![]()
quote:
KORTRIJK - Kimberley Vlaeminck, het meisje uit Kortrijk dat vorig jaar het wereldnieuws haalde met de 56 sterren op haar gezicht, heeft net haar boek uitgebracht. Met 'Van Sterrenmeisje tot Kimberley' hoopt de 19-jarige genoeg te verdienen om de laserbehandeling te betalen. Het Vlaamse weekblad Dag Allemaal brengt een voorpublicatie uit het boek.
Kimberley werd als zesjarig meisje misbruikt door de sadistische buurman van een tante. Heel haar jeugd blijkt getekend te zijn door drankzuchtige ouders, verwaarlozing en schrijnende emotionele ontbering.
Kimberley vertelt in het boek over het bezoek aan een familielid toen ze zes was:
"Hij duwde me een donkere kamer in en deed de deur op slot. Ik riep, trok aan de klink, schoof een gordijn open, sloeg op de ruit. Ik wilde het raam opendoen, maar er zat geen grendel aan. Plots stond de man terug in de kamer, met een lange ijzeren staaf in zijn hand. Daar begon hij me mee te slaan, hard, heel hard. Tegen mijn onderbuik. Zo hard dat ik er dertien jaar later nog steeds de littekens van draag. Ik huilde, schreeuwde, niemand kwam me helpen, niemand leek me te horen".
(...)
"Ik ben in tranen bij mijn tante binnengestormd en heb er alles wat ik kon zeggen aan mijn vader verteld, terwijl mijn moeder probeerde me te troosten. Mijn ouders zijn meteen bij de buren gelopen, mijn tante heeft de politie gebeld, mijn nichtjes en ik werden opgevangen door een psychologe die ons wou laten vertellen wat er precies gebeurd was. (...) Tijdens het onderzoek nadien is van alles aan het licht gekomen. Er waren heel wat meer kinderen bij betrokken, het ging om zware feiten. Het zoontje van die man kon niet spreken; lange tijd werd gedacht dat hij een aangeboren handicap had. Tot uitkwam dat hij ook zijn eigen zoontje had misbruikt, bijzonder ernstig misbruikt, en het kind daar zo door getraumatiseerd was dat het niet sprak".
"Na die dag ben ik nooit meer dezelfde geweest. Van een opgewekt, speels en zelfs wat stout kind zonder enige schrik, werd ik een zwijgzaam, angstig meisje dat amper haar mond durfde open te doen, dat geen 'neen' meer durfde te zeggen. Een braaf kind misschien, maar absoluut niet weerbaar, absoluut niet klaar voor alles wat nog komen moest".
De Vlaamse tiener Kimberley kreeg eind vorig jaar veel media-aandacht toen ze 56 sterretjes op haar gezicht liet tatoeëren. Ze hield destijds bij hoog en laag vol dat ze in slaap was gevallen tijdens de tatoeage-sessie.
18/05/10 19u15bron