Waren we twee pagina's terug al achter, maar toch bedanktquote:Op donderdag 20 mei 2010 17:15 schreef Two het volgende:
Het doel van deze dag is niet provoceren of beledigen, maar de beperking van de vrijheid door bedreigingen van extreme groeperingen aankaarten.
Hehe, ik vind je invulling alvast mooi. Jullie profeet? Mijn profeet? Ben ik een moslim? Sinds wanneer? Omdat ik stelling neem tegen deze actie?quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:09 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Wat heeft een spotprent te maken met wat een leraar op een schoolbord tekent? Niks. Deze hele dag is bedoeld om erop te wijzen dat spotprenten over jullie profeet ook moeten kunnen, end at heeft geen kont te maken met wat er in een klasse onderwezen wordt. Ik vind die zielige excuusjes van jou wel weer treffend. In plaats van te zeggen: goh, ik ben blij dat ik in een land woon waar dit soort dingen gewoon kan (ook al is het misschien een fictief persoon waar ik aan hecht die in de mangel genomen wordt) ga je weer naar anderen wijzen, en uiteraard zijn de anderen de joden. Zeer zwak.
De vergelijking ging niet tussen joden en moslims, maar tussen het afbeelden van die profeet en een schoolmeester die een hele klas jahweh laat roepen. Dat was je vergelijking en die is kinderachtig en dom. Ik dacht waarachtig dat jij moslim was gezien je reacties, maar of je dat nou bent of niet verandert niks aan mijn stellingname.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:17 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Hehe, ik vind je invulling alvast mooi. Jullie profeet? Mijn profeet? Ben ik een moslim? Sinds wanneer? Omdat ik stelling neem tegen deze actie?
Het punt ontgaat je dat ik een vergelijking trek tussen twee religieuze geboden van twee Semitische religies. Die vergelijking is eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Joden en Moslims staan voor een groot deel in dezelfde verhalende traditie. Veel religieuze geboden lijken dan ook op elkaar.
god niet afbeelden, god/profeet niet afbeelden
Kosjer eten, Halal eten
etc.
Beetje suffe reply dit. Iets met schoenmaker en leest.
Ik ben zelf die leraar. Je moet even wat beter proberen te lezen...quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:19 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
De vergelijking ging niet tussen joden en moslims, maar tussen het afbeelden van die profeet en een schoolmeester die een hele klas jahweh laat roepen. Dat was je vergelijking en die is kinderachtig en dom. Ik dacht waarachtig dat jij moslim was gezien je reacties, maar of je dat nou bent of niet verandert niks aan mijn stellingname.
Dat jankgedrag... "Ja maar als een leraar dan de hele klas Jahweh laat zeggen! Mbuuuuu"... Als je dat soort vergelijkingen maakt heb je er geen zak van begrepen. Amen.
Ik geloof dat 'men' daar nog niet achter was. Zie voldoende prentjes die niet anders uitgelegd kan worden dan kwetsend.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:15 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Waren we twee pagina's terug al achter, maar toch bedankt
OK, ik weet nu zeker dat je niks van mijn punt begrijpt. Laterquote:Op donderdag 20 mei 2010 17:24 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Ik ben zelf die leraar. Je moet even wat beter proberen te lezen...
Ik leg een religieus gebod uit en omdat er een gebod is gaan de kinderen het juist overtreden.
Zo zie ik deze actie ook. Omdat er mensen zijn die dit niet op prijs stellen gaan we juist met z'n allen de Profeet afbeelden. Ik vind het gewoon kinderachtig gedrag.
Laat me raden? je hebt er 20 minuten over nagedacht en wist niets meer te zeggen?quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:50 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
OK, ik weet nu zeker dat je niks van mijn punt begrijpt. Later
Dat zie je verkeerd.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:24 schreef Sattyagraha het volgende:
Omdat er mensen zijn die dit niet op prijs stellen gaan we juist met z'n allen de Profeet afbeelden.
Er zijn zat dingen die ik ook niet op prijs stel, maar ik ga er niet om liggen huilen, of erger nog, die mensen met geweld bestrijden. Ik haal gewoon mijn schouders op en ga verder met mijn leven, wetende dat sommigen zulke ideeen hebben, en zolang het bij ideeen blijft maakt het me niks uit.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:24 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
. Omdat er mensen zijn die dit niet op prijs stellen gaan we juist met z'n allen de Profeet afbeelden. Ik vind het gewoon kinderachtig gedrag.
Zoals ik eerder in dit topic al zei, mensen die dmv geweld hun zin willen krijgen moet je hun zin niet geven.quote:
Ben ik het niet geheel mee eens.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:11 schreef moomoo het volgende:
[..]
Zoals ik eerder in dit topic al zei, mensen die dmv geweld hun zin willen krijgen moet je hun zin niet geven.
Dus, omdat er extremisten zijn die met doodsbedreigingen en aanslagen willen zorgen dat er geen (spot)prenten van mohammed gemaakt worden is het noodzakelijk dat dit juist zoveel moglijk gedaan wordt, opdat ze hun zin niet krijgen.
Het is goed te zien dat je docent bent, want je beredenering raakt kant noch walquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:17 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Ben ik het niet geheel mee eens.
Er zit namelijk nog een laag onder deze stelling waardoor deze alleen op gaat bij zaken die 'het vrije westen' juist/acceptabel acht volgens een beperkte en historisch bepaald waardeoordeel.
ten tweede, we gaan toch ook niet allemaal homoseksueel worden omdat sommige moslims dit verwerpelijk vinden en dit met geweld willen bestrijden?
Het ergste is nog dat jij kennelijk studiebegeleider inburgering bent.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:17 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Ben ik het niet geheel mee eens.
Er zit namelijk nog een laag onder deze stelling waardoor deze alleen op gaat bij zaken die 'het vrije westen' juist/acceptabel acht volgens een beperkte en historisch bepaald waardeoordeel.
ten tweede, we gaan toch ook niet allemaal homoseksueel worden omdat sommige moslims dit verwerpelijk vinden en dit met geweld willen bestrijden?
Klopt vergelijking gaat ook mank.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:23 schreef Drinky het volgende:
[..]
Het is goed te zien dat je docent bent, want je beredenering raakt kant noch wal.
Dat ze homo's verwerpelijk vinden betekent dus niet dat wij homo's in de ban moeten doen, maar het juist moeten toestaan. Betekent dus niet dat je zelf homoseksueel moet worden, want dat kan biologisch gezien ook eigenlijk helemaal niet(maar zoiets leer je waarschijnlijk niet op de PABO dus het is begrijpelijk).
Ja dat is echt verschrikkelijk. Naast docent in het middelbaar onderwijs ben ik ook nog is inburgeringsdocent! Ik ben het as van het kwaad.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:25 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat jij kennelijk studiebegeleider inburgering bent.
Jouw visie op waar het in dit topic over gaat vind ik schokkend, benepen en treurig politiek correct. Het is een recht drama voor ons land dat mensen die er zulke opvattingen op na houden in een didactische/pedagogische functie zitten, waarin ze hun eigen wereldbeeld op hun slachtoffers kunnen botvieren.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:30 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Ja dat is echt verschrikkelijk. Naast docent in het middelbaar onderwijs ben ik ook nog is inburgeringsdocent! Ik ben het as van het kwaad.
Maar serieus, wat is daar erg aan?
Een spotprent maken gaat ook een stuk makkelijker dan jezelf homoseksueel te maken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:28 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Klopt vergelijking gaat ook mank.
Maar deze actie zegt niet dat we spotprenten moeten toestaan, zoals we homoseksualiteit toestaan, we moeten verder gaan en ze zelf gaan maken. Ik gaf de vergelijking om dat punt duidelijk te maken.
PS. ik ben middelbare school docent, geen pabo gedaan.
PPS. Volgens mij gebruiken de anti-homo groeperingen precies hetzelfde biologische argument.
Je begrijpt het voorbeeld van de klas nog steeds niet...quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:32 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Jouw visie op waar het in dit topic over gaat vind ik schokkend, benepen en treurig politiek correct. Het is een recht drama voor ons land dat mensen die er zulke opvattingen op na houden in een didactische/pedagogische functie zitten, waarin ze hun eigen wereldbeeld op hun slachtoffers kunnen botvieren.
Wat leer jij die inburgeraars als het over vrijheid van meningsuiting gaat? Kom je dan ook weer met dat zielige voorbeeldje dat die klas Jahweh moet roepen?
Een van de kroonjuwelen van ons land is de vrijheid van meningsuiting, diezelfde vrijheid die door types als jij verkwanseld wordt. Als jij mensen moet bijbrengen wat deze inhoudt zie ik het somber in, gezien jouw zielige 'ja-maar-en-de-joden-dan?'-houding.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:39 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Je begrijpt het voorbeeld van de klas nog steeds niet... [ afbeelding ]
De rest van de reactie begrijp ik niet helemaal. Bedoel je te zeggen dat je als docent altijd objectief moet lesgeven en je eigen wereldbeeld niet mag overdragen? Of bedoel je dat ze alleen het wereldbeeld mogen overdragen dat jij/"ons land" goed keurt?
Dat lijkt mij wel ja.Lijkt mij zelfs van groot belang dat je objectief les geeft. Doe jij dat niet dan?quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:39 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Je begrijpt het voorbeeld van de klas nog steeds niet... [ afbeelding ]
De rest van de reactie begrijp ik niet helemaal. Bedoel je te zeggen dat je als docent altijd objectief moet lesgeven en je eigen wereldbeeld niet mag overdragen? Of bedoel je dat ze alleen het wereldbeeld mogen overdragen dat jij/"ons land" goed keurt?
Nee, dat doe ik niet. Hoe zie je dat voor je in de praktijk?quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel ja.Lijkt mij zelfs van groot belang dat je objectief les geeft. Doe jij dat niet dan?
Dat je dat moet vragenquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:45 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Hoe zie je dat voor je in de praktijk?
Volgens mij zijn we samen juist hardstikke goed bezig, jij geeft jou mening, ik ben het er niet mee eens en ik geef mijn mening. Vrijheid van meningsuiting ten top.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:41 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Een van de kroonjuwelen van ons land is de vrijheid van meningsuiting, diezelfde vrijheid die door types als jij verkwanseld wordt. Als jij mensen moet bijbrengen wat deze inhoudt zie ik het somber in, gezien jouw zielige 'ja-maar-en-de-joden-dan?'-houding.
Edit: en ik snap jouw voorbeeld prima. Feit dat ik het niet eens ben met wat je zegt betekent niet dat ik het niet begrepen heb, aanmatigend leraartje dat je er bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |