Oke. Dan met korte reizen binnen 1 zones maar wel met een overstap.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:46 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Duh, als de overstaptijd komt te vervallen, dan moet je ook op de terugreis weer opnieuw stempelen.
Jij kan niet lezenquote:Op maandag 24 mei 2010 21:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik impliceer het niet. Jij kunt gewoon niet lezen.
Dat mag niet van NS, voor zover ik weet. Je mag heen en terug, maar als je aan de terugreis begonnen bent mag je niet meer heen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
en dan hebben we het nog niets eens over de mogelijkheid om met een dagretour van de NS heel de dag heen en weer te reizen.
Maar dat zou ook wel niet kunnen volgens VF
Wel 2x2 stempelen, maar de overstap bestaat dan niet meer he.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Oke. Dan met korte reizen binnen 1 zones maar wel met een overstap.
Moet je 2 keer 2 stempelen.
Jij wel als je eerlijk bentquote:Op maandag 24 mei 2010 21:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Oke. Dan met korte reizen binnen 1 zones maar wel met een overstap.
Moet je 2 keer 2 stempelen.
Ik heb in mijn leven 1 keer de kans gehad om met de strippen binnen de tijd terug te reizen. Was ook een kort stukje met de bus en was binnen 10 minuten ook weer op de terugweg.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij kan niet lezen
Wet je nu hoe de strippenkaart werkt of heb je nog meer vragen ??
Zeg nou eerlijk, in jouw familie stempel je opnieuw, ook al zijn de strippen nog geldig ?
Eerlijk is eerlijk immers
Als je stempelt, wordt er een basisstrip gerekend. Dus met twee keer stempelen betaal je een strip meer.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:43 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld als ik met de bus vanuit Leiderdorp naar Sassenheim wil (om even een lokaal voorbeeld te geven). Nu stempel ik bij instap in de bus in Leiderdorp al gelijk 8 strippen af om in Sassenheim te komen, inclusief overstap van een uur op Leiden CS.
Als die overstaptijd komt te vervallen, dan stempel ik in Leiderdorp twee strippen af om op Leiden CS te komen, en daar 6 strippen in de bus naar Sassenheim.
Lijkt me klip en klaar, op die manier elimineer de mogelijkheid voor mensen om op de zelfde strippen terug te reizen. Maar dat had men zelf in de afgelopen 30 jaar ook zelf kunnen bedenken, als het echt niet de bedoeling was geweest.
Dus betaal je 4 strippen voor een afstand waar je bij een andere bus maar 2 strippen betaald. Niet echt fair he.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Wel 2x2 stempelen, maar de overstap bestaat dan niet meer he.
En hoe wordt dat gecontroleerdquote:Op maandag 24 mei 2010 21:50 schreef Light het volgende:
[..]
Dat mag niet van NS, voor zover ik weet. Je mag heen en terug, maar als je aan de terugreis begonnen bent mag je niet meer heen.
Zolang je niet gecontroleerd en gestempeld wordt kan het, maar het is niet de bedoeling.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe wordt dat gecontroleerd
Kan dus niet, dus je kan meerdere keren heen en weer reizen
Prijs strippen verlagen of basistarief afschaffen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus betaal je 4 strippen voor een afstand waar je bij een andere bus maar 2 strippen betaald. Niet echt fair he.
Tot je een keer gecontroleerd bent op de terugweg. Conducteurs kunnen aan de stempels zien in welke trein je zat en dus ook welke kant je opging.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe wordt dat gecontroleerd
Kan dus niet, dus je kan meerdere keren heen en weer reizen
deze post is zeker weer gevoelig voor VFquote:Op maandag 24 mei 2010 21:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij wel als je eerlijk bent
Doe je dat ?
Even voor de duidelijkheid, dit is geen werkelijkheid. Ik reageerde met deze post op de vraag van VF hoe het eea in zn werk zou kunnen gaan als de overstap bij de strippenkaart zou worden afgeschaft. We dwalen af.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:52 schreef Light het volgende:
[..]
Als je stempelt, wordt er een basisstrip gerekend. Dus met twee keer stempelen betaal je een strip meer.
Lees even de context van de discussie terug. Dan kun je dat met logisch nadenken zelf wel uitvinden.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Prijs strippen verlagen of basistarief afschaffen.
Maar waarom maak je je druk over een systeem waar de OV bedrijven niet voor gekozen hebben ?
Je rukt weer iets uit de contextquote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
deze post is zeker weer gevoelig voor VF
Als je terugreist VF en je strippen zijn nog geldig, wat deed je dan ?
Opnieuw stempelen ? of Niet ?
dat zeg ik, VF gaat nu al discussieren over systemen die terecht niet zijn ingevoerd.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, dit is geen werkelijkheid. Ik reageerde met deze post op de vraag van VF hoe het eea in zn werk zou kunnen gaan als de overstap bij de strippenkaart zou worden afgeschaft. We dwalen af.
Maar jouw methode is niet echt eerlijk he.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, dit is geen werkelijkheid. Ik reageerde met deze post op de vraag van VF hoe het eea in zn werk zou kunnen gaan als de overstap bij de strippenkaart zou worden afgeschaft. We dwalen af.
Dus mijn punt dat er geen goed systeem mogelijk is om terugreizen te voorkomen met de huidige strippenkaart, klopt gewoon.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat zeg ik, VF gaat nu al discussieren over systemen die terecht niet zijn ingevoerd.
jij vond dat toch eerlijker ? hij reageert op jou hoorquote:Op maandag 24 mei 2010 22:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar jouw methode is niet echt eerlijk he.
Als je 5 km moet reizen over 2 bussen, betaal je dus 2 keer zoveel strippen als iemand die met 1 bus 8 km kan reizen.
quote:Op maandag 24 mei 2010 22:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus mijn punt dat er geen goed systeem mogelijk is om terugreizen te voorkomen met de huidige strippenkaart, klopt gewoon.
Waar zeg ik dat dat eerlijker is. Citaat graag!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vond dat toch eerlijker ? hij reageert op jou hoor
Ik denk dat ze zich er wel degelijk van bewust waren dat terugreizen mogelijk is zonder opnieuw af te stempelen toen de strippenkaart ingevoerd werd. Het hele punt lijkt me een non-issue.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus mijn punt dat er geen goed systeem mogelijk is om terugreizen te voorkomen met de huidige strippenkaart, klopt gewoon.
Zoals zo veel gezeur rond de OV chipkaart een non issue is.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:04 schreef Light het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich er wel degelijk van bewust waren dat terugreizen mogelijk is zonder opnieuw af te stempelen toen de strippenkaart ingevoerd werd. Het hele punt lijkt me een non-issue.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |