Beste Fok!ko's,
Medunkt dat dit de meest terechte klacht is die ik ooit op dit fijne forum heb gezet.
Zoals jullie uit de TT wel op hebben kunnen maken, gaat dit topic over de mensen wiens edele taak het is om het schoolterrein in goede staat te houden en leerlingen op slecht gedrag aan te spreken.
Ts zal beginnen met een verhaal over wat hem is overkomen, om vervolgens concierges in het algemeen af te zeiken.
In de 2e klas hebben ik en vier vrienden van me het plafond van een leeg lokkaal doorzeeft met spuugpropjes

Het is gewoon niet te missen, het plafond is namelijk rood, de spuugpropjes uiteraard wit. Een soort sterrenhemel eigenlijk.
Nu zaten ik en een van de vrienden waarmee ik de propjes gegooit had in het betreffende lokaal met een leraar te klessebessen, en de concierge kwam er bij zitten. Onze concierge kan vast wel aardig zijn, maar stelt zich voornamelijk op als een zuurpruim waar Bert van Ernie nog een lesje van kan leren.
Hij zei dan ook tegen ons dat, mits we niet nu aan het werk gingen, we zouden eindigen als vakkenvuller, of wellicht achter een vuilniswagen. Je ziet hem misschien al aankomen, maar ik had geen keus dan "Of we worden concierge" hier aan toe te voegen.
Hij werd boos. Erg boos. Toen hij wat bedaard was ging hij vertellen wat hij als concierge wel niet moest doen: DINGEN SIGNALEREN!
Toen wees hij naar het plafond:"Die spuugpropjes daar, die moet ik signaleren, dat kappote lampje in de hal, dat moet ik signaleren, dus nu ga jij me potverdomme (

) niet lopen vergelijken met vuilnismannen!"
Ik moest mijn lach en opmerkingen erg inhouden. Wat een faalhaas.
Sowieso, doe je een opleiding om concierge te worden ofzo? Een 5 jaar lange universitaite studie, om vervolgens in Oxford te zwoegen voor je master?
Maar erger nog, ik heb op geen enkele van de 3 scholen waar ik op heb gezeten een aardige concierge ontmoet.
Oh wacht, op mijn basisschool was wel een aardige, maar dat telt niet Altijd een beetje chagrijnig koffie lopen drinken en mokken over hoe zwaar ze het hebben, doodmoe zuchten als een leerling om de sleutel van iets vraagt, ik heb er zelfs een keertje "Heb je hem weer." horen zeggen toen ik langs hem liep

Waar is dat nou goed voor?
Klacht: Concierges van scholen
Subklacht: Concierges
Anti-Klacht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk hee.