Damn het is een gekke forum. http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=51&t=56043quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Leuke quote van een user daar die reageert op de vraag of de islamitische ouders hun kinderen ook bijbrengen dat andere godsdiensten ook beweren de enige echte waarheid in pacht te hebben:
"volgens de islam word elke kind geboren als een moslim .
zondeloos en met de natuurlijke fitra islam .
het zijn de ouders die hun opvoeden met een andere geloof."
We zijn allemaal als moslim geboren
Mee eens! Het is belachelijk dat de doodverwensingen die Christenen doen minder serieus genomen worden dan die van Moslims.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:10 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar erken je ook dat er misschien een gebrek aan zelfrelativering bij een deel van de moslims is?
Een film als Jesus Christ Superstar of The Meaning of Life heeft natuurlijk vanuit Christelijke hoek de nodige kritiek gekregen, maar als zoiets over Mohammed gedaan zou worden zouden er denk ik de nodige doodsverwensingen komen.
Denk je niet dat er dan wat structureel mis is?
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:29 schreef Baghdaddy het volgende:
@Haushover
Die waren ook gekomen uit Christelijke hoek. Maar daar zit geen nieuwswaarde aan.
Waar doet me dit toch aan denken?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 04:38 schreef Madridista het volgende:
Triest dit. Echt
De profeet en mij beledigen om daar je voldoening uit te halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Mogelijk, maar het lijkt me vrij duidelijk dat dergelijke figuren binnen de islam veel meer aanhang hebben dan binnen het christendom. Waar zijn de woedende evangelicalen die Nederlandse ambassade in brand staken na weer een act van Theo Maassen of Hans Teeuwen? Waar zijn de bible-beltgelovigen die 'dood aan de ongelovigen' schreeuwen?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:49 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Een film als Jesus Christ Superstar of The Meaning of Life heeft natuurlijk vanuit Christelijke hoek de nodige kritiek gekregen, maar als zoiets over Mohammed gedaan zou worden zouden er denk ik de nodige doodsverwensingen komen.
Dat er bij een theater show ook van Christelijke hoek dreigementen kwamen en er werd opgeroepen tot moord. In zover zijn een bepaalde deel van moslims en christenen gelijk.
Ze zijn juist niet gelijk in die zin dat de Islam nog niet om kan gaan met kritiek zoals we het de christenen geleerd hebben. Dat heeft niets met cultuurrelativisme te maken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:55 schreef Gaspedaal het volgende:
Maar om de islam en het christendom op dit punt vanuit een soort overtrokken cultuurrelativisme aan elkaar gelijk te stellen lijkt me onterecht.
Dat bedoel ik juist. Juist het gelijkstellen van het christendom en islam wat betreft vrijheid van meningsuiting en omgaan met kritiek is een vorm van onterecht cultuurrelativisme.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn juist niet gelijk in die zin dat de Islam nog niet om kan gaan met kritiek zoals we het de christenen geleerd hebben. Dat heeft niets met cultuurrelativisme te maken.
Geweldig plaatjequote:Op donderdag 20 mei 2010 02:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Deze vind ik wel bij jou passen:
[ afbeelding ]
Ok, laten we een actie op gaan zetten waarbij we allemaal de holocaust gaan ontkennen, misschien wordt dat wetsartikel dan geschrapt. We kunnen ook collectief Mein Kampf gaan bestellen op internet en die stiekem in de bibliotheek leggen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat van de koningin is ouderwets en niet echt nodig. Dat van de holocaust hoeft van mij ook niet, maar ik vind dat toch iets heel anders dan de profeet tekenen.
Voor types als jij hebben ze deze smiley uitgevonden:quote:Op zondag 23 mei 2010 13:34 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Ok, laten we een actie op gaan zetten waarbij we allemaal de holocaust gaan ontkennen, misschien wordt dat wetsartikel dan geschrapt. We kunnen ook collectief Mein Kampf gaan bestellen op internet en die stiekem in de bibliotheek leggen.
Laten we het volgend jaar op 4 mei plannen, of is die datum al bezet?
Mein Kampf is helemaal niet verboden.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:34 schreef Sattyagraha het volgende:
We kunnen ook collectief Mein Kampf gaan bestellen op internet en die stiekem in de bibliotheek leggen.
Nee, is nog vrij. Doe lekker je ding joh.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:34 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Ok, laten we een actie op gaan zetten waarbij we allemaal de holocaust gaan ontkennen, misschien wordt dat wetsartikel dan geschrapt. We kunnen ook collectief Mein Kampf gaan bestellen op internet en die stiekem in de bibliotheek leggen.
Laten we het volgend jaar op 4 mei plannen, of is die datum al bezet?
Smakeloos, dat ben ik zeker met je eens. Maar vind je dit ook zo ver gaan dat het verboden zou moeten zijn?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:02 schreef highRr het volgende:
Maar er zijn altijd lui bij die toch wat verder moeten dan vrijheid van MU.
Zoals deze:
[ afbeelding ]
Deze vind ik erg onbeschoft, onrespectvol en gaat veel verder dan vrijheid van MU. Ik vind hem discriminerend.
verboden niet, maar het moet niet onder de categorie: Kunst vallen.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Smakeloos, dat ben ik zeker met je eens. Maar vind je dit ook zo ver gaan dat het verboden zou moeten zijn?
Als het niet verboden is, dan valt het toch onder vrijheid van meningsuiting?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:36 schreef highRr het volgende:
[..]
verboden niet, maar het moet niet onder de categorie: Kunst vallen.
En ook niet onder Vrijheid van MU...![]()
Vrijheid van meningsuiting behoort absoluut te zijn. Ze ontleent haar bestaansrecht immers aan het feit dat niemand voor eens en voor altijd kan bepalen wat 'goed' en wat 'kwaad' is.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:33 schreef Ribbenburg het volgende:
Ik denk dat de Amerikaanse Founding Fathers en figuren als John Stuart Mill toch iets anders voor ogen hadden bij vrijheid van meningsuiting dan deze vertoning. Denken jullie niet? Een mening verkondigen is iets anders dan het tonen van een voor- of afkeur. Een mening hoor je te kunnen onderbouwen en behelst meer dan roepen dat je iets stom vind.
Dat vindt jij. Waarom zou een mening niet kunnen bestaan uit louter een voor- of afkeur?quote:Op zondag 23 mei 2010 15:33 schreef Ribbenburg het volgende:
Een mening hoor je te kunnen onderbouwen en behelst meer dan roepen dat je iets stom vind.
Om Mill overigens maar aan te halen.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:33 schreef Ribbenburg het volgende:
Ik denk dat de Amerikaanse Founding Fathers en figuren als John Stuart Mill toch iets anders voor ogen hadden bij vrijheid van meningsuiting dan deze vertoning. Denken jullie niet?
quote:''Als de gehele mensheid dezelfde mening had, terwijl één persoon een tegengestelde opvatting koesterde, dan zou de mensheid even weinig recht hebben om die ene persoon tot zwijgen te brengen als die ene persoon zou hebben om de gehele mensheid tot zwijgen te brengen.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |