quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:23 schreef Buschetta het volgende:Een ding heb ik wel first hand gezien. De "volgelingen" van Icke zijn makkelijk te manipuleren en te sturen. Ze zijn extremisten in hun eigen zin puur omdat ze "waanzinnige" ideeen als waarheid opvatten zonder de consequenties die daaraan verbonden zijn te accepteren. Dit kan dus leiden tot volledig ontspoorde mensen is mijn idee.
Ja het lijkt een soort religie eigenlijk. Wat ook gevaarlijk is omdat velen hem blind volgen in plaats van de MSM maar daardoor nog steeds niet voor zichzelf denken. Veel dingen waar hij mee komt zitten vol waarheid, maar zijn eind-verklaringen slaan dan weer op heel veel hete lucht.
Ik weet niet meer precies hoe het verhaal ging, maar klopt het dat hij van een afrikaanse stam heeft gehoord dat in hun geloof de maan hol is? Er was een youtube interview erover, maar ik weet het niet meer precies.
Het is jammer want voor de gemiddelde authority-gelover zijn alle complot-gelovers ook Icke gelovers, omdat je mischien dingen als waar ziet, die Icke toevallig ook zo ziet. Maar er is een groot verschill tussen religeus-ingestelde complot-gelovers en atheistische complot-gelovers. Mensen met een religie-achtergrond geloven veel dingen, ookal zijn ze erg fantastisch, puur omdat zij iets willen geloven. Of dat nou greys zijn, de duivel of reptillians. Icke heeft heel veel invloed op dat soort mensen.
Je moet ook de vraag stellen waarom hij zomaar, zonder gestopt te worden door TPTB, al die dingen mag zeggen? Waarom, als hij zoveel "gevoelige" informatie openbaar maakt, wordt hij niet monddood gemaakt?
Volgens mij doet hij bewust of onbewust, het werk voor TPTB. Hij schaart een heleboel mensen achter zich, die dan vervolgens weer niet voor zichzelf denken, hij schetst een gek beeld van complot-theoristen wat het moeilijk maakt in het openbaar over bepaalde onderwerpen te praten. Eigenlijk werkt hij de hele truth beweging tegen.
Verder vind ik zijn theorien wel interessant

Ik geloof niet in zijn reptillian shape-shifters of in het maan-ruimteschip. Daar is geen bewijs voor. Maar zijn verhalen laten je zelf wel wat verder denken en ook een beetje philosoferen, bij voorbeeld over ons bestaan en wat is nou eigenlijk realiteit.