abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:52:23 #26
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_81635378
Ik wil Kroes niet, ik zie dat mens absoluut niet zitten als premier van ons land. Het is al erg genoeg dat ze daar in Europa zit.

Mocht de VVD toch winnen, dan hoop ik dat Rutte zelf de mantel opneemt.
pi_81635443
Iemand van 68 jaar president ? Betekent dat dan dat ze de AOW leeftijd nog een jaar verder gaat verhogen om dit mogelijk te maken ? Kom op zeg, Neelie for bejaardenhuis in plaats van for president. Indien VVD de grootste, dan mag een jonge wind door Den Haag gaan waaien, want het zou het succes van Mark Rutte zijn
pi_81636143
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:54 schreef Arjan4all het volgende:
Indien VVD de grootste, dan mag een jonge wind door Den Haag gaan waaien, want het zou het succes van Mark Rutte zijn.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Rutte heeft zeker in het begin geen makkelijke positie gehad, Rutte heeft ook nog eens lang op succes moeten wachten ondanks dat hij goed werk verzette, nu de VVD er goed voor staat in de peilingen en wellicht de verkiezingen wint is het dan ook Rutte het volste recht heeft MP te worden. Dan zijn we ook af van het geouwehoer dat MP's 'staatsmannen' moeten zijn en boven de partijen moeten staan. Het kan best verfrissend zijn als de MP gewoon de politieke aanvoerder wordt van zijn ministers, en niet zozeer een staatsman, en Rutte kan dat prima denk ik.
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:21:58 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81636555
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Rutte heeft zeker in het begin geen makkelijke positie gehad, Rutte heeft ook nog eens lang op succes moeten wachten ondanks dat hij goed werk verzette, nu de VVD er goed voor staat in de peilingen en wellicht de verkiezingen wint is het dan ook Rutte het volste recht heeft MP te worden. Dan zijn we ook af van het geouwehoer dat MP's 'staatsmannen' moeten zijn en boven de partijen moeten staan. Het kan best verfrissend zijn als de MP gewoon de politieke aanvoerder wordt van zijn ministers, en niet zozeer een staatsman, en Rutte kan dat prima denk ik.
Ik vind die "staatsman"-gedachte helemaal zo slecht nog niet..
Waarom zou dat trouwens veranderen als Rutte MP wordt?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:24:25 #30
177885 JoaC
Het is patat
pi_81636655
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

En in hoeverre is de 2e Kamer dan in staat om de regering ten val ten brengen? Een systeem zoals in de VS waar het (bijna) onmogelijk is of een Weimarsysteem waar je iedere 2 weken een nieuwe regering nodig had?
Kamer moet ministersploeg goedkeuren
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_81636847
Hét probleem met balkenende was dat hij nooit meer dan een partijpoliticus is geweest.

het zou toch mooi zijn als we weer eens een premier krijgen die boven de partijen probeert te staan, en een gezamelijke oplossing te vinden, in plaats van in het eigenbelang te werken.
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:31:11 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81636974
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:28 schreef Asphias het volgende:
Hét probleem met balkenende was dat hij nooit meer dan een partijpoliticus is geweest.

het zou toch mooi zijn als we weer eens een premier krijgen die boven de partijen probeert te staan, en een gezamelijke oplossing te vinden, in plaats van in het eigenbelang te werken.
Amen!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_81637286
Met zowel een POL- als VKZ-forum krijg je elk topic dubbel, maar goed... nogmaals mijn mening: het is gewoon partijtactiek. Kroes trekt wat stemmen, dus als ze zegt dat ze misschien wel premier wordt, zullen sommigen op de VVD stemmen. Ik zie Kroes niet echt premier worden, ze is net aan een nieuwe periode als eurocommissaris begonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')