abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:09:47 #226
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_84329654
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:33 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Tuurlijk Roermond is natuurlijk ook een toeristische trekpleister
Uhhh ja dus
Don't let my username fool you...
pi_84330801
quote:

[..]

Tuurlijk Roermond is natuurlijk ook een toeristische trekpleister
Tuurlijk... vergeleken met de meeste steden van hetzelfde kaliber, is Roermond een ware toeristische trekpleister.. kijk alleen maar al na het DOC (wat je er ook van vinden mag) Na de Efteling is het de tweede grote attractie in Nederland qua bezoekers. Die steekt Roermond toch effe in de zak.
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:24 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat roep ik ook al jaren, maar dat zie ik niet meer gebeuren...
De komende jaren zeker niet nee
pi_84331731
quote:

[..]

Hoorde afgelopen weekend een mooie.
Roermond (in naam van J. van Rey) denkt in Stenen, niet in mensen.
Wel grappig om te vermelden dat terwijl heel Limburg krimpt, Roermond de enige gemeente is die de afgelopen jaren een bevolkingsgroei heeft gezien... ze doen er toch wel iets goed.
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:09:57 #229
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_84332676
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:54 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:

[..]

Wel grappig om te vermelden dat terwijl heel Limburg krimpt, Roermond de enige gemeente is die de afgelopen jaren een bevolkingsgroei heeft gezien... ze doen er toch wel iets goed.
ook even bij vermelden dat we de armste wijk van Nederland in de gemeente hebben.

Ach eerlijk is eerlijk die volle parkeerplaatsen bij Retail en Outlet zien er leuk uit.
Zeker als ze over een paar jaar nog drukker bezet zijn. Dan zijn in de binnenstad en de winkels in de kernen uitgestorven door dat er niet op te boksen valt tegen deze megawinkels.
Vertrek van winkels in de kernen betekend ook dat er jeugd wegtrekt. Verenigingen doodbloeden, panden onnodig leeg komen te staan, trekt weer.... nouja vul de rest zelf maar in.
Net efkes anges
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:11:58 #230
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_84332772
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:09 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

ook even bij vermelden dat we de armste wijk van Nederland in de gemeente hebben.

Ach eerlijk is eerlijk die volle parkeerplaatsen bij Retail en Outlet zien er leuk uit.
Zeker als ze over een paar jaar nog drukker bezet zijn. Dan zijn in de binnenstad en de winkels in de kernen uitgestorven door dat er niet op te boksen valt tegen deze megawinkels.
Vertrek van winkels in de kernen betekend ook dat er jeugd wegtrekt. Verenigingen doodbloeden, panden onnodig leeg komen te staan, trekt weer.... nouja vul de rest zelf maar in.
Meer plaats voor goede kroegen..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_84333178
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:09 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Wat heeft de Donderberg met de bevolkingsgroei te maken? Ach, de stad is 'booming' zelfs tijdens de crisis en dat kan je van de meeste steden toch niet zeggen. Toen het outlet er kwam was ook iedereen bang dat niemand meer de binnenstad in zou gaan, maar het bleek dat het outlet juist aanvulde en mensen ook doorliepen naar de binnenstad... Ik zie het gevaar niet zo
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:22:47 #232
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_84344453
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:11 schreef Tism het volgende:

[..]

Meer plaats voor goede kroegen..
Als er geen/weinig mensen wonen heeft een kroeg ook weinig zin.
Vandaag overigens in De Limburger een groot artikel over de koopzondagen.

Waar toeristen juist voor komen zijn vaker de kleine boetiekjes/winkeltjes die je in eigen stad/dorp niet hebt.
Echter worden de kleine ondernemers worden de dupe, aangezien hun te weinig personeel hebben om hun zaak elke zondag open te houden. En om 7 dagen in de week te werken is ook niet echt goed voor je huwelijk.
Met name de grote landelijke ketens zullen op zondag open zijn (circa 90% van de Steenweg).
Voor die grote landelijke ketens kan ik ook in Groningen, Amsterdam of Vlissingen gaan shoppen.
Net efkes anges
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:29:12 #233
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_84344519
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
Echter worden de kleine ondernemers worden de dupe, aangezien hun te weinig personeel hebben om hun zaak elke zondag open te houden. En om 7 dagen in de week te werken is ook niet echt goed voor je huwelijk.
Waarom wordt dat altijd die mensen in de mond gelegd??? Er zijn ook zat kleine zaken die met alle plezier op zondag open gaan. Dan zijn ze maandag maar dicht... Laat ze dat eens zelf beslissen. Als je winkel niet genoeg omzet draait om bestaansrecht te hebben, tja.... Ze worden niet verplicht om open te gaan.
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:42:21 #234
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_84345818
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom wordt dat altijd die mensen in de mond gelegd??? Er zijn ook zat kleine zaken die met alle plezier op zondag open gaan. Dan zijn ze maandag maar dicht... Laat ze dat eens zelf beslissen. Als je winkel niet genoeg omzet draait om bestaansrecht te hebben, tja.... Ze worden niet verplicht om open te gaan.
Wordt niks in de mond gelegd, hoor dit van meerdere winkeliers.
Je kunt inderdaad een andere dag sluiten, maar dan verlies je het dus van de concurrent die wel open is.
Heeft niet alleen met bestaansrecht te maken, ook zoals eerder gezegd een sociale factor in de kleinere kernen.

Misschien niet helemaal in dit straatje maar okay. De azijnfabriek wordt ook al jaren kunstmatig in leven gehouden met tal van subsidie's en weet ik niet wat nog meer. Moeten we die dan ook maar sluiten, omdat het blijkbaar geen bestaansrecht heeft? ps ja ik weet dat er een cultuurtempel komt bij het eci complex.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sjoerd102 op 22-07-2010 10:01:09 ]
Net efkes anges
pi_84355513
Ik snap niet waarom sommige altijd zo moeten klagen... niet alleen hierover... De stad gaat eindelijk met de tijd mee, maar sommige mensen willen dat Roermond een dorp blijft. Als winkeliers besluiten hun zaak op zondag dicht te houden, dan prima... het is niet verplicht om open te gaan.
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:34:40 #236
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_84361003
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:42 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad een andere dag sluiten, maar dan verlies je het dus van de concurrent die wel open is.
Heeft niet alleen met bestaansrecht te maken, ook zoals eerder gezegd een sociale factor in de kleinere kernen.
Sorry, maar we leven niet meer in 1950. Ik ben allang blij dat ik ook de keuze heb om op zondag mijn boodschappen te kunnen doen. Een winkel die écht toegevoegde waarde heeft blijft toch wel klanten trekken. Winkeliers worden dan ook creatiever in mijn ogen, zij mogen ook wel eens met de tijd meegaan.
quote:
Misschien niet helemaal in dit straatje maar okay. De azijnfabriek wordt ook al jaren kunstmatig in leven gehouden met tal van subsidie's en weet ik niet wat nog meer. Moeten we die dan ook maar sluiten, omdat het blijkbaar geen bestaansrecht heeft? ps ja ik weet dat er een cultuurtempel komt bij het eci complex.
Cultuur bij een non-profit organisatie is niet bepaald vergelijkbaar met een commerciële organisatie als een winkel... Maar goed, als blijkt dat het écht niet meer kan, dan is dat misschien wel het beste. Ben wel eens in de Azijn geweest toen er 10 man aanwezig waren, tja, dan draai je toch weer om. Organisatoren van evenementen daar houden er dan ook vanzelf mee op, dus dan ebt het ook langzaam weg daar... Jammer, maar helaas.
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:36:33 #237
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_84361096
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:42 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Ja maar... een winkelier verdient toch aan klanten die bij hem binnen komen en dingen kopen? Dus de zondag is een ideale dag om nu net WEL open te zijn want de meesten werken toch echt ma-vr van 08:30-17:00. Waarom kan elke winkelier niet voor zichzelf eens controleren welke morgens tussen di en vr het totaal onzinnig is om open te zijn?

Denk eens aan al die duitsers die op zaterdag en op zondag in eigen stad tegen een dichte deur kijken? Die komen naar het outlet juist omdat hier alles open is. En die gaan op zaterdag onze stad in. Dat doen ze dan ook op zondag.

Nee, ik denk dat met wat creatievere openingstijden dat dan en de winkelier minder tijd kwijt is en dat hij meer omzet kan maken.

Ik zie niet in waarom deze openingstijden...

ma,di,wo,vr: 13:00 - 18:00
do: 13:00 - 20:30
za: 10:00 - 17:00
zo:13:00 - 17:00

(38.5 uur als ik zo snel tel)

niet meer klanten oplevert (en potentieel meer omzet) dan wat we nu hebben?

Puur kijkend naar iemand die van 08:30 tot 17:00 (mijzelf bijvoorbeeld) werkt heb je een potentieel van 18.5 uur tov. 9.5 uur (koopavond en zaterdag zijn nu dus de enige 2 dagen dat ik de stad in kan).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:56:04 #238
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_84406261
Ik was vandaag sinds lange tijd weer eens in Roermond - Noord..
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:44:13 #239
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_84434168
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:56 schreef Tism het volgende:
Ik was vandaag sinds lange tijd weer eens in Roermond - Noord.. :P

Je bedoelt dat je vanuit Swalmen-Zuid in Swalmen bent geweest? :{w
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:21:30 #240
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_84448680
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:44 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je vanuit Swalmen-Zuid in Swalmen bent geweest? :{w
Als je dat zo zegt, dan lijkt het net alsof je het over een dorp hebt.. -O-
  maandag 26 juli 2010 @ 12:28:51 #241
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_84499676
Het wordt steeds gekker 8)7 :
Roermond: Het Las Vegas aan de maas

quote:
Voorstel: Trouwen in Roermond kan 24 uur per dag

Als het aan de gemeente Roermond ligt, kunnen mensen die in het huwelijksbootje stappen dat voortaan doen op een tijdstip dat het hùn uitkomt. Per 1 januari moet er als het aan het college van B en W ligt 7 dagen per week, 24 uur per dag een trouwambtenaar beschikbaar zijn. De gemeenteraad moet het plan wel nog goedkeuren. Het voorstel is een vervolg op het vrijgeven van 10 oktober als trouwdatum.

De makkelijk te onthouden datum 10-10-2010 valt namelijk op een zondag.
-----------------------------------------------------
Te hopen dat er hier geen Love Parade achtige toestanden plaatsvinden:
quote:
Grote verkeersdrukte in Roermond door scoutingevenement

Het verkeer rond het jubileumkamp van de Scouting Nederland in Roermond staat helemaal vast. De toegangswegen zitten verstopt met auto's van mensen die kinderen naar de JubJam brengen. Het scoutingkamp, dat maandag is begonnen, wordt gehouden om te vieren dat Scouting Nederland 100 jaar bestaat. Ongeveer 11.000 scouts kamperen de komende anderhalve week op de Groote Stadsweide bij Roermond.
Net efkes anges
  maandag 26 juli 2010 @ 12:39:59 #242
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_84500107
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
Het wordt steeds gekker :
Roermond: Het Las Vegas aan de maas
[..]

-----------------------------------------------------
Te hopen dat er hier geen Love Parade achtige toestanden plaatsvinden:
[..]

gezellig... ik moet over een uur aan de roerkade zijn...
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:13:57 #243
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_84616653
dat waren dus scouts...
Starbucks, waar blijf je
pi_84634414
Ach ja, die fucking scouts... dit was de tweede dag op rij dat ze voor mijn auto sprongen bij de Roerkade... maar dit keer doorgereden... ze vielen om als domino steentjes, maar wat verwacht je van scouts?
  donderdag 29 juli 2010 @ 17:37:33 #245
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_84634474
Ik heb er gisteren geen scouts gezien op de Sjommelmert.. :o
pi_84634598
Omdat ze dat geinige uniform hebben denken ze dat ze overal door kunnen lopen... mooi niet dus, dat heb ik ze vandaag wel laten zien... die gasten huilen wel snel zeg...
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:53:31 #247
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_84680194
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:41 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
Omdat ze dat geinige uniform hebben denken ze dat ze overal door kunnen lopen... mooi niet dus, dat heb ik ze vandaag wel laten zien... die gasten huilen wel snel zeg...

geslagen en daarna boos gekeken ?
Starbucks, waar blijf je
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:03:50 #248
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_84720606
Is er op de markt iets gaande? Kan het hier horen.

Wat een drukte in de stad vandaag trouwens :o 2 uur zitten wachten bij de Brainwash.
Tics van je petten.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:24:30 #249
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_84734073
Op de markt is in elk geval vandaag het Stihl Benelux Kampioenschap Timbersport.

Vind het sowiezo onzin allemaal die evenementen in Roermond.
Terwijl de vereningingen massaal minder subsidie krijgen, wordt het (gemeenschaps)geld aan de andere kant over de balk gesmeten voor oa onderstaande evenementen.

Bevrijdingsfestival
Solar Festival
JubJam100
Eneco Tour.
Beneluxkampioenschap Timbersports.
Zeilwedstrijden Gay Games Colonia.
Ijssculpturen en Zandsculpturen Festival

Beter focussen ze zich op 1 a 2 evenementen per jaar, en geven ze vereningingen meer subsidie.
Kunnen verenigingen door zelf evenementen te organiseren, ook de kas spekken.
Net efkes anges
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:55:06 #250
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_84735081
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 23:03 schreef nattermann het volgende:
Is er op de markt iets gaande? Kan het hier horen.

Wat een drukte in de stad vandaag trouwens :o 2 uur zitten wachten bij de Brainwash.
daar wilde ik afgelopen maandag ook even naar de kapper... 3 dames aan t knippen, 8 mensen die zaten te wachten... een uur later waren het er 12 ofzo... ja daahaag dan geef ik ergens anders wel wat meer geld uit waar ik meteen geholpen word.. ga geen uren wachten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')