

[ Bericht 1% gewijzigd door faustkern op 31-05-2010 14:22:21 ]
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')