Ik vind aspecten als prijsstijging en privacy wel belangrijke issues. En het feit dat er niets meer gecontroleerd kan worden (nouja, alleen achteraf via een website) ook.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals zo veel gezeur rond de OV chipkaart een non issue is.
dus jij mag wel doen, wat wij volgens jou niet mogen doen ? Rare manier van denkenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals zo veel gezeur rond de OV chipkaart een non issue is.
Waar zeg ik dat jij iets niet mag doen? Citaat graag!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus jij mag wel doen, wat wij volgens jou niet mogen doen ? Rare manier van denken
Maar hoe deed je dat nou met dat stempelen ? Je kan het wel negeren of over hen lullen maar als je ons verwijt misbruikt te maken van een systeem, terwijl je dat zelf ook doet, vind ik dat ook erg hypocriet van je
quote:Op maandag 24 mei 2010 21:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb in mijn leven 1 keer de kans gehad om met de strippen binnen de tijd terug te reizen. Was ook een kort stukje met de bus en was binnen 10 minuten ook weer op de terugweg.
Andere keren zat er teveel tijd tussen heen en terug reizen. Dus moest ik wel 2 keer stempelen.
repeat, OV chipkaart is voor veel mensen goedkoper, je kan anonieme chipkaart nemen en je kan alles vooraf controleren. En je moet niet zeiken over je privacy want dat doe je ook niet met je pinpas en GSMquote:Op maandag 24 mei 2010 22:09 schreef Light het volgende:
[..]
Ik vind aspecten als prijsstijging en privacy wel belangrijke issues. En het feit dat er niets meer gecontroleerd kan worden (nouja, alleen achteraf via een website) ook.
Citaat graagquote:Op maandag 24 mei 2010 22:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zie eerdere topics, waar je mij dat verweet
Toipics 5 t/m 9 ofzo
Dus zullen we dat gejank om citaat voortaan maar achterwege laten?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
citeer jou maar, toen ik hetzelfde vroeg
Jij vraagt er elke keer om als er iemand een argument hebt dat niet in jouw straatje past.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus zullen we dat gejank om citaat voortaan maar achterwege laten?
Dus zullen we dat gejank om citaat voortaan maar achterwege laten?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij vraagt er elke keer om als er iemand een argument hebt dat niet in jouw straatje past.
nou succes, ik kreeg als reactie van Qbuzz dat het hun niet bekend was, dat er voor bussen die hetzelfde begin en eindpunt hebben, verschillende tarieven waren.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:32 schreef Light het volgende:
Om van dat gezeur over die prijzen af te zijn, heb ik aan de lokale busvervoerder gevraagd naar de afstanden tussen de haltes op 1 lijn en naar het kilometertarief. Het strippentarief ken ik, dus dan kan ik precies berekenen hoeveel de OV-chipkaart gemiddeld goedkoper is.
Gelukkig heb ik niet met Qbuzz te maken. En wikipedia biedt het instaptarief en de kilometerprijs ook. Dus het gaat me voornamelijk om de afstandstabel. Ik heb weinig zin om de afstanden tussen 39 haltes te berekenen aan de hand van 9292ov.nl (maar 't is wel een mogelijkheid).quote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou succes, ik kreeg als reactie van Qbuzz dat het hun niet bekend was, dat er voor bussen die hetzelfde begin en eindpunt hebben, verschillende tarieven waren.
Daarna kreeg ik als reactie dat het kilometertarief overal gelijk is (???)
En de derde reactie was dat de tarieven niet bekend waren (???)
Het is wel heel erg dat Qbuzz zelf niet eens lijkt te weten wat hun tarieven zijn of waar die op zijn gebaseerd. Uiteindelijk moeten ze die automaten toch op de een of andere manier instellen om te zorgen dat reizigers de juiste prijs betalen.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou succes, ik kreeg als reactie van Qbuzz dat het hun niet bekend was, dat er voor bussen die hetzelfde begin en eindpunt hebben, verschillende tarieven waren.
Daarna kreeg ik als reactie dat het kilometertarief overal gelijk is (???)
En de derde reactie was dat de tarieven niet bekend waren (???)
Overigens kreeg ik van OV9292.nl op de vraag waarom veel tarieven op hun site niet juist waren als reactie dat dat feit hun bekend is , maar dat ze afhankelijk zijn van de OV bedrijven, onder meer Qbuzz dus, die zelf de tarieven niet eens weet
Voor alle duidelijkheid : Qbuzz rijdt ook in regio Rotterdam waar het verplicht is om met de OV chipkaart te reizen en ik praat over hun afdeling in Rotterdam.
Bij de klantenservice kan je regio's kiezen namelijk
Lijkt mij ook, maar dan hebben ze het dus over de kilometerprijs.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:49 schreef Light het volgende:
[..]
Het is wel heel erg dat Qbuzz zelf niet eens lijkt te weten wat hun tarieven zijn of waar die op zijn gebaseerd. Uiteindelijk moeten ze die automaten toch op de een of andere manier instellen om te zorgen dat reizigers de juiste prijs betalen.
Ik heb daarom ook gevraagd om een afstandstabel voor een enkele buslijn. Die informatie moeten ze hebben. Ook basistarief en kilometerprijs is informatie die ze moeten hebben.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar dan hebben ze het dus over de kilometerprijs.
Ja ik weet niet hoe lang de routes van de bus zelf zijn
Uiteraard wel in de praktijk getest en daaruit bleek dat je met de bus die de langste slinger maakte 3x zoveel betaalde als met de sneldienst. Mensen die dus niet in de buurt van de sneldienst wonen hebben vette pech.
Nogmaals dus getest met hetzelfde begin en eindpunt
Krijgen we dat weer hoor. Je geheugen is ook echt een zeef hè en je hebt nul komma nul weet van hoe het systeem nu werkt, maar maakt op basis van je onjuiste vermoedens wel allemaal oliedomme vergelijkingen met de chipkaart. Ik zal het nog maar eens zeggen, misschien dat het dan wel een keer doordringt: Je koopt met huidige systeem geen trajectreizen, je koopt het recht om in (een) bepaalde zone(s) rond te reizen voor een bepaalde tijd, ongeacht welke kant je opgaat, of dat nou heen en terug en weer heen is, en ongeacht hoe vaak je wilt reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Anyway, de overstap tijd is niet bedoeld om terug te reizen. Anders had het wel "terugreistijd" geheten.
En zoals ik ook al heb gezegd is er nergens een melding dat terugreizen is toegestaan.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 02:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer hoor. Je geheugen is ook echt een zeef hè en je hebt nul komma nul weet van hoe het systeem nu werkt, maar maakt op basis van je onjuiste vermoedens wel allemaal oliedomme vergelijkingen met de chipkaart. Ik zal het nog maar eens zeggen, misschien dat het dan wel een keer doordringt: Je koopt met huidige systeem geen trajectreizen, je koopt het recht om in (een) bepaalde zone(s) rond te reizen voor een bepaalde tijd, ongeacht welke kant je opgaat, of dat nou heen en terug en weer heen is, en ongeacht hoe vaak je wilt reizen.
Het heet ook helemaal nergens overstaptijd, leuk verzinsel van je. Heb je überhaupt wel eens een strippenkaart in je handen gehad? Er wordt gesproken van een geldigheidsduur en daarnaast is er een mededeling dat overstappen is toegestaan.
En hoevaak gebeurd dat dan?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 02:20 schreef Zelva het volgende:
Nog een enorm nadeel van de chipkaart ten opzichte van de strippenkaart trouwens. Er is geen maximumtarief meer. Nu is dat nog 20 strippen. Laten we het basistarief buiten beschouwing, dan kost dat je 9 euro 50 aan strippen. Daar kun je met de chipkaart in Gelderland bijvoorbeeld net aan 76 kilometer mee reizen.
Hoezo niet duurder?
Daar heb je wel een punt, hoewel ik me ook afvraag hoeveel mensen 20 strippen stempelen (en niet met de trein gaan voor die reis).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 02:20 schreef Zelva het volgende:
Nog een enorm nadeel van de chipkaart ten opzichte van de strippenkaart trouwens. Er is geen maximumtarief meer. Nu is dat nog 20 strippen. Laten we het basistarief buiten beschouwing, dan kost dat je 9 euro 50 aan strippen. Daar kun je met de chipkaart in Gelderland bijvoorbeeld net aan 76 kilometer mee reizen.
Hoezo niet duurder?
dat is flauwekul want er staat ook nergens dat je in 1 richting moet reizen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En zoals ik ook al heb gezegd is er nergens een melding dat terugreizen is toegestaan.
Dus lees even alles wat ik gister gezegd heb hierover. Ik zou niet weten waarom ik met alleen jou dezelfde discussie nog een keer moet gaan voeren
Er zijn wel wat freaks die zulke acties uithhalen omdat dat net iets goedkoper is als met de trein reizen hadden ze berekend, maar hun liever dan ik 0mdat de reistijd dan zolang wordt. Ik zie in dit topic wel een psychopaat die hiertoe in staat zou zijn zou hij het eerder geweten hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:23 schreef Light het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, hoewel ik me ook afvraag hoeveel mensen 20 strippen stempelen (en niet met de trein gaan voor die reis).
daarentegen zijn er talloze mensen die even snel heen en weer reizen op dezelfde strippenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zijn wel wat freaks die zulke acties uithhalen omdat dat net iets goedkoper is als met de trein reizen hadden ze berekend, maar hun liever dan ik 0mdat de reistijd dan zolang wordt. Ik zie in dit topic wel een psychopaat die hiertoe in staat zou zijn zou hij het eerder geweten hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |